Στην σχολαστικότητά του διευθύνοντα σύμβουλου της OceanGate Expeditions Στόκτον Ρας – ο οποίος σκοτώθηκε μαζί με τους υπόλοιπους τέσσερις επιβαίνοντες – αναφέρθηκε ο συνιδρυτής της εταιρείας, στην οποία ανήκε το βαθυσκάφος Titan.
Ο Γκιγιέρμο Σενλάιν ίδρυσε την OceanGate μαζί με τον Στόκτον Ρας το 2009, αλλά αποχώρησε το 2013 διατηρώντας ένα μικρό ποσοστό των μετοχών. Ο Στόκτον Ρας ήταν ο κυβερνήτης του Titan στη μοιραία αποστολή που ξεκίνησε την Κυριακή και κατέληξε σε τραγωδία.
«Ο Στόκτον ήταν ένας από τους πιο διορατικούς διαχειριστές κινδύνων που έχω συναντήσει. Απέφευγε το ρίσκο. Είχε βαθύτατη επίγνωση των κινδύνων μιας αποστολής στα βάθη του ωκεανού και ήταν προσηλωμένος στην ασφάλεια», δηλώνει ο Σενλάιν στο πρακτορείο Reuters.
Ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του βαθυσκάφους Titan προέκυψαν το 2018 στη διάρκεια συμποσίου με ειδικούς του κλάδου και έπειτα από αγωγή που κατέθεσε πρώην στέλεχος της OceanGate, η οποία διευθετήθηκε λίγους μήνες αργότερα.
Ο Σενλάιν τονίζει ότι εμπιστευόταν απολύτως τον Ρας, παρότι «υπήρχαν διαφωνίες» ορισμένες φορές. «Πιστεύω ότι κάθε καινοτομία του είχε δύο στόχους: Αφενός να διευρύνει τη δυνατότητα εξερεύνησης στα βάθη των ωκεανών και αφετέρου να το πετύχει με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια», είπε στο Reuters.
Η OceanGate δεν έχει δώσει εξηγήσεις σε ειδικούς του κλάδου σχετικά με την απόφασή της να αρνηθεί την πιστοποίηση από τρίτους φορείς, όπως ο αμερικανικός ή ο νορβηγικός νηογνώμονας (American Bureau of Shipping ή DNV, αντιστοίχως).
Η έλλειψη πιστοποίησης δεν συνεπάγεται πως δεν υπάρχει ασφάλεια, υποστηρίζει ο Σενλάιν, ο οποίος προτρέπει τον κόσμο να μην κάνει εικασίες και να περιμένει το επίσημο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για τα αίτια του δυστυχήματος.
Παρά την τραγωδία, θεωρεί πως είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρωπότητα να συνεχίσει να εξερευνά τα βάθη των ωκεανών, υποστηρίζοντας ότι αυτός θα ήταν ο καλύτερος φόρος τιμής στη μνήμη των θυμάτων. «Αφού διαπιστώσουμε τα λάθη που έγιναν, ας μάθουμε από αυτά και ας πάμε ξανά εκεί κάτω», λέει ο Γκιγιέρμο Σενλάιν.