«Εντυπωσιασμένοι» δήλωσαν οι Γερμανοί ακόλουθοι Άμυνας και οι διπλωματικοί υπάλληλοι που επισκέφτηκαν πρόσφατα το ΓΕΝ από την «αναπάντεχη», κατ’ αυτούς, επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος των υποβρυχίων Τype 214 από το ΠΝ
Τα συγχαρητήρια των Γερμανών δόθηκαν στον Α/ΓΕΝ Ν.Τσούνη
Οι Γερμανοί επισκέφθηκαν το υπουργείο εθιμοτυπικά λόγω της αλλαγής του ακόλουθου Άμυνας στην πρεσβεία τους στην Αθήνα και σχετικά με το μείζον εξοπλιστικό θέμα των Type 214 είπαν επί λέξη:
«Δεν δίναμε ούτε 5% πιθανότητα στο ΠΝ να μπορέσει να ολοκληρώσει το ναυπηγικό πρόγραμμα αποπεράτωσης των υποβρυχίων. Είναι μοναδικό επίτευγμα στα παγκόσμια ναυτικά χρονικά ένα Ναυτικό να ολοκληρώνει την ναυπήγηση υποβρυχίων καταφέρνοντας να συντονίσει τον κύριο κατασκευαστή και δεκάδες υποκατασκευαστές και βέβαια στη συνέχεια να συνεχίζει να ολοκληρώνει τις δοκιμές και να κηρύσσονται επιχειρησιακά τα πλοία χωρίς την ευθύνη του κύριου κατασκευαστή»!
Να πούμε ότι το πρόγραμμα είχε περιέλθει σε πλήρες αδιέξοδο το 2014 έχοντας σταματήσει την ναυπήγηση των 3 υποβρυχίων Τype 214 από το 2010, με τα όσα απίστευτα έγιναν επί υπουργίας Βενιζέλου και την απόκτηση των ναυπηγείων από την Abu Dabi Mar και τον Ισκαντάρ Σάφα.
Σάπιζαν στην ναυπηγική «κλίνη» (χαρακτηριστικό είναι ότι είχε περάσει το όριο ζωής των μπαταριών και το ΠΝ παρέλαβε τα υποβρύχια χωρίς μπαταρίες) και κανείς δεν ήξερε την τύχη της επένδυσης των 2 δισ. ευρώ.
Το πρόγραμμα ανάληψης της ευθύνης ολοκλήρωσης της ναυπήγησης ήταν ιδέα του τότε Διευθυντή Αμυντικής Πολιτικής του ΥΕΠΘΑ Πολύκαρπου Αδαμίδη και υποστηρίχθηκε από τον τότε Α/ΓΕΝ (και νυν Α/ΓΕΕΘΑ και ναύαρχο) αντιναύαρχο Ε.Αποστολάκη, ο οποίος «πήρε στην πλάτη του» όλο το πρόγραμμα και το εκτέλεσε υποδειγματικά.
Να πούμε ότι αυτή την στιγμή τα υποβρύχια «Πιπίνος» (S121), «Ματρώζος» (S122) και σε λίγους μήνες το «Κατσώνης» (S123) όπως και το εκσυγχρονισμένο Type 209 «Ωκεανός» (S118) αποτελούν το μοναδικό όπλο στους τρεις κλάδους το οποίο τεχνολογικά υπερέχει απέναντι στον τουρκικό αντίστοιχο υποβρυχιακό στόλο και αυτό θα συμβαίνει μέχρι την έναρξη εισαγωγής σε υπηρεσία σε 5-6 χρόνια των αντίστοιχων τουρκικών Type 214.