Ένα tweet των τουρκικών “ΜΜΕ” είναι αποκαλυπτικό για τα τετελεσμένα που έχει δημιουργήσει η Άγκυρα για την ΑΟΖ αλωνίζοντας κυριολεκτικά ανατολικά του 28ου μεσημβρινού αποκαλύπτοντας παράλληλα και τα τραγικά σφάλματα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής.
Σε αυτό φαίνονται τέσσερις διαδοχικές NAVTEX της Τουρκίας οι οποίες ξεκινούν όλες νότια από το Καστελόριζο και επεκτείνονται σταδιακά προς βορά έως και 6,5 ν.μ. από το ελληνικό ακριτικό νησί.
https://twitter.com/eha_news/status/1315678699686162434
Ποιο όμως είναι το ενδιαφέρον σημείο από τις διαδοχικές αυτές τουρκικές NAVTEX:
Αυτό που φαίνεται εύκολα είναι πως η Τουρκία δεν έχει εκδώσει NAVTEX όλη αυτή την περίοδο δυτικά του 28ου μεσημβρινού που τέμνει τη Ρόδο και αποτελεί τη βάση της ελληνο-αιγυπτιακής συμφωνίας για την ΑΟΖ.
Γιατί; Γιατί θεωρούν την ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία ως βάση για την δική τους ΑΟΖ!
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Ελλάδα έχει αυτοπεριοριστεί παραχωρώντας όλη την περιοχή ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού στην Τουρκία με αποτέλεσμα το Oruc Reis να «αλωνίζει» με την Άγκυρα να λέει ότι βρίσκεται εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας.
Iδού το πώς σχηματίστηκε de facto η τουρκική κυριαρχία ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού που τέμνει εγκάρσια την Ρόδο διά της ελληνικής υπογραφής στο σύμφωνο με την Αίγυπτο:
Δυστυχώς αυτό που φαίνεται είναι πως η οριοθέτηση αυτή της Ελλάδας με την Αίγυπτο, η οποία άφησε το Καστελόριζο εκτός, θα αποτελέσει και τη βάση για την ελληνοτουρκική ΑΟΖ, δηλαδή παραχώρηση όλης της περιοχής ανατολικά του 28ου μεσημβρινού μέχρι την Κύπρο!
Με άλλα λόγια η Τουρκία πέτυχε τετελεσμένα στο Αιγαίο και τώρα με βάση και τη συμφωνία της Ελλάδας με την Αίγυπτο (την οποία δεν έχει παραβιάσει!) δημιουργεί το δικό της χώρο, με την ανοχή της Ελλάδας, χώρο που θεωρεί de facto ως την δική της ΑΟΖ.
Στον παρακάτω χάρτη φαίνεται η τουρκική ΑΟΖ (με κόκκινο χρώμα) που έχουν δημιουργήσει οι Τούρκοι εξαφανίζοντας το Καστελόριζο, ενώ με το γκρι η περιοχή μεταξύ του 26ου και του 28ου μεσημβρινού που υπάρχει η οριοθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου.
Το αν θα αμφισβητήσουν και αυτή την περιοχή μένει να αποδειχθεί.
Αυτό που έχει όμως σημασία, είναι πως η συγκεκριμένη χάραξη μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου έδωσε στην Άγκυρα το ελεύθερο να κάνει ότι θέλει ανατολικά του 28ου μεσημβρινού με την Ελλάδα απούσα.
Η παρούσα θέση του πλοίου σύμφωνα με το marinetraffic (10:45 μ.μ.):
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.