Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας προανήγγειλε κτυπήματα στα πλοία που πλέουν μέσω της Μαύρης Θάλασσας προς τα λιμάνια της Ουκρανίας.
Συγκεκριμένα, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι από τις 00:00 ώρα Μόσχας στις 20 Ιουλίου αυτά τα πλοία θα θεωρούνται «δυνητικοί μεταφορείς στρατιωτικού φορτίου».
Οι χώρες σημαίας τέτοιων σκαφών θα θεωρηθούν εμπλεκόμενες στη σύγκρουση από την πλευρά της Ουκρανίας.
Η Ουκρανία, από την πλευρά της, δημιουργεί μια προσωρινή θαλάσσια διαδρομή προκειμένου να συνεχιστούν οι μεταφορές σιτηρών μετά την αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία που επέτρεψε την εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών μέσω ενός ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου με την υποστήριξη του ΟΗΕ, όπως ανέφερε σήμερα το Κίεβο σε επίσημη αποστολή.
Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι της Οδησσού, στα ουκρανικά παράλια της Μαύρης Θάλασσας, για δεύτερη συνεχόμενη νύχτα χθες Τρίτη μετά την αποχώρηση της Μόσχας από τη συμφωνία τη Δευτέρα, η οποία περιελάμβανε την ανάκληση από τη Μόσχα των εγγυήσεων ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
Σε επιστολή που φέρει ημερομηνία 18 Ιουλίου και κατατέθηκε στον ναυτιλιακό οργανισμό του ΟΗΕ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, σήμερα, η Ουκρανία αναφέρει πως «αποφάσισε να δημιουργήσει σε προσωρινή βάση μια συνιστώμενη θαλάσσια διαδρομή. Σκοπός της είναι να διευκολύνει το ξεμπλοκάρισμα των διεθνών μεταφορών στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας», ανέφερε στην επιστολή ο Βασίλ Σκουράκοφ, ασκών χρέη υπουργού της Ουκρανίας για τις κοινότητες, τα εδάφη και την ανάπτυξη των υποδομών.
Η Ουκρανία προσθέτει στην επιστολή πως η επιπρόσθετη διαδρομή που δημιουργεί θα οδηγήσει στα χωρικά ύδατα και στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρουμανίας, που είναι μία από τις γειτονικές χώρες στη Μαύρη Θάλασσα.
Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει πει πως η συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά θα μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς τη συμμετοχή της Ρωσίας και πως η Ουκρανία εξετάζει τις επιλογές προκειμένου να συνεχίσει να τηρεί τις δεσμεύσεις της για τον εφοδιασμό σε τρόφιμα.
Μετά την κίνηση της Ρωσίας να αποχωρήσει από τη συμφωνία, οι ασφαλιστικές εταιρίες επανεξετάζουν τη διάθεσή τους να καλύπτουν πλοία στην Ουκρανία.
Ένας μηχανισμός ασφάλισης φορτίου που παρείχε κάλυψη για τις μεταφορές μέσω του προηγούμενου διαδρόμου έχει ανασταλεί, δήλωσε χθες η εταιρία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και διαχείρισης κινδύνων Marsh στο Reuters.
Επιπρόσθετα ασφάλιστρα κινδύνου λόγω πολέμου, που επιβάλλονται με την είσοδο στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε επτά ημέρες.
Κοστίζουν ήδη χιλιάδες δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν, ενώ οι πλοιοκτήτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να επιτρέψουν στα πλοία τους να εισέρχονται σε πολεμική ζώνη χωρίς τη συμφωνία της Ρωσίας. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος των θαλάσσιων ναρκών.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.