Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υπόθεση για το υπό ιρανική πλέον σημαία aframax δεξαμενόπλοιο «Lana» το οποίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στην Κάρυστο από τον περασμένο Απρίλιο.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει εξοφλήσει τις οφειλές προς τρίτους και οι Λιμενικές Αρχές Καρύστου αναμένουν να της κατατεθούν τα νέα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου.
Όπως εξήγησαν πηγές του Λιμενικού, το πλοίο όταν το σταμάτησαν στην Κάρυστο ήταν υπό ρωσική σημαία με το όνομα «Pegas». Άλλαξε όμως νηολόγιο, η ισχύς των πιστοποιητικών έληξε και ενεγράφη στο ιρανικό.
«Πιστεύουμε ότι είναι θέμα χρόνου να κατατεθούν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από την πλοιοκτήτρια εταιρεία. Δεν θα εξοφλούσαν τις οφειλές αν δεν προτίθετο να φέρουν όλα τα χαρτιά για να πάρουν ελευθεροπλοία από το Λιμεναρχείο» τόνισαν πηγές του Λιμενικού.
Eπίσης, κύκλοι από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπαν ότι «είμαστε πολύ κοντά να λήξη η υπόθεση αυτή».
Σύμφωνα με τους συνηγόρους της εταιρείας ρυμουλκών που παρείχαν υπηρεσίες στο ρωσικό δεξαμενόπλοιο, η πλοιοκτήτρια εταιρεία εξόφλησε άμεσα τις οφειλές της.
Η προσωρινή απαγόρευση απόπλου και μεταβολής της πραγματικής και νομικής κατάστασης του δεξαμενόπλοιου «Lana» είχε διαταχθεί μετά από αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο Πρωτοδικείο Χαλκίδας στην οποία είχαν προσφύγει οι συνήγοροι των ρυμουλκών.
Άγνωστο παραμένει ποιος θα αναλάβει το κόστος της μετάγγισης του φορτίου πετρελαίου στο «Lana», 60.000 τόνων που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε άλλο δεξαμενόπλοιο ελληνικών συμφερόντων στο «Ice Energy» ανοιχτά του Πειραιά.
Ωστόσο, η συντομότερη δυνατόν μετάγγιση του φορτίου στο ιρανικό πλέον δεξαμενόπλοιο θα οδηγήσει στην απελευθέρωση των δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιων που βρίσκονται «όμηροι» στο Ιράν.
Το «Lana» το οποίο ως «Pegas» ήταν αρχικά ρωσικών συμφερόντων και μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο, κρατήθηκε από τις ελληνικές στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ.
Το Ιράν σε αντίποινα κατάσχεσε με στρατιωτική καταδρομική επιχείρηση τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια.
Το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έχει κάνει δεκτές τις αντιρρήσεις του πληρεξούσιου δικηγόρου της εταιρείας «saman costar samirom servises construction executive company» και διέταξε την απόδοση του φορτίου πετρελαίου από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy» στο «Lana».
Τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια, το «Delta Poseidon» της Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior» της Polembros του Σπύρου Πολέμη παραμένουν στο αγκυροβόλιο του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas με συνολικό πλήρωμα 49 ναυτικών εκ των οποίων 10 Έλληνες, ένας Κύπριος και 38 Φιλιππινέζοι.