Εκθεση η οποία “κρούει τον κώδωνα του κινδύνου” για τις αποβατικές δυνατότητες που απέκτησαν εντελώς αθόρυβα οι τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις συνέταξε το ΓΕΝ και προωθήθηκε στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου και της χώρας.
Η έκθεση αναφέρεται στην απόκτηση δυνατότητας μεταφοράς δύο τουρκικών Μηχανοκίνητων Ταγμάτων με δύο ίλες αρμάτων μάχης μέσα σε 20΄ από τις μικρασιατικές ακτές στα νησιά του Α.Αιγαίου που γειτνιάζουν με τους τουρκικούς ναυστάθμους της Σμύρνης και της Αλικαρνασσού.
Τα δύο αποβατικά πλοίο (LST) είναι της κλάσης Bayraktar, και το δεύτερο το L-403 TCG Sancaktar παραδόθηκε πριν λίγες ημέρες.
Το πρώτο ήταν το L-402 TCG Bayraktar, το οποίο παραδόθηκε από το ναυπηγείο ADiK Furtrans τον Απρίλιο του 2017.
Τα δύο πλοία της κλάσης Bayraktar, ενσωματώνoυν δυνατότητες Διοίκησης και Έλεγχου αποβατικών επιχειρήσεων και είναι τα πλέον σύγχρονα της κατηγορίας τους στην Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα.
Μπορεί να μεταφέρουν 367 εξοπλισμένους στρατιώτες, 20 άρματα μάχης και 24-60 οχήματα, ενώ διαθέτει και τέσσερα LCVP (ταχείες αποβατικές ακάτους).
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του πλοίου είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένος σε σχέση με αντίστοιχα πλοία αυτής της κατηγορίας και περιλαμβάνει, το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής GENESIS CMS με πέντε κονσόλες χειριστών, ραντάρ έρευνας επιφανείας/αέρος 3D Smart Mk2, ραντάρ ναυτιλίας, δύο ηλεκτροπτικά σταθεροποιημένα συστήματα ημέρας/νύκτας AselFLIR 300D τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής.
Επίσης, σύστημα αντιμέτρων τορπιλών τύπου Sea Sentor της βρετανικής εταιρείας Ultra, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής ARES-2N (ESM), εκτοξευτές αντιμέτρων τύπου Mk36, σύστημα προειδοποίησης δέσμης Laser και σύστημα επικοινωνιών Link 16/22.
Ο οπλισμός του πλοίου αποτελείται από δύο αντιπυραυλικά συστήματα Mk 15 Phalanx, δύο πυροβόλα των 40 χλστ. Oto Melara και δύο σταθεροποιημένα τηλεχειριζόμενα πολυβόλα τύπου STAMP των 12,7 χλστ. τουρκικής κατασκευής.
Τέλος το πλοίο διαθέτει και ελικοδρόμιο για την υποστήριξη ενός ελικοπτέρου μέχρι και 10 τόνους.
Το εκτόπισμα φτάνει τους 7.254 τόνους, η αυτονομία του τα 5.000 μίλια με ταχύτητα πλεύσης, η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να επιτύχει φτάνει τους 18 κόμβους χάρις στους τέσσερις κινητήρες diesel που διαθέτει και το πλήρωμα του αποτελείται από 129 άτομα.
Το πρόβλημα είναι ότι το τουρκικό “δεύτερο κύμα”, πλέον θα μπορεί να φτάσει πολύ ασφαλέστερα, πολύ γρηγορότερα και με μεγαλύτερο φορτίο στον στόχο του (θεωρείται ότι το πρώτο κύμα θα είναι ελικόπτερα και μικρά σκάφη όλα ορμώμενα από την μικρασιατική ακτή).
Στην έκθεση επισημαίνεται η ανάγκη καταστροφής πρώτιστα των αποβατικών δυνάμεων και κατά δεύτερο λόγο να επικεντρωθεί η προσπάθεια καταστροφής των κύριων μονάδων.
Σημειώνεται χαρακτηριστικά, ότι δεν πρέπει να επαναληφθεί το λάθος των δυνάμεων της Αργεντινής στα Φόκλαντς το 1982, που επικεντρώθηκαν και έστρεψαν τους λιγοστούς Exocet που διέθεταν κατά των φρεγατών, των αντιτορπιλικών και του αεροπλανοφόρου HMS “Ερμής” και όχι στα αποβατικά πλοία, επιτυγχάνοντας μερικά εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά χάνοντας τελικά τον πόλεμο.
Βέβαια, δεν θα πρέπει να τα περιμένουν όλα από την Αεροπορία: Τα αντιαρματικά βλήματα Kornet-M έχουν βασικά αντιαποβατικό ρόλο στα νησιά. Και τα νέα Kornet-ER θα μπορούσαν να προκαλέσουν ολική καταστροφή με την ακτίνα δράσης στα 10 χλμ.