Στον «αέρα» βρίσκεται το εθνικό σχέδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας και Κύπρου μέσω του Great Sea Interconnector, παρά τη φαινομενική πρόοδο μεταξύ των ΑΔΜΗΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας της Κύπρου σε συνεργασία με τη γαλλική ανάδοχο κατασκευάστρια εταιρεία Nexans για την απόφαση του οριστικού ρυθμιστικού πλαισίου.
Κατόπιν των γεγονότων της Κάσου, η Ελλάδα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προχωρήσει σε ενέργειες εντός της, αναγνωρισμένης από τον ΟΗΕ, τουρκολιβυκής ΑΟΖ, χωρίς την άδεια των Τούρκων.
Για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, αυτό βεβαίως δεν αποτελεί πρόβλημα, όπως είχε τονίσει άλλωστε και ο Γ.Γεραπετρίτης την επομένη της υποχώρησης των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού μαζί με το ερευνητικό σκάφος από την Κάσο.
Ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, είχε τονίσει πως στην Κάσο δεν υπήρξε καμία κρίση και κανένα πρόβλημα με τους Τούρκους, την ίδια στιγμή που οι τουρκικές φρεγάτες έκαναν «βόλτες» στα ελληνικά νερά.
Τα έχουμε πει από πέρυσι στα #Τέμπη, για τον Υπουργό «Σταθμό Τοπικής Τηλεδιοίκησης».
Μου θυμίζει το γνωστό μεταξύ συζύγων «δεν είναι αυτό που νομίζεις…»#Γεραπετρίτης #Ελληνοτουρκικά🇨🇾🇬🇷pic.twitter.com/Whz5JFSS9L— Panagiotis G. Pavlos (@PGPavlos) August 31, 2024
Το περιστατικό στην Κάσο και η ασθενική αντίδραση της Ελλάδας, δείχνει πως έχουμε αρχίσει ήδη να εκχωρούμε σιωπηρά, σταδιακά αλλά σταθερά την ελληνική ΑΟΖ!
Το 2020, όταν είχε δημιουργηθεί το πρόβλημα με το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis, η αντίδρασή μας σε διπλωματικό, αλλά και σε στρατιωτικό επίπεδο μέσω του Πολεμικού μας Ναυτικού ήταν σαφώς πιο ουσιαστική και παρέπεμπε σε ένα κράτος που ήξερε πως να υπερασπιστεί τα κυριαρχικά του δικαιώματα.
Σε επιχειρησιακό μάλιστα επίπεδο ο Ελληνικός στόλος οποίος είχε αναπτυχθεί σε όλη την ΝΑ Μεσόγειο από τις 15 Ιουλίου μέχρι 15 Σεπτεμβρίου του 2020 με μεγάλη επιτυχία, με τους Τούρκους να αντιλαμβάνονται πως δεν είχαν διάθεση για «παιχνίδια».
Με τις παρούσες συνθήκες, τα γεγονότα του 2020 δεν θα μπορούσαν να θυμίζουν παρά μακρινή ανάμνηση, ιδίως μετά από τις εξελίξεις στη Λιβύη.
Υπενθυμίζεται πως έχει υποβληθεί στην τουρκική Εθνοσυνέλευση προς έγκριση Μνημόνιο που παρέχει στις τουρκικές δυνάμεις εκτεταμένη επιχειρησιακή ελευθερία και νομική προστασία ενώ σταθμεύουν στη Λιβύη, εξασφαλίζοντας ετσι ευρείες εξουσίες για τις τουρκικές δυνάμεις στην Λιβύη και ανοίγοντας νέο κεφάλαιο στην απειλή που αντιμετωπίζει το «μαλακό υπογάστριο» της Ελλάδας.
Η νέα συμφωνία κωδικοποιεί τον τρόπο εγκατάστασης της Τουρκίας σε όλο τον κρατικό μηχανισμό της Λιβύης, τις διαδικασίες που θα οδηγήσουν σε αυτό. Όλα αυτά και με τη σφραγίδα του ΟΗΕ, ο οποίος έχει έχει αναγνωρίσει ως επίσημη κυβέρνηση της Λιβύης την Τρίπολη.
Το πώς λοιπόν ακριβώς θα καταφέρει να ολοκληρωθεί το έργο του Great Sea Interconnector, χωρίς την Τουρκία ως «ξενοδόχο» παραμένει άγνωστο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.