Ένα πόρισμα 13 σελίδων, που αναδεικνύει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, την επικινδυνότητα των σιδηροδόμων στη χώρα μας προκαλεί σοκ, αλλά κυρίως απορίες και οργή για το πώς τόσο καιρό διεξάγονται δρομολόγια τρένων, ενώ είναι γνωστό σε όλους και πιο πολύ στην κυβέρνηση, ότι δεν υπάρχει καμία ασφάλεια και στα σιδηροδρομικά τούνελ!
Όπως αποκαλύπτουν οι Data Journalists, οι εμπειρογνώμονες της Πυροσβεστικής που έκαναν τους ελέγχους και τις αυτοψίες, διαπίστωσαν τεράστιες ελλείψεις ακόμη και σε σιδηροδρομικές σήραγγες που κατασκευάστηκαν πρόσφατα και κόστισαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ!
Σύμφωνα με την έκθεση οι αυτοψίες έγιναν στα τούνελ:
- Πλατάνου-Τράπεζας,
- Αιγίου,
- Δερβενίου,
- Μελισσίου,
- Αγίων Θεοδώρων,
- Καλλιδρομίου,
- Όθρυος,
- Ψηλοράχης,
- Μπράλου,
- Ορφανών,
- Τεμπών,
- Πλαταμώνα,
- Σφίγγας,
- Ευταξία και
- Ικονίου Περάματος.
Τα όσα αναγράφονται στις 13 σελίδες του πορίσματος, κάνουν πολλούς να μιλούν για «φονικές ποντικοπαγίδες», καθώς διαπιστώνεται μεταξύ άλλων:
- απουσία δικτύων πυρόσβεσης και πυρανίχνευσης,
- μη λειτουργία των συστημάτων απαγωγής καπνού,
- προβληματική έως αδύνατη πρόσβαση των πυροσβεστικών και διασωστικών οχημάτων,
- παροπλισμένα κέντρα ελέγχου για την παρακολούθηση και απομακρυσμένη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων,
- μη εφικτή ενδοεπικοινωνία εντός των σηράγγων, είτε μέσω ασυρμάτου είτε μέσω κινητών τηλεφώνων!
Σύμφωνα με τους Data Journalists, το έγγραφο της Πυροσβεστικής εστάλη σε Υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών, Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης-Πολιτικής Προστασίας, ΟΣΕ, Hellenic Train, ΕΡΓΟΣΕ και Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων στις 10 Μαρτίου 2023, δηλαδή δέκα μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Θυμίζουμε ότι πολλοί είχαν βγει και είχαν επισημάνει μετά την τραγωδία, πως αν η σύγκρουση των τρένων συνέβαινε μέσα στην παρακείμενη σήραγγα των Τεμπών, θα μιλούσαμε για σκηνικό Αποκάλυψης, με πολλά περισσότερα θύματα…
Οι αυτοψίες της Πυροσβεστικής, είχαν πραγματοποιηθεί, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, έως και 12 μήνες νωρίτερα. Δηλαδή, σε όλο αυτό το διάστημα έγιναν εκατοντάδες σιδηροδρομικά δρομολόγια με τις ελλείψεις να είναι εξαιρετικά μεγάλες και σοβαρές…
Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ επισημαίνει και τη δήλωση του Υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη το Σάββατο 18 Μαρτίου και ενόψει των δρομολογίων του σιδηροδρόμου που θα επανεκκινούσαν:
«Ιδιαίτερη έμφαση ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, η οποία ΘΑ πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια και την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες».
Γι’ αυτό η επανεκκίνηση που ήθελε διακαώς η Κυβέρνηση, ξεκίνησε με πολύ λιγότερα δρομολόγια από εκείνα που αρχικά ανακοινώθηκαν;