Oι Τούρκοι κράτησαν χθες το βράδυ επί 20 λεπτά στον αέρα το κυβερνητικό αεροσκάφος της Ελλάδας πάνω από τα σύνορα Τουρκίας-Ιρακ, αρνούμενοι να χορηγήσουν άδεια υπερπτήσης στο σκάφος που μετέφερε τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια στην Αθήνα.
Είναι άλλο ένα δείγμα για το που το πάει η Άγκυρα βλέποντας και την υποχωρητικότητα της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο N.Δένδιας, την Τετάρτη, μετέβη στο Ιράκ, συνοδευόμενος, μεταξύ άλλων, και από τον υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια Κώστα Φραγκογιάννη, προκειμένoυ να συναντηθεί με την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της χώρας.
Η αποστολή είχε αιτηθεί και λάβει άδεια από τις τουρκικές Αρχές για να περάσει από τον τουρκικό εναέριο χώρο, κατά την επιστροφή στην Ελλάδα. Παρά ταύτα, όπως ανέφερε ο Νίκος Μελέτης της ΕΡΤ, την ώρα που το κυβερνητικό αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από τη Μοσούλη -στα σύνορα Τουρκίας και Ιράκ- αρνήθηκαν να δώσουν την άδεια υπερπτήσης.
Η κίνηση αυτή από τις τουρκικές Αρχές ανάγκασε το κυβερνητικό αεροσκάφος να κάνει κύκλους για 20 λεπτά!
Εν τέλει, έδωσαν άδεια προκειμένου να συνεχίσει το κυβερνητικό αεροσκάφος, περνώντας πάνω από το Ντιγιάρμπακιρ.
Σημειώνεται ότι η άκρως εχθρική αυτή ενέργεια έρχεται μετά και την εμφάνιση ενός ακόμα τουρκικού πλοίοι εξειδικευμένου για γεωτρήσεις.
Πρόκειται για το πλοίο «Kanuni», το οποίο, σύμφωνα με το marinetraffic, απέπλευσε χθες το πρωί από το λιμάνι Tasucu της Τουρκίας, στην επαρχία της Μερσίνης, και έχει προορισμό το λιμάνι Haydarpasa της Κωνσταντινούπολης.
To «Kanuni» ταξίδεψε για μεγάλο χρονικό διάστημα έχοντας κλειστό το σύστημα προσδιορισμού θέσης. Η Τουρκία επέλεξε να «ξαναμφανίσει» το πλοίο στο χάρτη του marinetraffic, δημοσιοποιώντας τη θέση του νοτιοανατολικά του Καστελόριζου.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία το «Kanuni» έπλεε με ταχύτητα περίπου 7,9 κόμβους στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Ρόδου και του Καστελόριζου.
Το «Kanuni» είναι το τρίτο τουρκικό πλωτό γεωτρύπανο μετά το Fatih και το Yavuz. Η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Τουρκίας το απέκτησε μεταχειρισμένο στις αρχές του 2020 έναντι περίπου 40 εκατ. δολαρίων.
Πρόκειται για πλωτό γεωτρύπανο έκτης γενιάς, μήκους 227 μέτρων, εξειδικευμένο σε γεωτρήσεις σε πολύ μεγάλα βάθη.
Την ίδια ώρα, το Oruc Reis έχει κινηθεί αρκετά δυτικότερα από το Καστελόριζο και κινείται στην περιοχή νότια της Ρόδου και της Καρπάθου. Συγκεκριμένα, το Oruc Reis βρίσκεται 25 ναυτικά μίλα από το δυτικό άκρο της περιοχής που ορίζει η παράνμη τουρκική NAVTEXκαι πηγαίνει προς τα βορειοανατολικά.
Βρίσκεται περίπου 80 ναυτικά μίλια μακριά από το Καστελόριζο και κινείται περίπου στο μέσο της περιοχής που ορίζει η NAVTEX.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.