Δεν έχουν τελειωμό οι εικόνες ντροπής από την κακομεταχείριση του Στολιδιού της Ορθοδοξίας, του ναού της Αγίας Σοφίας όπου οι Τούρκοι κρεμάνε παπούτσια, αφήνουν σκουπίδια και φαγητά πάνω στα μάρμαρά της και έχουν γεμίσει τρύπες τους τοίχους της.

Ο υπεύθυνος του δήμου Κωνσταντινούπολης για την προστασία της ιστορικής κληρονομιάς της Πόλης, Μαχίρ Πολάτ, ανήρτησε νέες εικόνες στο Twitter γράφοντας:

">

«Η κατάσταση έχει φτάνει σε σημείο που προσβάλει την αγιότητα και την ιστορική αξία της Αγίας Σοφίας. Ζητώ από τα αρμόδια ιδρύματα να βάλουν τέλος σε αυτήν την ντροπή απέναντι στην ευαισθησία των εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν αφιερώσει την ψυχή τους στην Αγία Σοφία. Δεν το βλέπουν αυτό οι 154 κάμερες και οι 69 αστυνομικοί ασφαλείας και τουρισμού;».

Πριν από λίγες ημέρες αντιδράσεις και οργή είχαν προκληθεί από τις φωτογραφίες που είχαν κυκλοφορήσει από το ιστορικό μνημείο της Αγίας Σοφίας, καθώς εκτός από τους βανδαλισμούς στην αυτοκρατορική πύλη, καταγράφονται εμφανείς εικόνες εγκατάλειψης.

Βανδαλισμοί, απορρίμματα, σκόνη. Φωτογραφίες και βίντεο που είδαν προ ημερών το φως της δημοσιότητας στα τουρκικά κοινωνικά δίκτυα, από την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το τελευταίο διάστημα το μνημείο της Αγίας Σοφίας, μετά την -εκ νέου- μετατροπή του σε μουσουλμανικό τέμενος, το 2020 προκαλούν θλίψη.

Τουρκικά ΜΜΕ ανέφεραν πάντως ότι η ζημιά στην αυτοκρατορική πύλη αποκαταστάθηκε.

Ωστόσο, συνεχίζεται ο σάλος για την έλλειψη σωστής και κατάλληλης φροντίδας απέναντι στο μνημείο, αλλά και για τους κινδύνους που δημιουργεί ο διπλασιασμός του αριθμού των επισκεπτών στο εσωτερικό.

Πολλοί αμφισβητούν την εξήγηση της Διεύθυνσης Κοινωφελών Ιδρυμάτων της Τουρκίας ότι η ζημιά οφείλεται σε φυσιολογική φθορά, ενώ δεν λείπουν και αυτοί που θεωρούν ότι η ζημιά έγινε σκόπιμα και από ξυλουργικό εργαλείο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε πολλές αναρτήσεις υπάρχει αμφισβήτηση και για την ικανότητα των τουρκικών αρχών να αποκαταστήσουν σωστά τα ιστορικά μνημεία, καθώς αναφέρουν παραδείγματα κακοτεχνίας με σύγχρονα υλικά, όπως το πλαστικό και το αλουμίνιο.