Η φονική σύγκρουση των Τεμπών με τους μέχρι αυτή την στιγμή 44 νεκρούς, αποκάλυψε στο πανελλήνιο ότι εν έτει 2023 τα ελληνικά τρένα ταξιδεύουν ακόμα με… χειροκίνητες διαδικασίες όπως γίνονταν δηλαδή από το 1875 επί εποχής Χαρίλαου Τρικούπη.

Δυστυχώς έπρεπε να σκοτωθούν τόσοι άνθρωποι για να ασχοληθούν ξαφνικά όλοι με τις ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη που επί τέσσερα χρόνια δεν φρόντισε να ολοκληρωθούν οι εργολαβίες εγκατάστασης των συστημάτων τηλεδιοίκησης.

Διότι υπογραφές έχουν «πέσει» αλλά συστήματα τηλεδιοίκησης δεν έχουμε. Τα έργα στην Ελλάδα είναι μία μεγάλη «αμαρτωλή» ιστορία.

">

Δεν λειτουργούν πανάκριβα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, χάρη στα οποία θα είχε αποτραπεί άλλη μια τραγωδία μετά το συμβάν στο Άδενδρο το 2017.

Στελέχη του σιδηροδρόμου υποστηρίζουν ότι σήμερα σε ένα μικρό τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός λειτουργεί η σηματοδότηση. Όπως σημειώνουν, η σηματοδότηση είναι ένα ακόμη θύμα της απουσίας συντήρησης του δικτύου αλλά και παράνομων κυκλωμάτων λεηλασίας του εξοπλισμού.

Τα συστήματα δούλευαν μέχρι το 2008 έως 2009. Έκτοτε έχουν πάψει να λειτουργούν με τους συνδικαλιστές να έχουν αποστείλει στον ΟΣΕ τρία εξώδικα το τελευταίο διάστημα, με αφορμή και τους δυο τελευταίους εκτροχιασμούς, κρούοντας το καμπανάκι του κινδύνου για την ανάγκη άμεσης αποκατάστασης του δικτύου και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής υποδομής. Στοιχεία όμως που ο ΟΣΕ εμφανίζεται να έχει απορρίψει, χαρακτηρίζοντας αστήρικτες τις καταγγελίες και ανακρίβειες τους σχετικούς κινδύνους.