ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Σέριφος: Η απόδειξη ότι είμαστε στην χώρα που καίγονται ακόμα και τα βράχια...

Ε.Αποστολάκης: Για ποιο λόγο λέει «όχι» στην προμήθεια των F-35 τώρα

Ζητά ενίσχυση του Ναυτικού

Ε.Αποστολάκης: Για ποιο λόγο λέει «όχι» στην προμήθεια των F-35 τώρα

Αρνητικός ο ΣΥΡΙΖΑ στην «εδώ και τώρα» αγορά είκοσι F-35 ύψους 3,7 δισ. ευρώ. Η θέση που διατύπωσε ο ναύαρχος Αποστολάκης στην Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής ήταν: «Ναι μεν, αλλά..».

Συγκεκριμένα είπε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει αντίρρηση στην προμήθεια των F-35 αλλά θεωρεί ότι αυτή την στιγμή υπάρχουν μεγαλύτερες ανάγκες στο Ναυτικό.

«Προέχει η ενίσχυση του Στόλου και επειδή οι δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας είναι συγκεκριμένες και περιορισμένες τα 3,7 δισ. που προορίζονται για τα F-35 να δοθούν για την προμήθεια καινούργιων ναυτικών μονάδων».

Ο ναύαρχος Αποστολακης εδραίωσε την άποψη του στα εξής σημεία:

1) Η Αεροπορία έχει ήδη ενισχυθεί με την fast track αγορά 24 Rafale ενώ μαθαίνουμε ότι δεν τον ίδιο τρόπο σχεδιάζεται εν κρυπτώ να αγοράσετε άλλα 6 Rafale
2) Η Αεροπορία αυτή την στιγμή έχει άλλες ανάγκες απο μεταφορικά αεροσκάφη και ελικόπτερα.
3) Το F-35 δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι οι ΗΠΑ μας το προσφέρουν σε «τιμή ευκαιρίας» αντιθέτως είναι κοστοβόρο ως προς την λειτουργία του και την συντήρηση του. Η ώρα πτήσης αγγίζει τις 35.000 ευρώ, ενώ η συντήρηση τους κοστίζει 7,5 εκατομμύρια ετησίως. Ο Κύκλο ζωής του F-35 μόνο για συντήρηση κοστίζει 500 εκατομμύρια. Πέραν του ότι σήμερα τα F-35 δεν είναι αόρατα (stealth) διότι έχει εντοπιστεί πρόβλημα υπερθέρμανσης στα ηλεκτρονικά του το οποίο η κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin υπόσχεται ότι θα το έχει επιλύσει μέσα στα επόμενα χρόνια.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα (stealth) επειδή είναι σοβαρό θα μπορούσε να είναι ένας από τους σοβαρότερους λόγους για να καθυστερήσει λίγα χρόνια η αγορά των F-35.

Για τα αλλά τρία εξοπλιστικά προγράμματα που εισηγείται το υπουργείο Άμυνας να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ενεργοποίησης τους, ο ΣΥΡΙΖΑ συμφώνησε. Πρόκειται για:

Επιλογή υπηρεσιών σχεδίασης για την προμήθεια και συμπαραγωγή Φρεγατών τύπου Constellation FFG-2 του Αμερικανικού Ναυτικού. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να καθοριστούν οι προδιαγραφές του πλοίου, να διερευνηθούν οι δυνατότητες των εγχώριων ναυπηγείων για συμπαραγωγή σε βάθος χρόνου το 2030.

Η σχεδίαση κοστολογείται στα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.
Γενική επιθεώρηση δεκατεσσάρων (14) απο τις 36 κύριες μηχανές των πυραυλακάτων καθώς έχει συμπληρωθεί ο χρόνος ζωής τους.
Συνολικού κόστους 14 εκατομμυρίων ευρώ.
Προμήθεια μη επανδρωμένων αεροσκαφών για τις φρεγάτες Belharra κόστους 41 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο υπουργός Άμυνας άκουγε με προσοχή τις παρατηρήσεις του ναυάρχου Αποστολάκη και κρατούσε σημειώσεις. Στη συνέχεια απατώντας στο ναύαρχο ο υπουργός αναφερόμενος στα προγράμματα του Ναυτικού έβγαλε δυο ειδήσεις :

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

1ον Η Ελλάδα βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τα Γαλλικά ναυπηγεία για απόκτηση και 4ης φρεγάτες τύπου Belharra και το ΓΕΝ καταλήγει στην εκτίμηση ότι δεν συμφέρει η αναβάθμιση της ΜΕΚΟ που ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να γίνει στο Σκαραμαγκά. Ο ναύαρχος Αποστολάκης συμφώνησε με την εκτίμηση ότι μάλλον είναι ασύμφορο να γίνει εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ, ωστόσο παρότρυνε τον υπουργό να καταλήξουν άμεσα στον τύπο των κορβετών εάν δηλαδή θα είναι οι Γαλλικές ή οι Αμερικάνικες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.