Με μια διώρυγα μήκους 102 χιλιομέτρων, η Ταϊλάνδη σκοπεύει να αλλάξει γεωστρατηγικά τον χάρτη σε όλη την νοτιοανατολική Ασία, απελευθερώνοντας ουσιαστικά την Κίνα.
Θα δημιουργήσει ένα θαλάσσιο διάδρομο, που θα ενώνει την Νότια Κινεζική Θάλασσα με τον ινδικό Ωκεανό.
Η διώρυγα μήκους 102 χλμ. που υποστηρίζεται οικονομικά από την Κίνα θα παρακάμπτει τα Στενά της Μαλάκα θα συντομεύει κατά 1.200 χλμ. την απόσταση που τα πλοία προερχόμενα από τη νότια κινεζική Θάλασσα κινούνται προς τα δυτικά προς τον ινδικό Ωκεανό.
Παρακάμπτοντας τα Στενά τα σκάφη (μεταξύ αυτών και κινεζικά) που προέρχονται από την Νότια Κινεζική Θάλασσα θα μπορούν να αποφεύγουν τα αμερικανικά πολεμικά πλοία που περιπολούν μεταξύ Μαλαισίας και Ινδονησίας, αλλάζοντας ουσιαστικά τον γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής.
Βέβαια πρόκειται για ένα τεράστιο σε έκταση κατασκευαστικό έργο το οποίο συζητείται παρά πολύ καιρό και το κόστος του εκτιμάται στα 28 δισ.$ ενώ ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει αντιδράσεις από γειτονικές χώρες όπως η Σιγκαπούρη η οποία φοβάται ότι θα υποβαθμιστεί ο ρόλος της ως ναυτιλιακός κόμβος..
Η Κίνα αναφέρεται στο συγκεκριμένο κατασκευαστικό πρόγραμμα ως μέρος του θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού του 21ου αιώνα. Οι προτάσεις από μελέτες του 2015 έχουν μήκος 102 χιλιόμετρα, πλάτος 400 μέτρα και βάθος 25 μέτρα. Τα σχέδια για ένα κανάλι έχουν συζητηθεί και διερευνηθεί σε διάφορες χρονικές στιγμές. Το κόστος, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες και οι γεωπολιτικές ανησυχίες έχουν σταθμιστεί έναντι των πιθανών οικονομικών και στρατηγικών οφελών.
Τον Φεβρουάριο του 2018, ο πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης Prayut Chan-o-cha δήλωσε ότι το κανάλι δεν ήταν κυβερνητική προτεραιότητα. Ωστόσο, στις 16 Ιανουαρίου 2020, η Βουλή των Αντιπροσώπων της Ταϊλάνδης συμφώνησε να συγκροτήσει μια επιτροπή εντός 120 ημερών για τη μελέτη του έργου της Ταϊλανδικής Διώρυγας.
@futurology.shorts Thailand is considering building a 102 kilometer long canal across itself. Supported by China, the project would bypass the Malacca Strait, saving 1200 kilometers in travel distance, while allowing Chinese vessels to avoid the US military presence in the region. However, it would cost 28 billion dollars and has drawn opposition from Singapore, who is worried the canal would destroy its role as a maritime hub. #thailand #canal #thaicanal #future #construction #megaproject #china #usa #singapore
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.