ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Ε.Λέκκας για τα… αντιπλημμυρικά μετά τον «Ιανό»: «Θα μπορούσαν να είχαν γίνει έξυπνα, φθηνά και αποτελεσματικά έργα»

Τι δήλωσε για τους φορείς υλοποίησης

Ε.Λέκκας για τα… αντιπλημμυρικά μετά τον «Ιανό»: «Θα μπορούσαν να είχαν γίνει έξυπνα, φθηνά και αποτελεσματικά έργα»

Σοβαρά λάθη και παραλείψεις χαρακτήρισαν τα κατασκευαστικά έργα που έγιναν μετά την κακοκαιρία «Ιανός» όπως ανέφερε ο καθηγητής διαχείρισης καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας.

 «Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, αυτό είναι δεδομένο» είπε μιλώντας στο OPEN για την κακοκαιρία Daniel, τις καταστροφές που προκάλεσαν οι φονικές πλημμύρες και τα αντιπλημμυρικά έργα.

Πιο συγκεκριμένα σε ότι αφορά την κατάρρευση της γέφυρας του Ξηριά στον Αλμυρό Βόλου, ο Ευθύμης Λέκκας ανέφερε ότι «ενδεχομένως να υπάρχουν κατασκευαστικές ατέλειες κατά την διάρκεια κατασκευής της γέφυρας ή λάθος μελέτη πριν την κατασκευή της γέφυρας. Αυτές είναι οι δύο περιπτώσεις αλλά υπάρχει και μία τρίτη πιθανότητα, όπου τα φαινόμενα ήταν ιδιαίτερα έντονα, με αποτέλεσμα να υπερβεί το επίπεδο σχεδιασμού επιτελεστικότητας της γέφυρας και να έχουμε την καταστροφή του τεχνικού έργου».

Παράλληλα, για την περίπτωση της εθνικής οδού ο Ευθύμιος Λέκκας σημείωσε ότι «πιστεύω ότι ήταν λανθασμένος ο σχεδιασμός, ο οποίος δεν έλαβε υπόψιν τους φυσικούς κινδύνους. Συνεπώς αυτό που πρέπει να γίνει αυτή τη στιγμή είναι να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποδομών. Δεν μπορούμε να πάμε με τις ίδιες προδιαγραφές που ίσχυαν στην κατασκευή τεχνικών έργων».

Σε ό,τι αφορά την διαδικασία της αποστράγγισης επεσήμανε ότι είναι μία πολύ δύσκολη διαδικασία, γιατί πρέπει να αποστραγγιστούν τα νερά από την ευρύτερη περιοχή και μετά να φύγουν από το οδόστρωμα της εθνικής οδού. Επίσης τόνισε ότι θα «χρειαστούν αρκετές μέρες ακόμη για να είναι ασφαλής η εθνική οδός».

Για τα λάθη που μας οδήγησαν σε αυτή γενικευμένη καταστροφή ο καθηγητής διαχείρισης καταστροφών είπε ότι «υπάρχει τεράστιος προβληματισμός στους επιστημονικούς και επιχειρησιακούς φορείς, καθώς υπάρχουν σημεία που θα μπορούσε να είχαν γίνει παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα στο οδικό δίκτυο μέσα στον κάμπο, στο οδικό δίκτυο της Αρνιθέας που δείξαμε προηγουμένως. Εκεί ουσιαστικά δρομολογήθηκαν έργα τα οποία αστόχησαν. Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα συρματοκιβώτια τα οποία τοποθετήθηκαν λάθος στον Πάμισο ποταμό με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές και μεγάλες ζημιές».

Ο κ. Λέκκας σημείωσε ότι όλα αυτά  τα έργα δεν δρομολογήθηκαν από τις περιφέρειες και τους δήμους, αλλά από άλλους φορείς αμέσως μετά την κακοκαιρία «Ιανός». «Δεν θα ήθελα να τους κατονομάσω γιατί αυτό αυτομάτως εμπεριέχει νομικές ευθύνες».

«Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, αυτό είναι δεδομένο» πρόσθεσε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε ό,τι αφορά το επιχειρησιακό σχέδιο από εδώ και στο εξής ο καθηγητής διαχείρισης καταστροφών, τόνισε «θα πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τα επιχειρησιακά μας σχέδια. Υπάρχει τεράστιος επιστημονικός και τεχνικός προβληματισμός σε αυτό. Βλέπουμε ένα βαρομετρικό χαμηλό να πλησιάζει, εκτιμούμε ότι ίσως προκαλέσει καταστροφές, αλλά μας λείπει (σ.σ. να γνωρίζουμε) τι καταστροφές θα προκαλέσει, σε ποιο χώρο και σε ποια έκταση. Αυτός μας λείπει προκειμένου να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις μας».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.