Μοναδικές και απίστευτα εντυπωσιακές είναι οι εικόνες από την βύθιση της νορβηγικής σύγχρονης φρεγάτας KNM Helge Ingstad, κλάσης Fridtjof Nansen, η οποία βασίζεται στις ισπανικές F100 κλάσης Alvaro de Bazan, από την σύγκρουσή της με το ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο Sola TS (όμιλος Τσάκου) με σημαία Μάλτας, στη Βόρεια Θάλασσα.
Είναι το μεγαλύτερο ναυτικό ατύχημα των τελευταίων 50 ετών, καθώς, αν και έχουν κτυπηθεί πολλές φορές πολεμικά πλοία (μόνο τα τελευταία 4 χρόνια δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, «φιλήθηκαν σταυρωτά» με τάνκερ), ωστόσο είναι η πρώτη φορά που πολεμικό πλοίο βυθίζεται!
Κατ’αρχήν να σημειώσουμε αυτό που από την πρώτη στιγμή του πρωτοφανούς ατυχήματος (ευτυχώς χωρίς να έχει νεκρούς κια να μετατραπεί σε δυστύχημα) γράψαμε: Οτι η φρεγάτα αγνόησε τις ειδοποιήσεις του ελληνικού πλοίου, με αποτέλεσμα να προσκρούσει πάνω της το ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο, που τη στιγμή της σύγκρουσης «ήταν προσδεμένο με ρυμουλκό και βρισκόταν υπό την καθοδήγηση / έλεγχο τοπικού πιλότου-πλοηγού», όπως ανακοίνωσε η πλοιοκτρήτρια εταιρεία Tsakos Columbia Managment.
Το πολεμικό πλοίο βυθίστηκε, τελικά στα αβαθή, μετά από αγωνιώδη ρυμούλκησή του, αφού από την σύγκρουση συνετρίβησαν όλα τα στεγανά τοιχώματα από την μέση και προς την πρύμνη του σκάφους.
Τα 137 μέλη του πληρώματος εκκένωσαν το πλοίο, ενώ οκτώ άτομα τραυματίστηκαν.
Είναι πρωτοφανές, αλλά ο Νορβηγός κυβερνήτης ή όποιος βρισκόταν στην γέφυρα του πλοίου, που μόλις επέστρεφε από τη στρατιωτική άσκηση του ΝΑΤΟ, Trident Juncture, αγνόησε τις προειδοποιήσεις του τάνκερ .
Σύμφωνα με τον Κτζέτιλ Στόρμακ, συντάκτη του AldriMer.no, το ελληνόκτητο τάνκερ επικοινώνησε με τη φρεγάτα για να ρωτήσει εάν διέθετε σχέδιο για να περάσει με ασφάλεια, καθώς βρισκόταν σε πορεία σύγκρουσης. «Η απάντηση ήταν “Έχουμε τα πάντα υπό έλεγχο”», ανέφερε στο BBC.
Η κλάση φρεγατών του νορβηγικού Ναυτικού Fridtjof Nansen απαρτίζει την κύρια δύναμη σκαφών επιφανείας.
Συνολικά 5 πλοία αποκτήθηκαν από το νορβηγικό Ναυτικό με κόστος 2,54 δισ.$. Το σκάφος έχει μέγιστο εκτόπισμα 5,290 τόνων, μήκος 134 μέτρων και βύθισμα 16,8. Η πρόωσή του βασίζεται σε συνδυασμό ντίζελ και αεριοστόβιλων (CODAG) και πιο συγκεκριμένα από δύο ντίζελ BAZAN BRAVO 12V για οικονομική ταχύτητα πλεύσης και ένα αεριοστρόβιλο GE LM2500 για μέγιστη ταχύτητα, η οποία φτάνει στους 27 κόμβους.
Το πλήρωμα του σκάφους είναι 120 άτομα ενώ έχει ενδιαιτήσεις για έως 146.
Ο κύριος αισθητήρας του είναι το ραντάρ πολλαπλών ρόλων AN/SPY-1F 3-D της Lockheed Martin.
Ο οπλισμός του αποτελείται από ένα έως δύο οκταπλούς κάθετους εκτοξευτές Mk-41 για 32 Α/α βλήματα RIM-162 ESSM, 8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας NSM και 4 τορπιλοσωλήνες για τορπίλες Sting Ray. Ακόμη διαθέτει ένα πυροβόλο των 76 χλστ. OTO Melara Super Rapid και μπορεί να μεταφέρει ένα οργανικό ελικόπτερο NH-90.
Δείτε τις εντυπωσιακές φωτό:
H πορεία σύγκρουσης των δύο πλοίων:
H εκκένωση του πλοίου:
To ελληνόκτητο τανκερ:
H νορβηγική φρεγάτα «αναπαύεται» μισοβυθισμένη κοντά στην ακτή όπου ρυμουλκήθηκε:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.