Μετά από 16 χρόνια απραξίας και πρακτικά ακινησίας αποφασίστηκε η βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Λιμενικού Σώματος.
Την Πέμπτη 29 Απριλίου ανακοινώθηκε με την δημοσίευση του Ηλεκτρονικού, Ανοικτού Διαγωνισμού, Διεθνούς Συμμετοχής, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας –τιμής με τίτλο: «Αναβάθμιση / αντικατάσταση του υφιστάμενου εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των 3 αεροπλάνων Reims-Cessna F406 Vigilant της ΜΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και των 3 εκ των 6 ελικοπτέρων τύπου AS365N3 Dauphin 2 (σ.σ.. δηλαδή όσων θέλουν να έχουν σε επιχειρησιακή κατάσταση) της ΜΕΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ».
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συνολικού ύψους 12 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων λοιπών κρατήσεων, απαλλάσσεται ΦΠΑ) το οποίο είχε προκηρυχτεί αρχικά το Σεπτέμβριο του 2018 περιλαμβάνει για τα 2 αεροπλάνα Reims-Cessna F406 Vigilant και τα 2 ελικόπτερα AS365N3 Dauphin 2 τα παρακάτω:
α) αναβάθμιση – αντικατάσταση του ηλεκτροπτικού συστήματος, με κάμερες υψηλής ευκρίνειας και το δυνατόν μεγαλύτερης εμβέλειας, με λειτουργίες κατ’ ελάχιστον ημέρας – νύχτας – υπερύθρου ακτινοβολίας – βραχέως υπερύθρου ακτινοβολίας (SWIR)
β) κατασκευή και εγκατάσταση 4 νέων σταθμών εργασίας (πλήρης κονσόλα ελέγχου με κάθισμα χειριστού συστήματος, 2 ανά αεροπλάνο ή αναβάθμιση των τεσσάρων υπαρχόντων σταθμών εργασίας), κατάλληλα κατασκευασμένου και σχεδιασμένου, προκειμένου να επιτρέπεται η εύκολη τοποθέτηση και αφαίρεσή του στο αεροσκάφος.
Κατ’ ελάχιστον, ο σταθμός θα φέρει εκτός από τα χειριστήρια του ηλεκτροπτικού συστήματος, οθόνη ή οθόνες (ανάλογα το αεροσκάφος και την εργονομία του) υψηλής ευκρίνειας – ανάλυσης, διάστασης ίσης ή μεγαλύτερης των 17’’ η κάθε μια. Συσκευή συστήματος AIS, συμβατής με το υπόλοιπο σύστημα και τα εξαρτήματά του, ώστε να συνεργάζεται αρμονικά μαζί του υπό όλες τις συνθήκες.
Κατάλληλο εξοπλισμό και λογισμικό διαχείρισης αποστολής, το οποίο θα συγκεντρώνει και θα διαχειρίζεται όλα τα δεδομένα από τους αισθητήρες του σκάφους (νέους ή και υπάρχοντες), θα τα προβάλει, θα τα συσχετίζει και θα τα αποθηκεύει με τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η επιχειρησιακή απόδοση τού εναερίου μέσου, και
γ) radar επιφανείας 360o, το οποίο θα αντικαταστήσει το υπάρχον και θα μπορεί να εγκλωβίζει πολλαπλούς στόχους επιφανείας. Επιπροσθέτως, θα μπορεί να συνεργάζεται με δέκτη AIS και να απεικονίζει παράλληλα με την τακτική εικόνα τα στοιχεία των εκπομπών AIS, στους στόχους επιφανείας.
Επίσης, να μπορεί να αποστέλλει συντεταγμένες των στόχων στο σύστημα διαχείρισης πτήσης UNS 1K της Universal Avionics που διαθέτει το αεροπλάνο και να διαθέτει λειτουργία αποφυγής καιρού (weather avoidance).
Για τα υπόλοιπα αεροσκάφη ένα αεροπλάνο Reims-Cessna F406 Vigilant και ένα ελικόπτερο AS365N3 Dauphin 2, απαραίτητη είναι η εγκατάσταση όλων εκείνων των απαραίτητων σταθερών εξαρτημάτων (καλωδίωση, βάσεις κ.λπ.), ώστε να βελτιωθεί η διαθεσιμότητα τού συστήματος και η αποτελεσματικότητα τού στόλου των αεροσκαφών, που η Υπηρεσία διαθέτει.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.