
(Ανανέωση από αρχική δημοσίευση: 08:45):
Ο ΑΔΜΗΕ υπέβαλε αίτημα για έκδοση Navtex στο υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να συνεχιστούν οι έρευνες βυθού ανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου για την πόντιση του ηλεκτρικού καλωδίου Κρήτης, Κύπρου και Ισραήλ.
Να σημειωθεί πως η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την επιστροφή των δύο πλοίων στις έρευνες βυθού σχεδόν 40 μέρες μετά το πάγωμα του έργου.
Έπειτα από ένα διπλωματικό και πολιτικό «στίβο» διεργασιών που κορυφώθηκε τις τελευταίες μέρες μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών Ελλάδας-Λευκωσίας (ΡΑΑΕΥ ΡΑΕΚ) και του υπουργείου Περιβάλλοντος, φαίνεται ότι έχει ωριμάσει ο χρόνος για την συνέχιση των ερευνών που σταμάτησαν αιφνιδιαστικά στις 28 Φεβρουαρίου.
Υπενθυμίζεται πως τότε η Ελλάδα αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή 36 εκ ευρώ που είναι η δόση που έπρεπε να καταβληθεί προς την Nexans.
Χωρίς βέβαια να υπολογίζεται στο ποσό αυτό το κόστος της δίμηνης αδράνειας των πλοίων, το οποίο υπολογίζεται περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Η κατασκευάστρια εταιρεία του καλωδίου έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις για τον GSI καθώς οι απαιτήσεις της για την συνέχιση του έργου ήταν εκείνες που πίεσαν την ελληνική πλευρά για την εξεύρεση άμεσης λύσης.
Την ίδια ώρα, έχουν μεσολαβήσει συνομιλίες μεταξύ Ελλάδας Γαλλίας και Ισραήλ, για την επανεκκίνηση του έργου και την στήριξή του από τους γεωπολιτικούς κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Οι διασφαλίσεις που έλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το πρόσφατο ταξίδι του στο Παρίσι με το Γάλλο πρόεδρο Μακρόν, όσο και αντίστοιχα με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Νετανιάχου στο Τελ Αβίβ, συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Το αίτημα του ΑΔΜΗΕ προς το υπουργείο Εξωτερικών θα διαβιβαστεί στην Υδρογραφική υπηρεσία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, για να καθορίσει το χάρτη των ερευνών στο πλαίσιο του οποίου θα κινηθούν τα ερευνητικά σκάφη.
Πρόκειται για μια εξέλιξη ύψιστης γεωστρατηγικής σημασίας για την μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση – που αν όλα εξελιχθούν όπως έχουν σχεδιαστεί- δεν αποκλείεται τα πλοία να επιστρέψουν εντός των επόμενων ημερών στο Αιγαίο.
Φυσικά, στο σημείο αυτό χρειάζεται να ειπωθεί πως αναγκαία προϋπόθεση για αυτό, είναι η διαθεσιμότητα των δύο πλοίων καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι το ένα εξ αυτών (Revoli Relume) είναι αγκυροβολημένο στην Ολλανδία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.