Τα έγγραφα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) προς τον ΟΣΕ, σύμφωνα με τα οποία καταγράφονται ελλείψεις και προβλήματα που κορυφώθηκαν με τον τραγικότερο τρόπο στα Τέμπη δείχνουν ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό και δεν θα μπορούσε η κυβέρνηση να μην το ξέρει.
Σύμφωνα με την έκθεση της ΡΑΣ, με ημερομηνία 24 Φεβρουαρίου 2023, καταγράφονται τρία εναπομείναντα προβληματικά σημεία για εποπτεία, τα οποία θα επανεξεταστούν από τη Ρυθμιστική Αρχή.
«Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν καταγραφεί συμβάντα/εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών, που οφείλονταν σε ανθρώπινο παράγοντα (λάθος χειρισμού Σταθμάρχη), καθώς και παρατηρήθηκαν επαναλαμβανόμενα τεχνικά προβλήματα στις αλλαγές τροχιάς», αναφέρεται σε άλλο σημείο.
Το παραπάνω χωρίο αναφέρεται σε εκτροχιασμούς τρένων που σημειώθηκαν στις 10 και 21 Οκτωβρίου 2022 στο Λιανοκλάδι και την Τιθορέα αντίστοιχα.
Σε άλλο σημείο η ΡΑΣ αναφέρει πως βασικός αρμόδιος για να διορθώσει τις παραλείψεις είναι ο ΟΣΕ.
«Η συντήρηση των σιδηροδρομικών υποδομών αποτελεί βασικό καθήκον του ΔΥ ΟΣΕ. Η σπουδαιότητα της συντήρησης των σιδηροδρομικών υποδομών και οι πρόσφατες εγκρίσεις θέσης σε λειτουργία σταθερών εγκαταστάσεων (δομικών υποσυστημάτων), ιδίως της Υποδομής (ύπαρξη και εφαρμογή των απαιτούμενων εγχειριδίων/ φακέλων συντήρησης) θέτει σε υψηλή προτεραιότητα την εποπτεία του συγκεκριμένου τομέα».