ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Σικελία: Το ανθρώπινο λάθος και τα πιθανότερα σενάρια για τη βύθιση του πολυτελούς γιοτ

Σημειώνεται πως στο σκάφος επέβαιναν συνολικά 22 άτομα, όταν βούλιαξε εν μέσω άγριας καταιγίδας ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Porticello, κοντά στο Παλέρμο

Σικελία: Το ανθρώπινο λάθος και τα πιθανότερα σενάρια για τη βύθιση του πολυτελούς γιοτ

Oi ιταλικές Αρχές έχουν ανασύρει τις τελευταίες ώρες πέντε σορούς στη Σικελία, εκεί όπου ναυάγησε το 56 μέτρων ιστιοφόρο «Bayzian». Τελευταία, αυτή του μεγιστάνα Μάικ Λιντς.

Ο συνολικός αριθμός των νεκρών του ναυαγίου ανέρχεται πλέον σε 6, καθώς νεκρός είχε ανασυρθεί από την πρώτη στιγμή και ο σεφ του σκάφους.

Σημειώνεται πως στο σκάφος επέβαιναν συνολικά 22 άτομα, όταν βούλιαξε εν μέσω άγριας καταιγίδας ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Porticello, κοντά στο Παλέρμο. Από τους επιβαίνοντες, ο σεφ του σκάφους βρέθηκε νεκρός, 15 άλλοι διασώθηκαν και έξι παρέμεναν αγνοούμενοι.

Ποια είναι τα πιθανότερα σενάρια για τη βύθιση του πολυτελούς γιοτ

Στην ΕΡΤ μίλησε ο Στέλιος Περβαινάς, Αντιναύαρχος εν αποστρατεία, προσπαθώντας να ρίξει φως στην υπόθεση και να σκιαγραφήσει τα πιθανότερο σενάρια για την τραγωδία στα ανοιχτά του Παλέρμο.

«Το ιστιοφόρο ήταν αγκυροβολημένο και ήταν ακίνητο. Όταν ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο και φυσάει η κατεύθυνση του πλοίου, η πλώρη, στρέφεται προς τον καιρό. Οπότε επειδή από εκεί έρχεται ο κυματισμός το σκάφος αντέχει σε πολύ μεγάλους διαμήκης κυματισμούς και δε μπορεί υπό κανονικές συνθήκες να πάθει τίποτα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση με το που εμφανίστηκε ο υδροστρόβιλος πρέπει η άγκυρα είτε να κόπηκε είτε να μην έπιανε στο βυθό, με αποτέλεσμα το πλοίο να πλαγιάσει στον καιρό, δηλαδή να δέχεται τα κύματα στη πλευρά του. Αυτό με τη σειρά του δημιουργεί μεγάλες κλίσεις και μεγάλη αδυναμία στο σκάφος να ανταποκριθεί».

Το πρώτο σενάριο

Συνεχίζοντας ο κύριος Περβαινάς, είπε πως το ιστιοφόρο βυθίστηκε επειδή από κάπου έμπαζε νερά, ενώ είπε πως είναι δύσκολο να διευκρινιστεί επακριβώς από που μπήκαν αυτά τα νερά. Στη συνέχεια ανέλυσε κατά τη γνώμη του τα πιθανά σενάρια.

«Μια πιθανότητα είναι να έσπασε το κατάρτι, επειδή ήταν πολύ μεγάλο σε ύψος 75 μέτρα και βαρύ, αυτό μετά να χτύπησε στο σκάφος στο κατάστρωμα, να άνοιξε μεγάλη τρύπα και από εκεί να έβαλε μεγάλες ποσότητες νερού. Ωστόσο ορισμένες μαρτυρίες αναφέρουν πως το κατάρτι είναι στη θέση του».

Το δεύτερο σενάριο

«Δεύτερη περίπτωση είναι η καρίνα. Καρίνα είναι η προέκταση του σκάφους προς τα κάτω που το κρατάει σταθερό. Είτε έφυγε η καρίνα, είτε να βρισκόταν σε λάθος θέση. Ορισμένα ιστιοφόρα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούν δεξιά και αριστερά την καρίνα, ώστε να αντισταθμίζουν τη κλίση των πανιών. Εάν αυτή η καρίνα είναι σε λάθος θέση και να δημιουργήσει προβλήματα.

Ωστόσο ο κύριος Περβαινάς απέκλεισε το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και χαρακτηριστικά είπε πως ο καιρός δεν μπορούσε να προβλεφθεί. «Το χτύπημα ήταν ακαριαίο και εαν ισχύει το φαινόμενο του «μαύρου κύκλου», είναι πάρα πολύ σπάνιο και έντονο και επιλεκτικά χτύπησε αυτό το σκάφος και τα διπλανά δεν έπαθαν τίποτα».

Πάντως, ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το γιοτ -ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του- είναι πεπεισμένος ότι δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξολοκλήρου στον καιρό.

«Το Bayesian πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi -ήταν η Perini Navi που παρουσίασε το γιοτ το 2008.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μιλώντας ανώνυμα στην ιταλική κρατική τηλεόραση, ο μηχανικός επεσήμανε πιθανά λάθη, από ανοιχτά φινιστρίνια μέχρι το γεγονός ότι οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν (την ίδια στιγμή που ο καπετάνιος διπλανού γιοτ χρησιμοποίησε τις μηχανές του και δεν υπέστη ζημιά).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.