Ένα χρόνο μετά το έγκλημα που σημειώθηκε στα Τέμπη, στη δημοσιότητα ήρθε το τελικό πόρισμα που παραδόθηκε την περασμένη Τετάρτη στον εφέτη ανακρική Σωτήρη Μπακαΐμη, και σύμφωνα με το οποίο, υπάρχουν 20 ελλείψεις που οδήγησαν στη μοιραία σύγκρουση.
Οι ευθύνες φαίνεται να αποδίδονται στην ΟΣΕ, τη Hellenic Train και την ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων).
Οι 5 ειδικοί πραγματογνώμονες προχωρούν σε συστάσεις ασφαλείας προς τον ΟΣΕ Α.Ε. την Hellenic Train και τις λοιπές κανονιστικές και νομοθετικές Αρχές όπως είναι η ΕΑΣ κ.α. αναδεικνύοντας τα κενά ασφαλείας που οδήγησαν στην τραγωδία και παραμένουν μέχρι σήμερα.
Πρόκειται για 20 συνολικά «αγκάθια» γύρω από τη λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Μεταξύ άλλων η επιτροπή των πραγματογνωμόνων στέκεται σε τεχνικά ζητήματα που έχουν επισημανθεί από τις πρώτες μέρες που ακολούθησαν από το έγκλημα, όπως η απουσία συστήματος τηλεδιοίκησης αλλά και επαρκούς φωτοσήμανσης κατά μήκος του σιδηροδρόμου.
Εκτός, αυτών όμως το πόρισμα αναδεικνύει των απαρχαιωμένο τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των μηχανοδηγών και την τραγική ανεπάρκεια του συστήματος εκπαίδευσης και πιστοποίησης των σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Ακόμη οι πραγματογνώμονες στο πόρισμά τους ανακαλύπτουν πώς οι σιδηροδρομικές εταιρείες δεν έχουν υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου και πώς η ΡΑΣ λειτουργεί εκτός των ευρωπαϊκών προτύπων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΣΕ έχει την ευθύνη για οκτώ ελλείψεις που συνέβαλαν στην πρόκληση της τραγωδίας.
Η Hellenic train έχει την ευθύνη για άλλες επτά σημαντικές ελλείψεις ενώ πέντε κενά αποδίδονται στη ΡΑΣ και στις νομοθετικές αρχές.
Για τον ΟΣΕ στο πόρισμα φέρονται να αναδεικνύονται:
Σε ειδικό εργαστήριο του Καναδά έστειλε το βιολογικό υλικό ο Σωτήρης Μπακαΐμης
Ο εφέτης ειδικός ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης μετά από αντικρουόμενα συμπεράσματα ανάμεσα στην πραγματογνωμοσύνη που έγινε με εντολή του και εκείνης των οικογενειών, αποφάσισε να στείλει βιολογικό υλικό σε ειδικό εργαστήριο του Καναδά.
Έτσι θα μπορέσει να αποσαφηνιστεί και να διερευνηθεί εάν υπήρχαν εύφλεκτες ουσίες.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα που είχαν ορίσει οι οικογένειες οι ουσίες που υπήρχαν μέσα στα βαγόνια δεν δικαιολογούνται να μεταφέρονται με τρένα.
Επιπλέον με απόφαση του εφέτη ανακριτή θα γίνει αποστολή σε εργαστήριο της Αγγλίας, των βίντεο που έχουν καταγράψει τη φόρτωση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στη Θεσσαλονίκη. Στα βίντεο αυτά εκτιμάται ότι έγινε επανεγγραφή και έτσι στην Αγγλία θα διαπιστωθεί εάν μπορούν να βρουν υλικό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.