Ακόμη τονίζει ότι συγκυβερνήτης του δεν γνώριζε κολύμπι, ενώ αναφέρθηκε στον μηχανικό καθώς και στον Έλληνα συντονιστή Θεόδωρο Βλάχο, απόστρατο της αεροπορίας στρατού.
Η σύνθεση της αποστολής
«H αποστολή μας ξεκίνησε από το Κισινάου. Σταματήσαμε στην Τουρκία για ανεφοδιασμό και τη 17η Ιουνίου φτάσαμε με το ελικόπτερο Mi-8 με διακριτικό ERMHU στο αεροδρόμιο Αρίσταρχος ο Σάμιος.
Στις 24 Ιουνίου το ελικόπτερο με το ίδιο πλήρωμα επιχείρησε για πρώτη φορά σε φωτιά στην Αστυπάλαια», ανέφερε ο πιλότος στην κατάθεσή του.
Ο 49χρονος τέλειωσε την εκπαίδευσή στον ρωσικό στρατό το 1993 και στη συνέχεια εργάστηκε στον μολδαβικό στρατό ενώ έχει συμπληρώσει 5.600 ώρες πτήσης. Μιλώντας για το τι συνέβη στην μοιραία πτήση ανέφερε τα εξής:
«Με κάλεσε ο Θοδωρής (σ.σ.: Βλάχος) και είπε ότι πρέπει να βγούμε για αποστολή, η ώρα ήταν λίγο μετά τις 14.00. Φύγαμε και οι έξι γρήγορα για το αεροδρόμιο. Το πρωτόκολλό μας λέει ότι σε 20 λεπτά πρέπει να βρισκόμαστε στον αέρα.
Είπα στον Θοδωρή και ζήτησε άδεια να επιστρέψουμε στο αεροδρόμιο. Επιστρέψαμε στη φωτιά, κάναμε λήψη νερού και ρίψεις με το καινούργιο καλάθι για περίπου 1 ώρα. Ο αέρας δυνάμωσε και τα κύματα είχαν μεγαλώσει».
Τελευταία λήψη
«Σκέφτηκα ότι πρέπει να ακυρώσουμε την αποστολή ή να αλλάξουμε περιοχή λήψης νερού με καλύτερες καιρικές συνθήκες. Πήγαμε να κάνουμε μια τελευταία λήψη, κατά την προσπάθεια να σηκωθεί το ελικόπτερο, ο άνεμος το χτύπησε με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να χάσει την ισορροπία του.
Μια δυνατή ριπή του αέρα χτύπησε από πίσω την ουρά και μας πέταξε στη θάλασσα, σε κλάσματα δευτερολέπτου βρεθήκαμε στο νερό», τόνισε ακόμη.
Το ελικόπτερο κόπηκε στα τρία
Σύμφωνα με τον 49χρονο το ελικόπτερο κόπηκε στα τρία και οι επιβαίνονται βγήκαν στο νερό χωρίς να φορούν σωσίβια. Αυτό το γεγονός ήταν μοιραίο για τον συγκυβερνήτη του καθώς δεν μπορούσε να κολυμπήσει, ενώ ούτε και ο Θεόδωρο Βλάχος κατάφερε να βγει στην ακτή.
Ακολούθως ο Μολδαβός πιλότος περιγράφει τις εφιαλτικές στιγμές που ακολούθησαν, με τον ίδιο να μην καταφέρνει, όπως λέει, να βοηθήσει τους συνεπιβάτες του στη μοιραία πτήση.
«Οι έλικες και η ουρά αποκολλήθηκαν άμεσα της ατράκτου. Ολοι ήμασταν δεμένοι. Λύσαμε τις ζώνες μας, ο μηχανικός που βρισκόταν πίσω πρόλαβε και βγήκε αμέσως έξω πρώτος. Στη συνέχεια το ελικόπτερο αναποδογύρισε.
Πήγα στον συγκυβερνήτη μου, τον Serghei, μου είπε ότι δεν ξέρει κολύμπι, είδα ότι έπινε νερό, προσπάθησα να τον κρατήσω στην επιφάνεια.
Είδα τότε ένα πλαστικό κουτί να επιπλέει, του είπα να περιμένει να πάω να το φέρω, να κρατηθεί μέχρι να έρθει κάποιος να μας σώσει. Ξεκίνησα να κολυμπάω προς το κουτί αλλά τα κύματα το τραβούσαν μακριά μου και δεν μπορούσα να το φτάσω. Ξαναγύρισα προς τον Serghei, ήταν ήδη με το πρόσωπο μέσα στη θάλασσα.
Κάποια στιγμή είδα δυο μικρά σκάφη του στρατού να πλησιάζουν. Κατέβηκα στα βράχια, με είδαν, με πήραν και με μετέφεραν στην ακτή. Στη συνέχεια ασθενοφόρο με μετέφερε στο νοσοκομείο», επισημαίνει.
«Ο Θοδωρής ήθελε να βοηθήσουμε τον κόσμο»
Σύμφωνα με την κατάθεση υπήρχαν σωσίβια στο ελικόπτερο αλλά κανένας από τους επιβαίνοντες δεν πρόλαβε να το φορέσει. «Δεν είχαμε χρόνο, το μπροστινό μέρος του ελικοπτέρου βυθίστηκε πολύ γρήγορα. Επρεπε να βγούμε άμεσα, μη μας πάρει μαζί του στον βυθό» είπε ο πιλότος προσθέτοντας ότι ο Ελληνας συντονιστής ανησυχούσε για την εξέλιξη της φωτιάς που είχε πάρει διαστάσεις.
Οπως είπε ο πιλότος, βάσει πρωτοκόλλου μιλούσαν με τον πύργο ελέγχου κάθε 30 λεπτά και ενημέρωναν αν είναι όλα καλά, ενώ για το αν θα πρέπει να ακυρωθεί μια πτήση, το συζητά με το πλήρωμα, αλλά η τελική απόφαση είναι δική του.
Προσφυγή στη δικαιοσύνη
Το τηλεφώνημα από μια γειτόνισσα ότι έπεσε πυροσβεστικό ελικόπτερο στη Σάμο ακούστηκε σαν βόμβα το απόγευμα της 13ης Ιουλίου στο σπίτι του Θεόδωρου Βλάχου. Η σύζυγός του Δήμητρα και τα δυο ανήλικα παιδιά τους, 16 και 10 ετών, βρίσκονται μέχρι σήμερα σε σοκ από τη βαριά απώλεια.
Ο έμπειρος στρατιωτικός είχε πάρει πρόωρη σύνταξη και τα τελευταία καλοκαίρια εργαζόταν στα ενοικιαζόμενα ελικόπτερα για να στηρίξει την οικογένειά του. Αλλη μια φορά στο παρελθόν, το 2007, είχε έρθει αντιμέτωπος με τον θάνατος λόγω σοβαρής βλάβης στο ελικόπτερο με το οποίο πετούσε στα Μέγαρα, αλλά κατάφερε τελικά να το προσγειώσει και να βγει σώος.
Η οικογένειά του, που τον περίμενε με ανυπομονησία, καθώς λίγες μέρες μετά το δυστύχημα θα ξεκινούσαν όλοι μαζί τις καλοκαιρινές τους διακοπές, είναι αποφασισμένη να προσφύγει στη δικαιοσύνη ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες που το ελικόπτερο συνέχισε να πετά υπό τόσο αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.