Αρμαγεδδώνας

Τροχαία ατυχήματα: Τι λένε οι αριθμοί για τους ηλικιωμένους στο τιμόνι

Οι οδηγοί άνω των 65 ετών εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα κατά 16,6%

Τροχαία ατυχήματα: Τι λένε οι αριθμοί για τους ηλικιωμένους στο τιμόνι

Σύμφωνα με έρευνες που δημοσιοποίησε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης, οι οδηγοί άνω των 65 ετών εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα κατά 16,6%, ενώ για τους οδηγούς άνω των 75 ετών, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 8,6%.

Η ηλικία από μόνη της δεν αποτελεί κριτήριο για την ικανότητα οδήγησης. Υπάρχουν ηλικιωμένοι οδηγοί που είναι εξαιρετικά υπεύθυνοι και προσεκτικοί, ενώ κάποιοι νεότεροι οδηγοί μπορεί να αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο στον δρόμο.

Η διατήρηση της αυτονομίας και της κινητικότητας είναι κρίσιμη για την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων, καθώς πολλοί εξαρτώνται από το αυτοκίνητο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες επιλογές μετακίνησης.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης προτείνει την αξιολόγηση των ηλικιωμένων οδηγών με εξατομικευμένα κριτήρια, λαμβάνοντας υπόψη την υγεία, τη φυσική κατάσταση και τις γνωστικές ικανότητές τους.

Προτείνεται επίσης η ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων για τις μετακινήσεις των ηλικιωμένων, όπως η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, η δημιουργία υπηρεσιών μεταφοράς για ηλικιωμένα άτομα, καθώς και η υποστήριξη της χρήσης ταξί και άλλων μέσων μετακίνησης, έτσι ώστε να μπορούν να μετακινούνται χωρίς εμπόδια.

Ταυτόχρονα, ο Σύλλογος υπογραμμίζει την ανάγκη για εκπαίδευση και ενημέρωση όλων των οδηγών μέσα από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας. Αυτή η εκπαίδευση θα επικεντρώνεται στη σύγχρονη κινητικότητα, την οδική ασφάλεια και τις αλλαγές που μπορεί να επέλθουν στις ικανότητες των οδηγών με την πάροδο του χρόνου.

«Η ασφάλεια των ηλικιωμένων οδηγών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με γενικεύσεις. Απαιτείται μια διεπιστημονική προσέγγιση, που θα συνδυάζει την ιατρική, την ψυχολογία, την κοινωνιολογία και την τεχνολογία, προκειμένου να αναπτυχθούν σύγχρονα πρωτόκολλα αξιολόγησης», αναφέρει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος.

Ο ίδιος τονίζει ότι πρέπει να υπάρχουν τακτικά μαθήματα σε Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας και σε πιστοποιημένα ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο., τα οποία θα ενημερώνουν τους οδηγούς για τους νέους κανόνες κυκλοφορίας και θα αξιολογούν τις δεξιότητές τους. Μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, οι οδηγοί θα λαμβάνουν πιστοποιητικό, το οποίο θα συνδυάζεται με τις ιατρικές ή άλλες εξετάσεις για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης.

Αυτή η διαδικασία, ωστόσο, δεν πρέπει να επιβαρύνει οικονομικά τους ηλικιωμένους. Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, η δια βίου μάθηση και οι αξιολογήσεις δεν πρέπει να αποτελούν βάρος για αυτούς. Για τον λόγο αυτό, προτείνεται η χρηματοδότηση να γίνεται μέσω ενός Ταμείου Εκπαίδευσης Κινητικότητας, ώστε η πρόσβαση στην εκπαίδευση να είναι δίκαιη και ισότιμη για όλους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.