
Ο κυβερνήτης Τσέσλι Σάλενμπέργκερ, ο ήρωας πιλότος που προσθαλάσσωσε ένα AirBus A-320 με σχεδόν άψογο τρόπο στον ποταμό Hudson της Νέας Υόρκης χωρίς να χάσει ούτε έναν επιβάτη το 2009, είπε πόσο «εξαιρετικά ασφαλής» έχει γίνει η Πολιτική Αεροπορία — αλλά παραδέχτηκε ότι «όλα είναι πιο δύσκολα τη νύχτα» σε μια νέα συνέντευξη .
Ενώ οι σημερινές πτήσεις είναι «εξαιρετικά ασφαλείς», είπε στους New York Times την Πέμπτη, η τραγωδία στον ποταμό Potomac είναι ένα μάθημα για τη διατήρηση της επαγρύπνησης.
«Έπρεπε να πάρουμε σημαντικά μαθήματα κυριολεκτικά με αίμα πολύ συχνά, και επιτέλους φτάσαμε πέρα από αυτό, εκεί που μπορούσαμε να μάθουμε από περιστατικά και όχι από ατυχήματα», είπε ο 74χρονος πιλότος στους Times.
Ο αγαπημένος πιλότος της Αμερικής συνέχισε λέγοντας ότι οι συνθήκες στην σύκγρουση του αεροσκάφους της American Airlines με 64 άτομα με ένα ελικόπτερο Black Hawk και τριμελές πλήρωμα πάνω από την Ουάσιγκτον, DC, έθεσαν μερικές απλές αλλά σοβαρές προκλήσεις.
«Η νύχτα πάντα κάνει τα πράγματα διαφορετικά όταν βλέπεις άλλα αεροσκάφη – βασικά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να δεις τα φώτα πάνω τους», εξήγησε ο Σάλενμπεργκερ.
«Πρέπει να προσπαθήσεις να καταλάβεις: Είναι από πάνω σου ή από κάτω σου; Ή πόσο μακριά; Ή προς ποια κατεύθυνση κατευθύνονται», είπε..
«Όλα είναι πιο δύσκολα τη νύχτα».
Ο Σάλενμπεργκερ πρόσθεσε ότι πίστευε ότι η αντανάκλαση από τα φώτα του αεροδρομίου Ρίγκαν πάνω από την επιφάνεια του Ποτόμακ (καθώς ένα τμήμα της προσέγγισης περνά πάνω από τον ποταμό) μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στον πιλότο.
Πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός του Αεροδρομίου Ρίγκαν απαιτεί πρόσθετη εκπαίδευση για τους πιλότους που επιχειρούν εκεί.Το αεροδρόμιο Reagan National είναι γνωστό για τις ιδιαίτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πιλότοι κατά την προσέγγιση και την απογείωση, λόγω της γεωγραφικής του θέσης και των περιορισμών στον εναέριο χώρο.
Το αεροδρόμιο, το οποίο κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1930, έχει μικρότερους διαδρόμους προσγείωσης από άλλα αεροδρόμια και συνήθως αντιμετωπίζει έντονη κίνηση αεροπλάνων.
«Δεν έχει αλλάξει πολύ από τη δεκαετία του 1930», είπε ο Σάλενμπεργκερ στο ρεπορτάζ. «Φυσικά, προσθέσαμε τεχνολογία σε αυτό. Όμως, πολλή τεχνολογία είναι παλιά».
Η συντριβή που αφορούσε την πτήση 5342 της American Airlines και ενός στρατιωτικού ελικοπτέρου Black Hawk είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και των 67 επιβατών και των μελών του πληρώματος και στα δύο αεροσκάφη.
Οι ερευνητές του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών το βράδυ της Πέμπτης ανέσυραν τα «μαύρα κουτιά» από το αεροπλάνο και θα εξετάσουν το πιλοτήριο και τους καταγραφείς δεδομένων πτήσης σε ένα εργαστήριο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.