Βαριές ποινικές και αστικές ευθύνες, εκτός από υπηρεσιακές, προκύπτουν με σαφήνεια προσωπικά για την Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο στο μακελειό της ελληνικής αποστολής στην Λιβύη.
Όχι γενικά και αόριστα για τον τρόπο που διαχειρίστηκε την τραγωδία με την σφαγή των πέντε Ελλήνων (τριών στρατιωτικών και δύο πολιτών), αλλά ειδικά, με την παραβίαση κάθε άρθρου του στρατιωτικού και του ποινικού/αστικού κώδικα για δημοσιοποίηση απόρρητων πληροφοριών που εξέθεσαν σε κίνδυνο τους 5 αδικοχαμένους, αλλά και τους 14 τραυματίες, ορισμένοι εκ των οποίων θα βιώσουν μόνιμες βλάβες στην υγεία τους.
Πέρα από όλα όσα έγιναν πριν και κατά την διάρκεια της αποστολής, υπάρχει το μείζον ζήτημα της προδοσίας της επιχείρησης.
Η επιχείρηση έγινε γνωστή από τον επίσημο λογαριασμό του ΓΕΕΘΑ στο X (Twitter) το μεσημέρι της Κυριακής (12:04 της 17ης Σεπτεμβρίου) στο οποίο Tweet απεικονίζονταν ξεκάθαρα, η δύναμη και η σύνθεση της αποστολής, τα μέσα καθώς και η ποσότητα της βοήθειας.
Τρεις ώρες αργότερα (15:28), από τον επίσημο λογαριασμό του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρου, δημοσιεύθηκαν φωτογραφίες της επιχείρησης μέσα από το C-130 στις οποίες διακρίνονταν η σύνθεση της δύναμης που ελάμβανε μέρος σε αυτήν καθώς και η συμμετοχή ανδρών των ειδικών δυνάμεων (ΕΤΑ- Ειδικό Τμήμα Αλεξιπτωτιστών του ΓΕΣ και ΜΕΕΔ- Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας).
Και μόνο η προδοσία της παρουσίας τέτοιων στελεχών στην επιχείρηση και μάλιστα εν στολή, την έκανε στόχο.
Η αποστολή προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Βεγγάζης στις 10:00 π.μ..
Οι εικόνες που μεταδόθηκαν εν συνεχεία από το αεροδρόμιο εκφεύγουν από τα όρια της σοβαρότητας μιας στρατιωτικής αποστολής και εισέρχονται στο πεδίο του «πανηγυριού» κάτι στο οποίο ειδικεύεται, δυστυχώς το ΓΕΕΘΑ επί διοίκησης Κ.Φλώρου.
Προφανώς αναφέρεται στην τοπική ώρα η οποία είναι μία ώρα πίσω, από την ώρα Αθηνών, άρα το C-130 προσγειώθηκε στη Βεγγάζη στις 11:00 ώρα Ελλάδος.
Δηλαδή μία (1) ώρα και οκτώ (8) λεπτά πριν το 1ο tweet του ΓΕΕΘΑ που πρόδιδε την παρουσία ελληνικής στρατιωτικής αποστολής στην Λιβύη.
Τα περί «ανθρωπιστικής» είναι κωμικά και καταδεικνύουν την επικινδυνότητα του Κ.Φλώρου: Αποστολή με σχεδόν αποκλειστικά συμμετέχοντες στρατιωτικούς, σε ξένη χώρα, είναι «στρατιωτική», ανεξάρτητα από τον στόχο της.
Μετά την αποκάλυψη του pronews.gr, ότι ο Κ.Φλώρος στοχοποίησε την ελληνική αποστολή, βγήκε ο ΣΚΑΪ και είπε ότι δεν αποκαλύφθηκε πριν την έναρξή της.
Τι εννοούν «πριν την έναρξη»; Πριν απογειωθούν από την Ελλάδα; Μα, η αποστολή ξεκινούσε ουσιαστικά όταν θα προσγειώνονταν στην Λιβύη!
