Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, με ανακοίνωσή της, δίνει απαντήσεις στις καταγγελίες ότι η λοκομοτίβα που κόστισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό, τα ξημερώματα της Τρίτης 16 Νοεμβρίου, είχε εκτροχιαστεί και τον περασμένο Αύγουστο στον σταθμό «Βικτώρια».
Στις καταγγελίες προέβη ο εκπρόσωπος των εργαζομένων Σπ. Ρεβύθης, δηλώνοντας πως υπάρχουν στοιχεία για προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρίας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης και μάλιστα είχε σημειωθεί ξανά εκτροχιασμός στις 22 Αυγούστου 2021 για τον ίδιο λόγο (πρόβλημα στα φρένα) στο σταθμό «Βικτώρια».
Η διοίκηση σε ανακοίνωση της απαντά πως η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης, στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης και δεν υπήρξε εκτροχιασμός, αλλά για μικρή μετατόπιση ενός από τους έξι άξονες εκτός τροχιάς. Όσον αφορά καταγγελία του κ. Ρεβύθη και για περιστατικό πυρκαγιάς σε κινητήρα μηχανήματος ίδιου τύπου στη γραμμή 3 του Μετρό, απαντά πως οι εργασίες λείανσης δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα στη γραμμή αυτή, και προσθέτει πως η ΣΤΑΣΥ έχει προχωρήσει σε αποστολή εξωδίκου προς τη γερμανική εταιρεία για αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι να διερευνηθούν οι συνθήκες του δυστυχήματος.
Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ αναφέρεται:
– Σύμφωνα με την ενημέρωση από την ανάδοχο εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης. Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑΣΥ, που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.
– Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο ΔΣ της ΣΤΑΣΥ για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της αναδόχου εταιρείας στη γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη γραμμή 3.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ τονίζει επίσης πως η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της αναδόχου εταιρείας. Η συγκεκριμένη εταιρεία «SCHWEERBAU GMBH & CO KG» κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και πιστοποιητικά ασφάλειας και υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, διεθνή φορέα πιστοποίησης.
Τέλος, επισημαίνει πως από την πρώτη στιγμή με εξώδικο που απέστειλε προς τη γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης. Παράλληλα, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Η ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την ανάδοχο εταιρεία, ενώ συνδράμει τις Αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης.