O Παναγιώτης Καρύδης, πολιτικός μηχανικός με ειδίκευση στην αντισεισμική τεχνολογία, εξήγησε σε τηλεοπτικό σταθμό γιατί η γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο μετά την πρόσκρουση του φορτηγού πλοίου «Dali».
Πιο συγκεκριμένα, ο καθηγητής αρχικά συνέκρινε την γέφυρα της Βαλτιμόρης με αυτή του Ρίου – Αντιρρίου:
«Στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, επειδή το ρήγμα του Κορινθιακού Κόλπου περνάει μεταξύ τεσσάρων μεσοβάθρων, έχει 4 μεσόβαθρα η γέφυρα -στηρίζεται μέσα στη θάλασσα-, μεταξύ των οποίων περνάει το ρήγμα. Έχει υπολογιστεί, λοιπόν, η σχετική γέφυρα να αντέχει χωρίς να καταρρέει, να αντέχει σχετική μετακίνηση του ενός μεσοβάθρου σε σχέση με το άλλο, κάποια μέτρα.
Βάσει των μέχρι στιγμής στοιχείων που έχουν δημοσιοποιηθεί ποιος πιστεύετε ότι ευθύνεται για την τρομοκρατική επίθεση στη Μόσχα;
- ISIS (3%, 530 Votes)
- ISIS, ΗΠΑ, Βρετανία και Ουκρανία (92%, 15.530 Votes)
- Προβοκάτσια ρωσικών μυστικών υπηρεσιών (4%, 737 Votes)
Σύνολο ψήφων: 16.797
Δηλαδή, αν λόγω του ρήγματος μετακινηθεί κάποια μέτρα το ένα σε σχέση με το άλλο, να μην καταρρέει. Αυτό, προφανώς, δεν έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση, γιατί απλώς δεν έχει υπολογιστεί αντισεισμικά», είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, πρόσθεσε: «Το Μέριλαντ δεν είναι σε σεισμική ζώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Έτσι, η γέφυρα κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο.
Αν ήταν αντισεισμικά μελετημένη και κατασκευασμένη, αυτό δεν θα συνέβαινε σχεδόν ποτέ, από οποιοδήποτε υλικό κι αν ήταν κατασκευασμένη, μπετό ή μέταλλο».
«Είναι σαν να έγινε μια προσομοίωση σεισμού»
Ο Παναγιώτης Καρύδης αναφορικά με την αντισεισμικότητα, ανέφερε πως δεν είναι μόνο τα ρίχτερ του σεισμού αλλά και η έκταση αυτού.
«Δεν είναι μόνο τα Ρίχτερ, είναι και η ένταση του σεισμού, οι επιταχύνσεις για περιθώριο επανάληψης σεισμού 2.000 χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει χωρίς να καταρρέει. Εκεί βρίσκεται το “κλειδί” όλων των αντισεισμικών κατασκευών και των κτιρίων μας, να αντέχουν όσο μεγάλος σεισμός κι αν γίνει, χωρίς να καταρρέουν» υπογράμμισε.
«Είναι σαν να έγινε μια προσομοίωση σεισμού στη γέφυρα αυτή (της Βαλτιμόρης) και δεν άντεξε ούτε τη δόνηση, τον κραδασμό, τον ισχυρό από την κρούση, ούτε την παραμόρφωση των στηρίξεων», κατέληξε ο κ. Καρύδης.