ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Ένα βήμα πιο κοντά οι πειραματικές πτήσεις του ελληνικού drone «Αρχύτας»

Και το ανοιχτό ζήτημα του ονόματος

Ένα βήμα πιο κοντά οι πειραματικές πτήσεις του ελληνικού drone «Αρχύτας»

Εντός των επομένων ημερών θα ξεκινήσουν οι πειραματικές πτήσεις του αυτόνομου εναέριου οχήματος (drone) πολλαπλών χρήσεων (σε μικρότερο μέγεθος αρχικά) το οποίο θα είναι καθαρά ελληνικής παραγωγής, όταν θα μπει σε παραγωγή, καθώς δεν φτάνουν μόνο τα τεχνικά ζητήματα αλλά και το ζήτημα του ονόματος (επομένως εμπορικής προώθησης)!

Και αυτό γιατί το 2019 οι Δόκιμοι (ΣΝΔ) του ΠΝ επινόησαν έδωσαν το όνομα ΑΡΧΥΤΑΣ στο drone τους και, υπό την αιγίδα του ΓΕΝ, προχώρησαν, για την ολοκλήρωσή του, σε συνεργασία με το ΕΜΠ και τις εταιρείες UCANDRONE και EFA VENTURES, με χρηματοδότηση της τελευταίας.

Το σύστημα εμφανίσθηκε στην Έκθεση DEFEA 2021 και εκτέλεσε δοκιμές ακόμη και στο εξωτερικό. 

Και μετά δημιουργήθηκε το UAV ή DRONE, αν θέλετε με το ίδιο όνομα ΑΡΧΥΤΑΣ, που αναπτύσσεται από την ΕΑΒ, ΑΠΘ, Παν/μιο Θεσσαλίας και Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο!

Οι μικρές καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στην υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος ούτως ώστε να προχωρήσει συντομότερα η βιομηχανική παραγωγή του οφείλονται στα προβλήματα που έχουν προκληθεί παγκοσμίως όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα και την προμήθεια των απαιτούμενων εξαρτημάτων.

Ωστόσο, έως τα τέλη του έτους θα ξεκινήσει η κατασκευή του πραγματικού προτύπου, με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (Ε.Α.Β.) να δομεί τη γραμμή παραγωγής και να συγκροτεί τον τομέα προώθησης των πωλήσεων. Το ελληνικό drone που θα έχει το όνομα «Αρχύτας», αναμένεται να συμμετέχει τόσο σε επιχειρήσεις διάσωσης υπό ακραίες καιρικές συνθήκες όσο όμως και σε στρατιωτικές επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα στον έλεγχο των συνόρων.

Θα διαθέτει μεγάλο εκπέτασμα πτερύγων, γύρω στα 6 μέτρα, θα αναπτύσσει ταχύτητα έως και 120 χιλιόμετρα/ώρα, αυτονομία πτήσεις τεσσάρων ωρών, θα προσγειώνεται και να απογειώνεται κάθετα χρησιμοποιώντας μπαταρίες που επαναφορτίζονται από τον βενζινοκινητήρα του, ενώ θα μπορεί να εντοπίσει σημεία που θα του υποδεικνύει ο χειριστής του, είτε είναι μέρα είτε είναι νύχτα, χάρις στις υπερσύγχρονες κάμερες που θα διαθέτει.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η Ε.Α.Β. αναπτύσσει τη δημιουργία του σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (που κάνει την αεροδυναμική σχεδίαση), το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (που έχει αναλάβει το ηλεκτρονικό μέρος) και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (που έχει αναλάβει τον έλεγχο της πτήσεως). Αξίζει να σημειωθεί τέλος πως με μια μικρή τροποποίηση θα μπορεί να φέρει ακόμη και ελαφρύ οπλισμό.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.