ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Τέσσερις ήταν οι εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream!

Άγνωστο το μέγεθος της ζημιάς

Τέσσερις ήταν οι εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream!

Οι αγωγοί Nord Stream 1 και 2 ανατινάχτηκαν σε τέσσερα σημεία όπως αποκαλύπτει ο εντοπισμός κι άλλης διαρροής φυσικού αερίου και η έκταση της ζημιάς γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.

Σύμφωνα με τη σουηδική εφημερίδα Svenska Dagbladet η σουηδική Βασιλική Ακτοφυλακή ανέφερε ότι εντόπισε «και νέα διαρροή» μετά τις ζημιές που υπέστησαν τη Δευτέρα σε τρία σημεία οι δύο αγωγοί Nord Stream κατόπιν ανατινάξεων-δολιοφθορών.

Όπως αναφέρει η σουηδική Βασιλική Ακτοφυλακή «οι δύο από τις τέσσερις διαρροές βρίσκονται στην δική μας ΑΟΖ».

Οι υποβρύχιες εκρήξεις  στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream 1 & 2 για τις οποίες όλες πλέον οι εκτιμήσεις επίσημων αξιωματούχων συγκλίνουν ότι επρόκειτο περί σαμποτάζ, πιθανά  προκλήθηκαν από αμερικανικά μίνι υποβρύχια, που μεταφέρθηκαν εκεί από ένα υποβρύχιο κλάσης Seawolf.

Οι ΗΠΑ είχαν κάθε συμφέρον για κάτι τέτοιο αφενός αποκόπτοντας οριστικά την Ευρώπη από οποιαδήποτε συνδιαλλαγή με την Ρωσία αφετέρου δε, γιατί έτσι θα κερδίσουν οι αμερικανικές εταιρείες LNG αφού κόπηκε οριστικά η «γέφυρα ενέργειας» με τα ενεργειακά πεδία της Ρωσίας.

Πώς όμως θα μπορούσαν οι ΗΠΑ να προσχωρήσουν σε μια τέτοια ενέργεια; Έχουν τα απαραίτητα μέσα;

Η απάντηση ακούει στο υποβρύχιο USS Jimmy Carter (SSN-23) ενός μετασκευασμένου επιθετικού πυρηνοκίνητου υποβρυχίου κλάσης Seawolf.

Το Carter έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 33 περίπου μέτρα από τα υπόλοιπα σκάφη της κλάσης, που προήλθε από την προσθήκη ενός τμήματος που ονομάζεται MMP ή πλατφόρμα πολλαπλών αποστολών.

Από το συγκεκριμένο τμήμα πραγματοποιείται η εξαπόλυση υποβρύχιων οχημάτων όπως για παράδειγμα σκάφη των SEAL ή ROV.

Στην κατασκευή έχει προβλεφτεί και η δημιουργία ενός διαδρόμου μέσα από το επιπρόσθετο τμήμα των 33 μέτρων περίπου ώστε το πλήρωμα να μπορεί να μετακινείται εντός του υποβρυχίου ενώ ταυτόχρονα να υπάρχει και ο χώρος για την φύλαξη των υποβρύχιων οχημάτων.

Το σκάφος ‘έχει πλήρες εκτόπισμα σε κατάδυση 12.139 τόνων, μήκος 138 μέτρων και πλήρωμα 141 ατόμων, ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα σε κατάδυση 40 κόμβων.

Όπως πολλοί κετμούν ένα τέτοιο σκάφος εξαπολύοντας τα μίνι υποβρύχια που διαθέτει θα μπορούσε να προκαλέσει καταστροφικό κτύπημα στους υποθαλασσίους αγωγούς φ.α.

Το βρετανικό υπουργείο Άμυνας από την άλλη δημιούργησε μία δική του παράλογη εκδοχή και ανέφερε ότι οι ενέργειες σαμποτάζ στους δύο αγωγούς στη Βαλτική Θάλασσα ήταν πιθανότατα προσχεδιασμένες επιθέσεις με υποβρύχιες εκρηκτικές συσκευές, που πυροδοτήθηκαν εξ αποστάσεως.

Η ίδια πηγή είπε ότι πιθανώς κάποιο σκάφος πόντισε νάρκες στο βυθό σε μια μακρά σειρά ή τις τοποθέτησε υποβρύχιο drone δίπλα στους Nord Stream μήνες ή και χρόνια νωρίτερα.

Με λίγα λόγια στην Δύση προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα νέο αφήγημα με βάση το οποίο η Ρωσία όταν κατασκεύαζε τους δύο αγωγούς έβαζε και βόμβες δίπλα τους για… παν ενδεχόμενο.

Θα πει κανείς γιατί λένε τέτοια πράγματα οι Δυτικοί.

Πολύ απλά γιατί μπορούν και γιατί ξέρουν πως τα υπό έλεγχο δυτικά ΜΜΕ θα υποστηρίξουν το αφήγημα όσο εξωφρενικό κι αν είναι.

Θα επαναληφθεί δεκάδες φορές μέχρι να γίνει «πραγματικότητα».

Περιττό να πούμε πως την ίδια άνευ λογικής εκδοχή περί Ρώσων που καταστρέφουν από μόνοι τους τα περιουσιακά τους στοιχεί χωρίς να έχουν τίποτε να κερδίσουν από αυτό, υιοθετούν πρωτίστως, οι βασικοί ύποπτοι, δηλαδή οι Αμερικανοί.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.