Παρότι σημειώνεται μείωση κατά 4,2% στο σύνολο του 2017 σε σύγκριση με το 2016 στα οδικά τροχαία ατυχήματα που προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, ο απολογισμός παραμενει τραγικός.
Τα τροχαία ανήλθαν σε 10.848 και σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στα δυστυχήματα κατεγράφησαν 14.002 παθόντες (μείωση 4,4%), στους οποίους περιλαμβάνονται 731 νεκροί (μείωση 11,3%), 706 βαριά τραυματίες (μείωση 19,7%) και 12.565 ελαφρά τραυματίες (μείωση 2,9%).
Αναλυτικά, από το σύνολο των νεκρών, το 69,4% αφορούσε οδηγούς, το 14,5% μεταφερόμενους επιβάτες και το 16,1% πεζούς. Η αναλογία ανδρών και γυναικών ήταν 84,1% και 15,9%, αντίστοιχα. Οι 285 νεκροί επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα (39%), οι 250 σε δίτροχα, συμπεριλαμβανομένων ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων (34,2%) και οι 118 ήταν πεζοί (16,1%).
Το 2017 ο δείκτης ατυχημάτων ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο χώρας ήταν 1.007,4. Η περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με 1.469,4 ατυχήματα, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν δεύτερη με 1.161,4 ατυχήματα και στην τρίτη θέση ήταν η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 1.101,0 ατυχήματα.
Ως προς τους νεκρούς, ανά 1.000.000 κατοίκους ο δείκτης σε σύνολο χώρας ήταν 67,9. Η περιφέρεια Ιονίων Νήσων ήταν πρώτη στην κατάταξη με 146 νεκρούς, δεύτερη η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με 120,6 νεκρούς και τρίτη η περιφέρεια Πελοποννήσου με 112,2 νεκρούς.
Ο μεγαλύτερος αριθμός οδικών τροχαίων ατυχημάτων (1.056) καταγράφηκε τον Οκτώβριο με ποσοστό 9,7% στο σύνολο των ατυχημάτων του έτους, ενώ οι περισσότεροι νεκροί (78), με ποσοστό 10,7%, τον Σεπτέμβριο. Ο μικρότερος αριθμός ατυχημάτων (645) με ποσοστό 5,9% καταγράφηκε τον Ιανουάριο, ενώ ο μικρότερος αριθμός νεκρών (41) τον Μάρτιο, με ποσοστό 5,6%.
Ο μεγαλύτερος αριθμός οδικών τροχαίων ατυχημάτων συνέβη Πέμπτη (15%) και ακολουθεί η Παρασκευή (14,9%), ενώ ο μικρότερος αριθμός Κυριακή (12,9%). Ωστόσο, την Κυριακή καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών (16,1%).
Από το σύνολο των ατυχημάτων, τα 10.071 (92,8%) συνέβησαν σε συνθήκες καλοκαιρίας, με 644 νεκρούς (88,1%). Σε σχέση με τις υπόλοιπες ατμοσφαιρικές συνθήκες, 319 και 252 ατυχήματα συνέβησαν σε συνθήκες ψιλής βροχής και βροχής, αντίστοιχα, (2,9% και 2,3%), με αποτέλεσμα την πρόκληση θανάτου σε 34 και 29 άτομα, αντίστοιχα, (4,7% και 4%).
Η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό (61,1%), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» (39,6%). Η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία ήταν η «παράσυρση πεζού» (18,2%) και ακολουθεί η «εκτροπή /ανατροπή οχήματος» (13,8%).
Ως προς τους ελιγμούς του οχήματος που πιθανόν συνετέλεσαν στο ατύχημα, η «κανονική πορεία» αναφέρθηκε ως ο κυριότερος ελιγμός με ποσοστό 20,2%. Ακολουθούν η «μη διακοπή πορείας πριν από STOP» με 15,2% και οι λοιποί ελιγμοί (άλλος ελιγμός) με 10,6%.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.