Η αποστολή της επιχείρησης ήταν η μετάβαση στην πόλη Derna (210 χλμ. από την Βεγγάζη) κι όχι απλά η προσγείωση του C-130 στη Βεγγάζη.
Επομένως, ναι, η επιχείρηση αποκαλύφθηκε πριν καν ξεκινήσει από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρο!
Οι 🇬🇷 Ένοπλες Δυνάμεις & εκτός συνόρων!
C-130 μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στην Λιβύη & τον δοκιμαζόμενο λαό της που επλήγη σφοδρά απο την κακοκαιρία "Daniel".
● Γιατροί και εξειδικευμένοι νοσηλευτές πεδίου
● 3 tn υλικών (τρόφιμα, φάρμακα, ένδυση)Μπορούμε….. και… pic.twitter.com/PVAVvLwyiU
— GEN (ret.) Konstantinos Floros (@ChiefHNDGS) September 17, 2023
Πλέον τούτων, την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου, μόλις προσγειώθηκε το C-130 στην Λιβύη δημοσιεύθηκε βίντεο στα οποία παρουσιάζονταν χωρίς θόλωμα, τα πρόσωπα του προσωπικού των Ειδικών Δυνάμεων που λάμβαναν τη στιγμή εκείνη μέρος στην επιχείρηση!
Η αποκάλυψη των στοιχείων αυτών έθεσε σε άμεσο κίνδυνο το εμπλεκόμενο προσωπικό, καθώς κοινοποίησε «σε κάθε ενδιαφερόμενο», ποιοι πήγαν στη Λιβύη, πώς πήγαν στη Λιβύη, που ακριβώς πήγαν στη Λιβύη, πότε πήγαν στη Λιβύη και γιατί πήγαν στη Λιβύη και το κυριότερο, πού πήγαιναν!
Αυτό, πριν μερικά χρόνια, όταν λειτουργούσαν, έστω όπως λειτουργούσαν και τότε οι θεσμοί στην χώρα, ειδικά μετά την κατάληξη που είχε, θα οδηγούσε στην άσκηση ακαριαίας ποινικής δίωξης σε όλους τους εμπλεκόμενους για τα μισά αδικήματα του ποινικού κώδικα, μεταξύ των οποίων και το αδίκημα της κατασκοπείας.
Και φυσικά θα ξηλωνόταν αυθημερόν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, που έχει όχι απλώς την τυπική και ουσιαστική ευθύνη, αλλά είναι και αυτουργός της πράξης.
Σήμερα, λένε ότι αρκεί ένα τηλέφωνο από την αμερικανική πρεσβεία για «να επιβεβαιωθεί η εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του» και να λήξει η υπόθεση, καθώς εκκρεμεί μια σειρά συμβολαίων μεταχειρισμένου και καινούργιου υλικού που προωθεί ο ίδιος ο Κ.Φλώρος, με την υπηρεσιακή του ιδιότητα: Μεταχειρισμένες φρεγάτες (αυτές που απέσυρε το αμερικανικό Ναυτικό ως ακατάλληλες,) C-130, κλπ.
Ναι, αλλά έχει χαθεί η εμπιστοσύνη του στρατεύματος στο πρόσωπό του, και όχι μόνο γι’ αυτό φυσικά.
