Ο Κυριάκος Μητσοτάκης άδραξε της ευκαιρίας και τρεις ημέρες πριν τις κάλπες των Ευρωεκλογών, βρέθηκε στην Γαλλία πραγματοποιώντας ένα ταξίδι πολλαπλών παραμέτρων.
Πολιτικών και στρατιωτικών. Σήμερα και παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στο εσωτερικό της χώρας του ο Γάλλος πρόεδρος, αποκαλύπτουμε όλες τις παραμέτρους της συνάντησής τους και το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, έχοντας μαζί του τον Νίκο Δένδια και κουβαλώντας στις αποσκευές τους όλα τα απαραίτητα project και τα ανάλογα masterplans και τις συμβάσεις, πήγαν μαζί με τον Γάλλο πρόεδρο, Εμανουέλ Μακρόν στα ναυπηγεία της Naval Group στη Λοριάν, εκεί που ναυπηγούνται οι τρεις ελληνικές φρεγάτες Belharra και συζητώντας έφτασαν σε συμφωνία.
Οι διαρροές των πληροφοριών είναι σαφείς και προσεχτικά διατυπωμένες και θεωρείται δεδομένο «το ενδεχόμενο προμήθειας ακόμα μιας φρεγάτας, αλλά και τριών κορβετών».
Παρά τα πολιτικά προβλήματα του Μακρόν στο εσωτερικό της χώρας του, παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της Γαλλίας και γνωρίζει πως η συγκεκριμένη συμφωνία με την Ελλάδα, θα του δώσει ακόμα περισσότερα credits καθώς θα μπουν αρκετά εκατομμύρια στα ταμεία της αμυντικής γαλλικής βιομηχανίας.
Άνθρωποι που βρίσκονται πολύ κοντά στον Έλληνα πρωθυπουργό τόνιζαν με έμφαση στο pronews.gr πως η ανάγκη αγοράς έξι ακόμα μαχητικών Rafale είναι επιβεβλημένη «και για στρατιωτικούς αλλά και για λόγους πολιτικής ισορροπίας στην Ε.Ε.» τονίζοντας μάλιστα πως στο περιθώριο εκείνης της συνάντησης ανάμεσα σε Μητσοτάκη και Μακρόν, επισημοποιήθηκε η απόκτηση τους.
Σε συνδυασμό με τις πληροφορίες – διαβεβαιώσεις από το ΥΕΘΑ πως έχει ήδη βρεθεί αγοραστής για τα F-16 που διαθέτει η Πολεμική μας Αεροπορία, φαίνεται να ανανεώνεται πλήρως το… «Ελλάς, Γαλλία, Συμμαχία».
Στην ίδια συνάντηση, αποκαλύπτουν οι πηγές μας, η ελληνική αποστολή είχε στις αποσκευές της και κάτι ακόμα και ιδιαίτερα σημαντικό για την ισορροπία των δημοσιονομικών της χώρας μας, καθώς «κλείδωσε» την πώληση των 24 Mirage 2000-5 στο Παρίσι, με στόχο να εξασφαλιστούν πόροι για την αγορά των νέων Rafale. Επί προσθέτως η Αθήνα φαίνεται να κατάφερε να διαπραγματευτεί τα Mirage 2000-5 όσο ακόμη τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν επιχειρησιακή αξία.
Πρώτοι απ΄όλους στο ΓΕΑ, γνωρίζουν ότι μετά τη λήξη της τεχνικής σύμβασης, η υποστήριξη των αεροσκαφών θα γινόταν ιδιαίτερα δύσκολη και θα είχαν την τύχη των «δίλιτρων».
Είναι γεγονός πως η ηγεσία της Πολεμικής μας Αεροπορίας έχει τοποθετήσει τον πήχη πολύ ψηλά, στα 36 αεροσκάφη, ώστε τόσο η Μοίρα 331 Θησέας όσο και η 332 Γεράκι να επιχειρούν με 18 Rafale η κάθε μία.
Ο αστερίσκος όλων των παραπάνω και το «αγκάθι» για την πλήρη υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδιασμού είναι η αναμονή που υπάρχει στην τελική απάντηση του Παρισιού καθώς η Αθήνα επιδιώκει να λάβει τη δέσμευση των Γάλλων για οπισθοβαρείς συμφωνίες, ώστε η αποπληρωμή των προγραμμάτων να ξεκινά μετά το 2028-2030.
Είναι ίσως ο μοναδικός τρόπος για να ξεπεραστεί ο σκόπελος των δημοσιονομικών περιορισμών.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.