ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Μπαίνουν οι πρώτες 388 κάμερες στην Αθήνα

Σχέδιο για έως και 1.000 κάμερες

Μπαίνουν οι πρώτες 388 κάμερες στην Αθήνα

Το ελεγκτικό συνέδριο ενέκρινε την τοποθέτηση – σε πρώτη φάση – των 388 καμερών σε διάφορα σημεία της Αττικής για την παρακολούθηση της τήρησης του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Βάσει σχεδιασμού, οι κάμερες θα εντοπίζουν αυτόματα τους παραβάτες οδηγούς, οι οποίοι θα λαμβάνουν αυτόματα την κλήση στο σπίτι τους.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, στο πλαίσιο του έργου «Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας». Στόχος του προγράμματος είναι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μέσα από τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Η Περιφέρεια Αττικής είχε ήδη εφαρμόσει πιλοτικά το πρόγραμμα σε δύο φανάρια στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, στη διασταύρωση με την Καλαμακίου. Μόνο στο συγκεκριμένο σημείο καταγράφονται 17 παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη ανά ώρα.

Υπενθυμίζεται πως η παραβίαση κόκκινου φαναριού επιφέρει πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για δύο μήνες.

Σχέδιο για έως και 1.000 κάμερες

Σύμφωνα με ρεπορτάζ, Το σχέδιο βασίζεται στο δόγμα «λιγότερη… χαρτούρα, περισσότερη ψηφιοποίηση». Η φιλοδοξία των συναρμόδιων υπουργείων είναι στην τελική φάση του σχεδίου να έχει δημιουργηθεί ένα ενιαίο επιχειρησιακό κέντρο που θα λαμβάνει εικόνα από 1.000 σύγχρονες κάμερες που θα τοποθετηθούν σε όλους τους κεντρικούς δρόμους της πόλης και οι κλήσεις θα επιδίδονται ψηφιακά.

Οι πινακίδες των οχημάτων θα σκανάρονται από τις κάμερες, η κλήση θα είναι ηλεκτρονική, ενώ μετά την επίδοσή της ο παραβάτης θα έχει δικαίωμα να υποβάλει ένσταση ηλεκτρονικά, χωρίς να χρειάζεται διά ζώσης παρουσία του σε κάποια υπηρεσία.

Για να πετύχει πάντως το εγχείρημα, χρειάζεται η πολύτιμη συνδρομή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς η διαχείριση όλων αυτών των δεδομένων και η ψηφιοποίηση της διαδικασίας μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, πρέπει να δημιουργηθούν λογισμικά και εφαρμογές που θα μπορούν να επεξεργαστούν μέσα σε ελάχιστο χρόνο χιλιάδες στοιχεία, ενώ απαιτείται διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με τα συστήματα της ΕΛ.ΑΣ.

Οι δρόμοι της Αττικής που θεωρούνται κομβικής σημασίας

Οι αξιωματικοί της Τροχαίας έχουν ήδη τη «χαρτογράφηση» όλων των «κόκκινων» σημείων της πρωτεύουσας, δηλαδή των δρόμων όπου παρατηρούνται οι περισσότερες παραβάσεις και καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα και δυστυχήματα. Έμφαση θα δοθεί και στους δρόμους όπου παρατηρείται «ασφυξία» στις λεωφορειολωρίδες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα με τη διέλευση ασθενοφόρων και να ταλαιπωρούνται οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Οι εκθέσεις της Τροχαίας θα αξιολογηθούν, προκειμένου η τοποθέτηση των καμερών να είναι όσο το δυνατόν πιο στοχευμένη και αποτελεσματική. Δρόμοι που θεωρούνται κομβικής σημασίας είναι οι λεωφόροι Ποσειδώνος, Αμαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Όλγας, Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Αθηνών, Αλίμου, Κηφισού, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγμένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Αξιωματικοί της Τροχαίας «βλέπουν» εδώ και χρόνια τα βασικά προβλήματα, που αφορούν στις παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων και ερυθρού σηματοδότη, τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους, την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας μέσα στην πόλη, την οδήγηση με τη χρήση κινητού.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι τροχονομικές παραβάσεις αυξήθηκαν στην Αττική κατά 46% το πρώτο 7μηνο του 2024 συγκριτικά με πέρυσι. Συγκεκριμένα βεβαιώθηκαν 182.000 παραβάσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης και κράνους και στέρηση άδειας οδήγησης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.