Καθώς ο πληθωρισμός της Γερμανίας έφτασε σε διψήφια επίπεδα τον περασμένο μήνα, έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα της χώρας ολοκληρώσει την προγραμματισμένη αγορά των μαχητικών αεροσκαφών F-35 από την Lockheed Martin.
Η επόμενη μεγάλη αμυντική σύμβαση του Βερολίνου, «η πιο σημαντική για εμάς, είναι η σύμβαση για το F-35», δήλωσε ο αρχηγός της Luftwaffe, Ίνγκο Γκέρχαρτς.
Πιστεύετε ότι η κυβέρνηση του Κ.Μητσοτάκη στο σκάνδαλο Πάτση:
- Είναι αθώα (4%, 674 Votes)
- Ήξερε αλλά προσπαθούσε να διακόψει την δραστηριότητά του (8%, 1.250 Votes)
- Είναι συνένοχη και πρέπει να παραιτηθεί (86%, 14.026 Votes)
- Δεν ξέρω/Δεν απαντώ (2%, 368 Votes)
Σύνολο ψήφων: 16.318
Οι συνεχώς αυξανόμενοι αριθμοί του πληθωρισμού έχουν προκαλέσει εικασίες για την αγοραστική δύναμη της Γερμανίας για την προγραμματισμένη επένδυση 100 δισεκατομμυρίων ευρώ σε στρατιωτικές δυνατότητες, που ανακοίνωσε ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ο Γκέρχαρτς υποστήριξε ότι το κόστος του μαχητικού αεροσκάφους δεν θα πρέπει να επηρεαστεί από τους αυξανόμενους ρυθμούς πληθωρισμού. «Από όσο γνωρίζω… η σύμβαση για τα F-35 δεν επηρεάζεται από αυτό», είπε. «Έτσι θα αγοράσουμε 35 αεροσκάφη, όπως σχεδιάζαμε, με όλο τον εξοπλισμό».
Ωστόσο, ο αντίκτυπος του πληθωρισμού θα είναι ορατός σε άλλες προμήθειες εξοπλισμών, αν και είναι «πολύ νωρίς» για να προσδιοριστούν ποια προγράμματα ενδέχεται να κινδυνεύουν περισσότερο, σημείωσε.
Προς το παρόν, το Βερολίνο πρόκειται να υπογράψει τη σύμβαση για το αεροσκάφος της Lockheed Martin πριν από το τέλος του 2022 – εν αναμονή της έγκρισης του κοινοβουλίου – ενώ αναμένεται να τεθεί σε επιχειρησιακή ικανότητα έως το 2028.
Η μείωση της δύναμης των μαχητικών κατά 40 αεροσκάφη στέλνει «λανθασμένο μήνυμα» σε αντιπάλους όπως η Ρωσία, είπε ο αρχηγός της γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας, προσθέτοντας: «Κατά τη γνώμη μου πρέπει να μείνουμε στα 200 αεροσκάφη».
Επίσης, η Γερμανία θα αποκτήσει ένα νέο μαχητικό έκτης γενιάς μετά το 2040, από το τριεθνικό πρόγραμμα Future Combat Air System (FCAS) σε συνεργασία με τη Γαλλία και την Ισπανία. Ενώ το πρόγραμμα έχει σταματήσει για σχεδόν δύο χρόνια λόγω των συνεχιζόμενων διαφωνιών μεταξύ των βασικών εργολάβων, της Airbus και της Dassault, η γαλλική εφημερίδα La Tribune υποστηρίζει ότι ένας συμβιβασμός «βρίσκεται στον ορίζοντα».