Είναι γνωστό οτι πλέον οι προκλήσεις των Τούρκων συμβαίνουν σχεδόν καθημερινά και έχουν διάφορες μορφές, ωστόσο το τελευταίο διάστημα αυτές φαίνεται ότι προσλαμβάνουν έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο χαρακτήρα.
Το τουρκικό πραξικόπημα έφερε πραγματική αποψίλωση στις ένοπλες δυνάμεις από το καθεστώς Ερντογάν. Η πολεμική αεροπορία της Τουρκίας δέχθηκε ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή τα έμπειρα στελέχη να είναι ελάχιστα.
Έλληνες επιτελείς τονίζουν ότι καθημερινά στο Αιγαίο εμφανίζονται πλέον εξαιρετικά άπειροι πιλότοι οι οποίοι υπάρχει φόβος να αντιδράσουν με άσχημο τρόπο την ώρα της εμπλοκής με τα ελληνικά πληρώματα. Μια άσχημη αντίδραση μπορεί να προκαλέσει θερμό επεισόδιο με ανυπολόγιστες προεκτάσεις τονίζουν όσοι παρακολουθούν παράλληλα την αυξανόμενη ένταση που επιδιώκει η Άγκυρα.
Εξίσου επικίνδυνο ωστόσο είναι και το γεγονός ότι οι «ατζαμήδες» πιλότοι της Τουρκίας σε σχεδόν καθημερινή βάση παραβιάζουν περιοχές όπου κινούνται μαζικά πολιτικά αεροσκάφη, εισέρχονται στα τερματικά των αεροδρομίων και παρενοχλούν τις πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας. Μάλιστα δεν λείπουν και οι παραβιάσεις σε χώρους όπου διεξάγονται ασκήσεις.
Τα έγγραφα του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος και την επικινδυνότητα της κατάστασης που δημιουργείται στο Αιγαίο.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών: «Πέραν της διάστασης της παραβίασης της ελληνικής κυριαρχίας που ενέχει η τουρκική παραβατική συμπεριφορά, μάλιστα με υπερπτήσεις νησιωτικών εδαφών, συχνά κατοικημένων, σκόπιμο είναι να αναδεικνύεται η σοβαρότητα παραβάσεων κανόνων εναέριας κυκλοφορίας ( μη υποβολή σχεδίων πτήσεις/άρνηση πολιτικοστρατιωτικού συντονισμού, συχνές πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών εντός των τερματικών των περιοχών των ελληνικών αεροδρομίων και ενίοτε εντός δεσμευμένων με ΝΟΤΑΜ περιοχών, προειδοποιητικές κλήσεις της Τουρκίας σε αεροσκάφη τα οποία ίπτανται εντός του FIR Αθηνών). Συμπερασματικά η τουρκική προκλητική και παραβατική συμπεριφορά θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της περιοχής, την ασφαλή διεξαγωγή της νατοϊκής δραστηριότητας, αλλά επιπρόσθετα, και την ασφάλεια της αεροπλοΐας».