Η παραλίγο βύθιση του πλωτού μουσείου, του αντιτορπιλικού «Βέλος», στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, από μια απλή κακοκαιρία, αναδεικνύει το τεράστιο πρόβλημα που έχει και το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό μετά από όσα βιώσαμε το τελευταίο χρονικό διάστημα στο Στεφανοβίκειο και το κατάντημα της Αεροπορίας Στρατού, αλλά και στην Λιβύη με τον θάνατο «από τροχαίο» (αλήθεια, ποιον κοροϊδεύουν;) των πέντε στελεχών της ελληνικής αποστολής.

Δυστυχώς η κατάσταση είναι πλέον τραγική και όσοι κρύβονται πίσω από την απόκτηση των 3 ελαφρά οπλισμένων φρεγατών FDI από την Γαλλία, δεν ξέρουν «που πατάνε και που βρίσκονται» και προσφέρουν την χειρότερη υπηρεσία στην Ελλάδα.

Η απειλή είναι όχι απλά μεγάλη, αλλά για πρώτη φορά μετά από 150 χρόνια, ο αντίπαλος εξ Ανατολών υπερέχει συντριπτικά.

Και με περίσσιο θράσος μιλά για «νησιά αμφισβητούμενης κυριαρχίας που στρατικοποιήθηκαν παράνομα από την Ελλάδα»!.

Μόνο το pronews.gr και το defencenet.gr μετέδωσαν πριν τρεις ημέρες τις προκλητικές δηλώσεις του επίδοξου κατακτητή του Αιγαίου, του Αρχηγού του τουρκικού Ναυτικού, Ερτζιουμέντ Τατλίογλου, ο οποίος δήλωσε:

«Όπως γνωρίζετε, υπάρχουν 8 κύρια προβλήματα με την Ελλάδα. Επτά από αυτά αφορούν εμάς. Αφορούν το Ναυτικό. Γίνονται προσπάθειες για την επίλυσή τους. Αντί όμως να τα λύσει, η Ελλάδα προβαίνει συνεχώς σε ενέργειες που κλιμακώνουν τις εντάσεις. 

Υπάρχουν 23 νησιά με μη στρατιωτικό καθεστώς. Έχουν στρατικοποιήσει 19 από αυτά. Έχουμε νησιά και βράχους, των οποίων η κυριαρχία και η ιδιοκτησία δεν είναι προσδιορισμένη. Προσπαθούν να τα δείξουν ως δικά τους οργανώνοντας επισκέψεις κυβερνητικών αξιωματούχων και αξιωματικών».

«Η Ελλάδα αύξησε τα χωρικά της ύδατα στα δυτικά σε 12 μίλια το 2020. Αυτό είναι ένα μήνυμα προς την Τουρκία. «Αν βρω την ευκαιρία, θα τα αυξήσω στα 12 μίλια και στο Αιγαίο». Προσπαθεί να διεκδικήσει τα νησιά και τους βράχους στο Αιγαίο με την στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνοπτικά, στόχος της Ελλάδας είναι να αναλάβει το ρόλο της περιφερειακής ηγεσίας» πρόσθεσε ο Τούρκος Α/ΓΕΝ.

Κανείς από ελληνικής πλευράς δεν του απάντησε! Μάλλον φοβούνται…

Είπε και πολλά άλλα, αλλά μεταδίδουμε την ουσία των δηλώσεων του.

Πριν λίγο ο τουρκικός Στόλος κινητοποίησε 24 μονάδες επιφανείας, 4 υποβρύχια, 10 ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα, 5 μη επανδρωμένα αεροσκάφη, 3 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, 20 μαχητικά αεροσκάφη και 3 ιπτάμενα ραντάρ συν μονάδες ειδικών επιχειρήσεων, στέλνοντας την πλειοψηφία αυτών στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελορίζου, στις προσβάσεις του ναυστάθμου του Ακσάζ επί της ουσίας, είχαμε τις πρώτες παραβάσεις στο FIR Αθηνών εδώ και πολύ καιρό.

Η Ελλάδα έχει μία κανονιοφόρο στην Ρόδο και άλλη μία στο Καστελόριζο!

Πρέπει να καταλάβουμε ότι το ΠΝ βρίσκεται στην πιο δύσκολη κατάσταση λόγω της παλαιότητας του συνόλου του υλικού του σε συνδυασμό με την γεωπολιτική και ενεργειακή κρίση.

Δυστυχώς το ΓΕΕΘΑ και η ηγεσία του η οποία είναι υπεύθυνη για τη προτεραιοποίηση των ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων, προωθούν «προσωπικές ατζέντες».

Λένε ότι «δεν υπάρχουν χρήματα» και από την άλλη να αγοράζουμε απαρχαιωμένα και τεχνολογικά και ως δόγμα, αμφίβια τεθωρακισμένα αξίας 400 εκατ. ευρώ, προορισμένα να γίνουν «υγρός τάφος» στο πρώτο «μπαμ» και επανέφεραν την συζήτηση για την απόκτηση των «χρεοκοπημένων» και αποσυρμένων φρεγατών επιπέδου «μαούνας» LCS με αρχικό κόστος απόκτησης 600 εκατ. δολάρια, χωρίς τον οπλισμό τους!

Είναι τέτοια η λαχτάρα τους για τα πλοία αυτά που λένε «Αν δεν κάνουν για το ΠΝ ας τα πάρει το… Λιμενικό»!

Δηλαδή, πόσο πιο πολύ να προωθήσουν ξεδιάντροπα την προσωπική τους ατζέντα και τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς (εκτός Ελλάδος);

Την ίδια στιγμή το ΠΝ χάνει πολύτιμο έμψυχο δυναμικό.

Η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ) και η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού (ΣΜΥΝ) έχουν οδηγηθεί σε παρακμή.

Αρκεί κανείς να δει τον αριθμό εισακτέων και τις φετινές βάσεις των πανελληνίων εξετάσεων. Το 2023 ο αριθμός παραιτήσεων αγγίζει τα υψηλότερα της τελευταίας δεκαετίας.

Η κυβέρνηση αδιαφορεί επιδεικτικά για το μέλλον του ΠΝ και βέβαια το οικονομικό δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο παραιτούνται τα στελέχη του ΠΝ.

Ο κυριότερος είναι η έλλειψη οράματος για το ΠΝ και τα στελέχη του, όπως άλλωστε συμβαίνει και στους άλλους δύο Κλάδους, τον Στρατό και την Αεροπορία.

Ούτε απόκτηση 4 κορβετών, ούτε ενεργοποίηση του δικαιώματος προαίρεσης για τη 4η FDI HN, ούτε εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ, ούτε πρόγραμμα απόκτησης δύο επιπλέον υποβρυχίων Τype 214 (να πούμε τι είχε συμβεί τον περασμένο Ιούλιο σε άσκηση στα δύο από τα «αρχαία» υποβρύχια του ΠΝ ή όχι;),  ούτε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ήδη υπηρετούντων Type 214  ή των Super Vita ΤΠΚ, και ούτε κουβέντα για τα αερόστρωμνα ZUBR που αφέθηκαν να σαπίσουν στην Αμφιάλη σε μία πράξη που συνιστά εθνική προδοσία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ελλάδα χωρίς ισχυρό Πολεμικό Ναυτικό είναι «χώρα υπό προθεσμία». Αυτό ας το θυμούνται οι «αρμόδιοι»…