ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Έγκλημα στα Τέμπη: Στο «φως» νέοι διάλογοι μετά τη σύγκρουση

Ο σταθμάρχης ενημερώθηκε από την Πυροσβεστική

Έγκλημα στα Τέμπη: Στο «φως» νέοι διάλογοι μετά τη σύγκρουση

Στο «φως» της δημοσιότητας, έρχονται νέα ντοκουμέντα για όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ στον σταθμό Λάρισας λίγο πριν και λίγο μετά το έγκλημα που σημειώθηκε με τα τρένα στα Τέμπη.

Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης φαίνεται πως έμαθε για τη μαζική «σφαγή» από την Πυροσβεστική.

Οι διάλογοι που καταγράφηκαν σοκάρουν μετά το έγκλημα:

  • Το 63503 ακούει τους Νέους Πόρους; Τίποτα
  • Πωπω, κάτι έχει γίνει τώρα και δεν μου αρέσει καθόλου αυτό
  • Ω ρε…. δεν είναι καθόλου καλό αυτό
  • Ναι, το ξέρω ναι
  • Ένα λεπτό αργότερα, ο σταθμάρχης δέχεται τηλεφώνημα από την Πυροσβεστική:
  • Ναι γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.
  • Αμάν
  • Πρέπει να κλείσετε ρεύμα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε. Στέλνω δυνάμεις εκεί.
  • Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;
  • Ναι
  • Καλώς

Η αστυνομία προσπαθεί να συλλέξει και αυτή με τη σειρά της πληροφορίες για το δυστύχημα. Για άλλη μια φορά, ο 59χρονος δηλώνει άγνοια.

  • Αστυνομία: Ναι από το 100 με ακούτε;
  • Σταθμάρχης: Ναι σας ακούω
  • Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;
  • Σταθμάρχης: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα πιο από τα δύο, δεν ξέρω εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν
  • Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;
  • Σταθμάρχης: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται
  • Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο μετρό δηλαδή;
  • Σταθμάρχης: Λογικά, δεν ξ… Λογικά όχι
  • Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο

Ο 59χρονος δεν έχει καταλάβει το μέγεθος της τραγωδίας. Αυτό φαίνεται και στο πώς αντιδρά στην επικοινωνία που έχει με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων.

Οι καταθέσεις που «καίνε» τους δυο σταθμάρχες στην Λάρισα

Ακόμη, ο κεντρικός σταθμάρχης στον Παλαιοφάρσαλο με την κατάθεση του στην ανακρίτρια έχει φωτίσει άγνωστες πτυχές από το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Τα όσα είπε στη δικαστική λειτουργό φανερώνουν τα όσα αδιανόητα συνέβησαν στον σταθμό της Λάρισας.

«Ο Β. Σ. είναι άπειρος και υπάρχει μία δυσκολία στη συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα με τον Β. Σ., μετά από λίγο κάλεσα τον Π. στο κινητό του περί ώρα 22.45 και τον ρώτησα που βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε “πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;» κατέθεσε ο σταθμάρχης στον Παλαιοφάρσαλο.

Ο έμπειρος σταθμάρχης απάντησε και στο καίριο ερώτημα, τι συμβαίνει σε περίπτωση που μια αμαξοστοιχία καθυστερήσει.

«Εφόσον έρθει ο αντικαταστάτης του μπορεί να φύγει. Συνήθως όταν υπάρχει φόρτος εργασίας όμως, δεν φεύγει κανένας. Όταν αποχώρησε ο Π., στον σταθμό της Λάρισας θα ερχόταν η αμαξοστοιχία 62 και η αμαξοστοιχία 2597 προαστιακού και μετά από αυτές τις αμαξοστοιχίες θα αναχωρούσε αμαξοστοιχία για Βόλο», ανέφερε.

Ο κατηγορούμενος πλέον επιθεωρητής του σταθμού Λάρισας, κατέθεσε αυτοβούλως στις Αρχές, πριν ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του πως στις 23:41 ενημερώθηκε από ρυθμιστή κυκλοφορίας Αθηνών ότι οι μηχανοδηγοί των δύο αμαξοστοιχιών δεν απαντούσαν στις αλλεπάλληλες κλήσεις. Τρία λεπτά αργότερα, σύμφωνα με τον ίδιο κάλεσε τον σταθμάρχη της Λάρισας, ζητώντας να ενημερωθεί.

«Με εμφανή σύγχυση και πανικόβλητος μου είπε. Δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την επιβατική αμαξοστοιχία», κατέθεσε ο επιθεωρητή.

Στην κατάθεση του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ εκτιμά ότι θα μπορούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα. «Αξίζει να σημειώσω ότι αν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 62, κατά την ώρα αναχώρησης από τον Σταθμό Λάρισας έκανε εκφώνηση μέσω ραδιοτηλεφώνου ότι κινούνταν μεταξύ σταθμών Λάρισας και Νέων Πόρων σε μονή γραμμή καθόδου αντίθετα, όπως και όφειλε να εκφωνήσει, ίσως να μπορούσε να αποφευχθεί το ατύχημα», ανέφερε στην κατάθεση του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Στα χέρια τους οι αρχές έχουν το καταγραφικό του πίνακα, που θα δείξει ακριβώς τον χρόνο που γύρισαν τα μοιραία κλειδιά, καθώς και το καταγραφικό που έχει όλες τις συνομιλίες μέσω vhf και ασύρματου προκειμένου να διαπιστώσουν αν υπήρξε συνομιλία μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγου. Η ανακρίτρια είχε ζητήσει και πλέον περιλαμβάνονται στη δικογραφία και οι ιατρικοί φάκελοι όλων των εμπλεκομένων προσώπων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.