Σε μια πρωτοφανή κίνηση προχώρησε η Άγκυρα εκδίδοντας εν μέσω κορωνοϊού παράνομη Navtex με την οποία για πρώτη φορά ανακοινώνει ότι ορίζει τον εαυτό της τοποτηρητή της «ελεύθερης ναυσιπλοΐας» έναντι των ελληνικών κινήσεων!
TURNHOS N/W : 0580/20 (İzmir NAVTEX Station) (Published Date: 07-04-2020 11:12)
TURNHOS N/W : 0580/20
AEGEAN SEA-MEDITERRANEAN SEA NOTICE TO ALL MARINERS. GREECE HAS REPEATEDLY ENDANGERED LIVES OF THE
MARINERS IN THE AEGEAN SEA WITH PRACTICES CONTRARY TO INTERNATIONAL
LAW. THEREFORE NAVTEX NR 20051/20 IS STILL EFFECTIVE AND VALID. TURKISH
NAVY AND COAST GUARD STAND READY TO PROTECT LIFE AT SEA, SAFEGUARD
THE FREEDOM OF NAVIGATION AND PREVENT ANY ILLEGAL ACTIVITY OF GREEK
COAST GUARD AT SEA. IZMIR AND ANTALYA NAVTEX STATIONS WILL CONTINUE TO
PROMULGATE NAVTEX MESSAGES FOR THE SAKE OF NAVIGATIONAL SAFETY.
Επιχειρεί έτσι συνολικά να παρουσιάσει την Ελλάδα ως «πειρατική» χώρα κλαι ότι παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο! Aναφέρει ότι η ελληνική Ακτοφυλακή προβαίνει σε «παράνομες ενέργειες».
Παράλληλα απειλεί την Αθήνα για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει απέναντι σε τουρκικά πλοία τα οποία θεωρούνται ύποπτα για την μεταφορά όπλων ή παράνομων μεταναστών.
Είναι σαφές ότι το περιστατικό με το τουρκικό δεξαμενόπλοιο που μπήκε σε ελληνικά χωρικά ύδατα μεταξύ Σάμου και Ικαρίας στις 2 Απριλίου έγινε με βάση οργανωμένο τουρκικό σχέδιο και επιχειρεί η Άγκυρα να χρησιμοποιήσει υπέργηρα πλοία για να ασκήσει έντονη πίεση στην Ελλάδα.
Τι είχε συμβεί στις 2 Απριλίου;
Ένα παλιό τουρκικό δεξαμενόπλοιο που είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Αλι Αγά εντοπίστηκε στις 8.30 το πρωί εκείνης της ημέρας να πραγματοποιεί ύποπτους πλόες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σάμου και Χίου, κινούμενο άλλοτε στα διεθνή και άλλοτε στα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Οι ελληνικές αρχές βρίσκονταν σε ετοιμότητα και άμεσα ένα Πλοίο Ανοικτής Θάλασσας (ΠΑΘ) του Λιμενικού πήρε εντολή να κινηθεί κοντά στο δεξαμενόπλοιο, ενώ στην περιοχή βρισκόταν και καράβι του Πολεμικού Ναυτικού. Τα στελέχη του Λιμενικού προχώρησαν σε ενέργειες αναγνώρισης του φορτηγού πλοίου ωστόσο, ο καπετάνιος του δεν ανταποκρίθηκε.
Καλά ενημερωμένες πηγές επισημαίνουν ότι ακολούθησαν νέες περισσότερο δυναμικές κινήσεις από ελληνικής πλευράς καθώς και ότι υπήρξε προετοιμασία για επέμβαση των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού στο πλοίο. Τελικά, στις 12.30 το μεσημέρι και ενώ βρισκόταν κοντά στο Αγαθονήσι άλλαξε ρότα και επέστρεψε στα τουρκικά χωρικά ύδατα κινούμενο νότια με κατεύθυνση προς Ρόδο.
Σύμφωνα με πηγές του Λιμενικού, τα χαρακτηριστικά του πλοίου προσομοίαζαν με εκείνα του δεξαμενόπλοιου που προσάραξε στην Κέα και μολονότι δεν επιβεβαιώθηκε, θεωρείται πιθανό ότι μετέφερε παράνομους μετανάστες στην Ελλάδα.
Ήταν παρόμοιο περιστατικό παρόμοιο με εκείνο που εκτυλίχθηκε τα ξημερώματα της 16ης Μαρτίου, όταν τουρκικό φορτηγό πλοίο με παράνομους μετανάστες προσάραξε στο λιμάνι της Κέας.
Η Άγκυρα έχει ενοχληθεί που δεν μπορεί ελεύθερα να «αδειάζει» παράνομους μετανάστες στα ελληνικά νησιά κάτι που τώρα λόγω κορωνοϊού το θέλει ακόμα περισσότερο.
Στην Άγκυρα θα επιθυμούσαν πάρα πολύ την διάδοση του κορωνοϊού με μεγαλύτερους ρυθμούς στην Ελλάδα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.