Τουλάχιστον 36 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και δεκάδες τραυματίστηκαν έπειτα από σύγκρουση δύο τρένων κοντά στην πόλη της Λάρισας, σε μια από τις πιο θανατηφόρες πρόσφατες σιδηροδρομικές καταστροφές στην Ευρώπη.
Το τραγικό δυστύχημα έφερε στη μνήμη μας προηγούμενες τραγωδίες με τρένα, που συγκλόνισαν την Ευρώπη.
Από την περισσότερο έως τη λιγότερο θανατηφόρα, διαβάστε παρακάτω για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που «πάγωσαν» το αίμα της Ευρώπης.
Θεωρείτε ότι η κυβέρνηση ευθύνεται για την τραγωδία στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών;
- Ναι απόλυτα (65%, 14.390 Votes)
- Ναι σε μεγάλο βαθμό (21%, 4.702 Votes)
- Έχει μεγάλο μερίδιο της ευθύνης αλλά όχι την κύρια ευθύνη (11%, 2.479 Votes)
- Ευθύνεται μόνο ο σταθμάρχης (3%, 662 Votes)
Σύνολο ψήφων: 22.232
1998, Γερμανία: 101 νεκροί
Στις 3 Ιουνίου του 1998, ένα τρένο υψηλής ταχύτητας συμφερόντων της κρατικής Deutsche Bahn εκτροχιάζεται στο Eschede της Κάτω Σαξονίας σκοτώνοντας 101 άτομα και τραυματίζοντας 88. Αυτό είναι το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα, μετά το 1945, χρονιά κατά την οποία 102 άνθρωποι πέθαναν σε δυστύχημα με τρένο.
2013, Ισπανία: 80 νεκροί
Στις 24 Ιουλίου, ένα τρένο με 222 επιβαίνοντες «εκτοξεύεται» από τις γραμμές του κοντά στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη βορειοδυτική Ισπανία, σκοτώνοντας 80 επιβάτες και τραυματίζοντας 140, στο χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της Ισπανίας από το 1944.
2006, Μαυροβούνιο: 47 νεκροί
Στις 23 Ιανουαρίου του 2006, ένα τρένο βυθίζεται στο φαράγγι του ποταμού Moraca, 15 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου, Ποντγκόριτσα. Ο οδηγός δεν ενεργοποίησε ποτέ το σύστημα πέδησης.
2010, Ουκρανία: 45 νεκροί
Στην Ουκρανία, τον Οκτώβριου του 2010, 45 άνθρωποι πεθαίνουν έπειτα από σύγκρουση τρένου με λεωφορείο στο Μάγκαντς στην κεντροανατολική Ουκρανία. Οι ουκρανικές αρχές κατηγόρησαν τον οδηγό του λεωφορείου ότι πέρασε από σιδηροδρομική διάβαση αγνοώντας το κόκκινο φως και τις κραυγές των επιβατών.
2004, Τουρκία: 41 νεκροί
Η χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην πρόσφατη ιστορία της Τουρκίας σημειώνεται στις 22 Ιουλίου του 2004, όταν 41 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 80 τραυματίστηκαν έπειτα από εκτροχιασμό τρένου υψηλής ταχύτητας στη βορειοδυτική επαρχία Sakarya.200
2003, Ουγγαρία: 33 νεκροί
Τριάντα τρεις Γερμανοί συνταξιούχοι χάνουν την ζωή τους σε λεωφορείο που συγκρούσθηκε με τρένο στην τουριστική πόλη Σοφιόκ στις όχθες της λίμνης Μπάλατον της δυτικής Ουγγαρίας. Ο οδηγός του λεωφορείου παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη αφύλακτης διάβασης.
2009, Ιταλία: 32 νεκροί
Στις 29 Ιουνίου 2009, μια εμπορική αμαξοστοιχία που μετέφερε πετρέλαιο, εκτροχιάζεται και εκρήγνυται στην παραθαλάσσια περιοχή της πόλης Viareggio, στην Τοσκάνη. Η δύναμη της έκρηξης ήταν τέτοια, που γκρεμίστηκαν δύο μικρές πολυκατοικίες, στις οποίες ζούσαν πολλά από τα θύματα. Αυτό είναι το πιο θανατηφόρο δυστύχημα στην Ιταλία για περισσότερα από 30 χρόνια.
1999, Αγγλία: 31 νεκροί
Στις 5 Οκτωβρίου του 1999, ένα δυστύχημα κοντά στο σταθμό Paddington του Λονδίνου σκοτώνει 31 άτομα και αφήνει πάνω από 245 τραυματίες. Προαστιακό τρένο παραβίασε φωτεινό σηματοδότη και συγκρούστηκε με τοπικό εξπρές στην έξοδο του σταθμού.