ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

FCx-30HN και Gowind HN: Συγκριτικό των δύο υποψηφίων κορβετών για το ΠΝ

Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε πρότασης

FCx-30HN και Gowind HN: Συγκριτικό των δύο υποψηφίων κορβετών για το ΠΝ

Το ΠΝ ετοιμάζεται όπως όλα δείχνουν να πάρει την απόφαση για την επόμενη κορβέτα του και πλέον στην short-list για το πρόγραμμα των 1,7 δισ. ευρώ για (το πιο πιαθνό) 3+1 πλοία είναι η γαλλική GOWIND HN και η Ιταλική FCx-30 που βασίζεται στην DOHA.

Πως όμως συγκρίνονται μεταξύ τους τα δύο υποψήφια σκάφη. 

FCx-30: Η ιταλική “φινέτσα”

H κλάση Doha, ή για το ΠΝ FCX-30 είναι σχέδιο της  Fincantieri με επιδόσεις εξαιρετικές, πλήρη οπλισμό και με σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου (με ECM), ενώ συνεργάζεται με την ΟΝΕΧ.

Οι Ιταλοί μπορούν να προσφέρουν ως βασικό αντιαεροπορικό πύραυλο τον ASTER 30, αν το επιθυμεί το ΠΝ και για λόγους κόστους, έχει προταθεί ο CAMM-ER (για έως 32 βλήματα). Η βασική τους πρόταση συνεχίζει να είναι με 16 MICA VL και RAM RIM-116 Blk2b.

Επίσης προσφέρεται ο αντιπλοϊκός TISEO Mk2/E, ή ο Exocet MM40Blk3c.

Η FCx-30 δείχνει έτσι να είναι περισσότερο «ευπροσάρμοστη» στις ανάγκες του ΠΝ. Καταρχάς επιβεβαιώνουμε πως το πλοίο, στις τιμές που έχει προταθεί στο ΠΝ, περιλαμβάνει εκτοξευτή RAM, αλλά και το σύστημα STRALES στο κύριο πυροβόλο 76 χιλιοστών.

Σύμφωνα πάντα με τους Ιταλούς, το σύστημα μάχης ATHENA είναι απολύτως ανοιχτής αρχιτεκτονικής και δηλώνουν πως μπορούν να ενσωματώσουν εκεί κάθε είδους πύραυλος.

Σε ανθυποβρυχιακό ρόλο, η FCx-30 προσφέρεται με το συρόμενο σόναρ CAPTAS-2 και με σόναρ τρόπιδας Kingklip, όπως και η Gowind HN. H FCx-30HN έχει όμως μόνο κινητήρες diesel, που παρά την όποια μόνωσή τους, δεν μπορούν να συγκριθούν με την ηλεκτρική πρόωση της Gowind HN

Gowind HN: Με “αέρα” από τις FDI

Η FDI σε ελληνική έκδοση, έχει ιδιαίτερες δυνατότητες στην αντιαεροπορική αεράμυνα περιοχής. Επίσης δεν υστερεί στις ASW επιχειρήσεις. Έτσι η Naval Group, θέλει να συνδυάσει τις FDI HN με τις Gowind HN δηλαδή την προτεινόμενη έκδοση τους για την Ελλάδα με εστίαση στον ανθυποβρυχιακό αγώνα.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Naval Group, η Gowind HN θα έχει πρόωση CODLOD (COmbined Diesel-eLectric Or Diesel), με κινητήρες diesel αλλά και ηλεκτροκινητήρα, με συρόμενο σόναρ CAPTAS-2 και σόναρ τρόπιδας. Οι τορπίλες θα είναι MU90 (όπως και στις ιταλικές), που είναι ανώτερες σε επιδόσεις από τις αμερικανικές Mk54.

Το εκτόπισμα της Gowind HN θα είναι 2.800 τόνοι, χωρίς να αλλάξει το μήκος των 102 μέτρων της Gowind 2500. Αυτό σημαίνει πως η ελληνική Gowind θα έχει επιπλέον φορτίο 300 περίπου τόνων. Επιπλέον στον εξοπλισμό η πρόταση περιλαμβάνει εκτοξευτή RAM, αλλά συνεχίζει να στερείται STRALES.

Εντύπωση μας κάνει ο εξοπλισμός με αντίμετρα τορπιλών CANTO, απαραίτητος για πλοίο που έχει μέγιστη ταχύτητα 25 κόμβων. Όπως έχουμε ήδη γράψει, τo ΠΝ έχει αποφασίσει να φύγει από τη λογική των υψηλών ταχυτήτων, και να πάει στη λογική της αντιμετώπισης των τορπιλικών επιθέσεων μόνο με αντίμετρα.

Στον τομέα της αεράμυνας οι Ιταλοί έρχονται με το ραντάρ Kronos της Leonardo που θεωρείται ικανότερο του NS110 της Τhales, ενώ μπορεί να προσφέρει λύσεις με πυραύλους όπως ο ASTER 30 & CAMM-ER. Το NS110 της Gowind είναι ένα πολύ καλό ραντάρ γενικής χρήσης, αλλά εκπέμπει στις μπάντες E/F και περιστρέφεται με ρυθμό 30 στροφών το λεπτό, ενώ το Kronos Naval εκπέμπει στην C-band, και περιστρέφεται με ρυθμό 60 στροφών το λεπτό.

Οι Ιταλοί έχουν πακέτο στην πρότασή τους πλήρη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου με το Nettuno 4100 ECM και επειδή το ΠΝ δεν έχει το ECM στη λίστα βασικού εξοπλισμού που δόθηκε και στους δύο οι Γάλλοι για να μην ξεφύγει το κόστος , η Naval Group δεν έφερε το πλοίο με ECM.

Και η γαλλική και η ιταλική κορβέτα μπορούν να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα και έτσι η Naval Group έχει ήδη συμφωνήσει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ η Fincantieri έχει με τη σειρά της καταλήξει σε συνεργασία/χρηματοδότηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Συνεπώς, και οι δυο εταιρείες προσφέρουν τουλάχιστον 30% κατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα.

Με το σχήμα να είναι 1 πλοίο να κατασκευάζεται στο εξωτερικό και 2 στη χώρα μας.

Η Gowind έχει το πλεονέκτημα του ίδιου CMS με την υπό κατασκευή FDI HN. Έτσι τα δυο πλοία θα μοιράζονται ανταλλακτικά και χειριστές.

Τέλος το κόστος και των δυο προτάσεων, όπως έχουμε ήδη γράψει, είναι στα 1,65 δις περίπου και για τις δύο επομένως μιλάμε για δύο πολύ καλές επιλογές για το ΠΝ

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

#038;ab_channel=PronewsTV
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.