Η τουρκική προκλητικότητα από αέρος, το 2019 ξεπέρασε κάθε άλλο προηγούμενο, με τις παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου να… «σπάνε» τα κοντέρ.
Την περασμένη μάλιστα, εβδομάδα, καταγράφηκαν δύο πολύ ανησυχητικά περιστατικά με αερομαχίες στο Αιγαίο μεταξύ Ελληνικών και τουρκικών μαχητικών.
Αποκορύφωμα ήταν η Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου, που στο αέρα βρέθηκαν ταυτόχρονα 70 μαχητικά των δύο χωρών να διασταυρώνονται σε σκληρές αερομαχίες, οι οποίες οδήγησαν σε 16 εμπλοκές από ελληνικά μαχητικά. Στην ιστορική μαζική πρόκληση των Τούρκων, τα γαλάζια γεράκια απάντησαν με ιστορικό υψηλό εμπλοκών σε μία ημέρα, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά ποιος έχει το πάνω χέρι στον εναέριο χώρο της περιοχής.
Όμως, όταν μιλάμε για αερομαχίες σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να τις προσεγγίζουμε με γηπεδικούς όρους (πχ ξύλο κλπ) ούτε να γίνονται παραλληλισμοί με ανόητους τσαμπουκάδες και γινάτια. Μιλάμε για μηχανές και ανθρώπους που διασταυρώνονται σε υπερηχητικές ταχύτητες και ο συνωστισμός τόσο μεγάλου αριθμού μαχητικών σε μία περιοχή είναι πολύ πιθανό κάποια στιγμή να οδηγήσουν σε κάποιο ατύχημα… για να μην πούμε λάθος, που θα αποτελέσει την απαρχή θερμού επεισοδίου.
Φλερτάρει η Τουρκία με αυτό το ενδεχόμενο; Η αβίαστη απάντηση που έρχεται είναι «ναι». Κι αυτό γιατί οι αριθμοί είναι αμείλικτοι ως προς την καταγραφή της πραγματικότητας, όπως αυτή έχει δημιουργηθεί την τελευταία δεκαετί.
Από τις 1.678 παραβιάσεις και 237 εμπλοκές το 2009, φτάσαμε το 2012 στις μόλις 646 και μια (!)εμπλοκή και το 2013 στο ιστορικό χαμηλό των 636 παραβιάσεων και μηδενικών εμπλοκών, για να αρχίσει να παίρνει η κατάσταση ξαφνικά την άγουσα το 2017 και δύο χρόνια νωρίτερα, το 2019 να καταγράφεται ιστορικό υψηλό.
Ο πίνακας με τα επίσημα στοιχεία από το ΓΕΕΘΑ αποτυπώνουν ανάγλυφα την σκληρή πραγματικότητα. Κι αν κάποιος κοιτάξει προσεκτικά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά θα δει ότι δεν είναι μόνο ο αριθμός των παραβιάσεων που έχει αυξηθεί κατακόρυφα (πολλές από τις οποίες αποτελούν το αποκαλούμενο «κοκορέτσι» που κάνει ένα CN-235 κατασκοπευτικό που ξεκινάει από νοτιανατολικά της Ρόδου και φτάνει μέχρι τα Δαρδανέλια κόβοντας στην ευθεία τον ΕΕΧ) όσο η αριθμητική αύξηση των εμπλοκών, που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες πιλότοι χρειάζονται να μπουν σε σκληρή αερομαχία με τους Τούρκους πιλότους, προκειμένου να επαναφέρουν την νομιμότητα, που επιχειρούν επανειλημμένως να παραβιάσουν στην περιοχή. Και το γεγονός ότι φέτος παρατηρείται σχεδόν αύξηση 100% στις εμπλοκές δείχνει την επιμονή των Τούρκων να προκαλέσουν στα όρια.
Δείτε τον πίνακα με τα επίσημα στοιχεία των παραβιάσεων και των εμπλοκών, όπως αυτά καταγράφονται από το 2009 έως και το 2019, σύμφωνα με τις καταγραφές και της Παρασκευής, 20 Δεκεμβρίου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.