Στο «φως» της δημοσιότητας ήρθαν φωτογραφίες από τα 62 αεροσκάφους της εταιρείας Veopass που συνετρίβη το απόγευμα της Παρασκευής στη Βραζιλία.
Ανάμεσα στα θύματα, όπως μεταδίδουν μέσα ενημέρωσης της Βραζιλίας, βρίσκονται ένας πατέρας με την 3χρονη κόρη του, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων και επιστήμονες.
Πιλότος στο δικινητήριο αεροπλάνο ATR-72 ήταν ο 35χρονος Ντανίλο Σάντος Ρομάνο ο οποίος είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως συγκυβερνήτης σε Α320 της εταιρείας Avianca.
Μετά από τρία χρόνια στη θέση αυτή ανέλαβε καθήκοντα συγκυβερνήτη σε αεροσκάφη Α330 για διεθνείς πτήσης.
Στη συνέχεια και αφού χρεοκόπησε η Avianca βρέθηκε στο Καζακστάν για λογαριασμό της Air Astana. Στη Voepass εργαζόταν τους τελευταίους 22 μήνες έχοντας αναλάβει καθήκοντα πιλότου τον Ιούλιο του 2023.
Συγκυβερνήτης ήταν ο 61χρονος Χουμπέρτο ντε Κάμπος Αλενκάρ ε Σίλβα, ο οποίος είχε εργαστεί στην εταιρεία Αζούλ. Στο πλήρωμα ήταν, ακόμα, η 28χρονη Ντέμπορα Σόπερ Αβίλα και η 41χρονη Ρούμπια Σίλβα ντε Λίμα.
Οι φωτογραφίες των θυμάτων
Η λίστα των θυμάτων
Την ίδια ώρα για πάγο στην ατμόσφαιρα που εξετάζεται αν έπαιξε ρόλο στη συντριβή κάνουν λόγο και άλλοι πιλότοι που πέταξαν στον ίδιο «δρόμο» που διέσχισε το μοιραίο αεροσκάφος.
Όπως μεταδίδει η Globo πιλότοι έκαναν λόγο για βαριά σύννεφα που αποφεύγουν οι πιλότοι και για πάγο.
«Όταν απογειωθήκαμε από το Σάο Πάολο υπήρχε ενημέρωση για πάγο από τα 15.000 έως τα 25.000 πόδια. Όταν φτάσαμε σε αυτό το ύψος πάγος σχηματίστηκε στα φτερά κάτι που είναι σημαντικό γιατί αν υπάρξουν μεγάλες ποσότητες πρέπει να κατέβουμε υψόμετρο προκειμένου να βρούμε θετικές θερμοκρασίες» δήλωσε ο πιλότος Πέδρο Σάντος.
Την ίδια μαρτυρία κατέθεσαν στην TV Globo και άλλοι πιλότοι που προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο Congonhas και έκαναν λόγο για σοβαρό σχηματισμό πάγου στη διαδρομή.
Όπως εξηγούν ειδικοί αν σχηματιστεί πάγος τότε αλλάζει η αεροδυναμική του αεροσκάφους και τα φτερά χάνουν τη σταθερότητά τους.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.
Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.
Από την πλευρά του ο διευθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι αν και υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, ήταν στα αποδεκτά πλαίσια για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.