Τις Ένοπλες Δυνάμεις τις έχουν κτυπήσει το τελευταίο τρίμηνο μεγάλες απώλειες: Πτώση CL-215 Canadair, ένοπλη επίθεση στελέχους της 2ας ΜΑΛ κατά του διοικητή και περιστατικά για τα οποία ευθύνεται 100% η ηγεσία:
- Ανατίναξη της αποθήκης πυρομαχικών της 111 ΠΜ Νέας Αγχιάλου,
- Πλημμύρα και καταστροφή της 1ης ΤΑΞΑΣ στο Στεφανοβίκειο (ελπίζουμε να μην αληθεύουν οι πληροφορίες για επτά ολικώς απωλεσθέντα ΑΗ-64 Αpache)
- Bύθιση της παροπλισμένης πυραυλακάτου «Τουρνάς»
Ο Κ.Μητσοτάκης τον πληρώνει «πολύ ακριβά» και θα τον πληρώσει ακόμα ακριβότερα στο μέλλον, αυτό είναι βέβαιο…
Βέβαια, πέρα από τις αυταπόδεικτες ποινικές και αστικές ευθύνες του Κ.Φλώρου για τη νέα τραγωδία που έπληξε τις Ένοπλες Δυνάμεις, το ερώτημα είναι «Τι πραγματικά συνέβη στην Λιβύη;»
Γιατί η εκδοχή του «τροχαίου δυστυχήματος», είναι καλή μόνο για να «θαφτεί», πολιτικά, στρατιωτικά και ποινικά η τραγωδία.
- Σε καμία φωτογραφία, δεν υπάρχει το τζιπ που υποτίθεται έχασε το έλεγχο ο οδηγός του, μέσα στην έρημο κι έπεσε επάνω στο λεωφορείο. Να σημειώσουμε ότι για να γίνει βολική η εκδοχή ειπώθηκε ότι «ήταν ειδικά διασκευασμένο με πρόσθετα καύσιμα»!
- Δεν έχει γίνει γνωστή η τύχη του οδηγού του λεωφορείου με τους Έλληνες. Οι πέντε νεκροί κάθονταν στο μπροστινό μέρος. Ο οδηγός;
- Το συνοδευτικό όχημα που προηγούνταν είχε εξαφανιστεί, ώρα πριν την έκρηξη. Επιβεβαιωμένο και κατατεθειμένο από επιβάτη του λεωφορείου. Γιατί άραγε;
- Η περιοχή είχε γεμίσει συντρίμμια, όπως φάνηκε στα ελάχιστα βίντεο από τον χώρο της τραγωδίας. Η εικόνα του λεωφορείου δεν είναι εικόνα οχήματος που συγκρούστηκε, αλλά οχήματος που εξερράγη. Όπως π.χ. αυτό το λεωφορείο που δέχθηκε επίθεση αυτοκτονίας στο Αφγανιστάν με μέλη της γερμανικής αποστολής τον Ιούνιο του 2003.
Ίδια ακριβώς εικόνα.
Υπάρχει μία συζήτηση για την πιθανότητα να δέχθηκε επίθεση το λεωφορείο από drone. Τίποτα δεν αποκλείεται.
Το λεωφορείο, κατ’αρχήν, αν θέλουμε να μιλήσουμε την γλώσσα της αλήθειας, πρέπει να μεταφερθεί και να εξεταστεί από εμπειρογνώμονες στην Ελλάδα.
Και βέβαια να διαταχθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) για τις διαρροές πληροφοριών σχετικά με την Επιχείρηση στη Λιβύη, όπως στην περίπτωση του Στεφανοβικείου (ορθώς), ή όχι όπως στην περίπτωση των φωτογραφιών απορρήτων εγκαταστάσεων κατά την επιθεώρησή τους από τον ΥΦΕΘΑ;
Και το ερώτημα είναι γιατί δεν έχει απαλλαγεί από καθήκοντά του ο υπεύθυνος για αυτήν την κατάσταση μέχρι να ολοκληρωθεί η ΕΔΕ όπως έγινε στην περίπτωση με τον Διοικητή της Ν. Αγχιάλου (κακώς), ή όχι όπως στην περίπτωση του Στεφανοβικείου; Μήπως γιατί είναι ο ίδιος ο Κ.Φλώρος;
Πέραν αυτόν και τροχαίο να ήταν -που δεν ήταν- οι ευθύνες σε ότι αφορά την κατάληξη της αποστολής και τον σχεδιασμός της είναι επίσης, ποινικές, αστικές και υπηρεσιακές…