ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Τιμή και Δόξα στους Ίκαρους της Κωνσταντινούπολης!
prodeals

Η ακατανόητη επιμονή στις Belh@rra: Γιατί «κλείνουμε τα μάτια» στις ετοιμοπαράδοτες, ανώτερες & μισού κόστους FREMM;

Η ακατανόητη επιμονή στις Belh@rra: Γιατί «κλείνουμε τα μάτια» στις ετοιμοπαράδοτες, ανώτερες  & μισού κόστους FREMM;

Με κόστος όσο… μια φρεγάτα FTI/Belh@rra θα πάρει η Αίγυπτος δύο νεότευκτα σκάφη των 6.700 τόνων τις ιταλικές FREMM τις οποίες επέλεξε και το αμερικανικό Ναυτικό.

Την ίδια ώρα η Ελλάδα έχει εισέλθει σε μια ατέρμονη διαδικασία για την αγορά δύο πανάκριβων φρεγατών FTI/Belh@rra οι οποίες μπήκαν στην θέση των FREMM από το παράθυρο «εν μια νυκτί» από κάποιους οι οποίοι αποφάσισαν «ετσιθελικά» ότι αυτά τα πλοία πρέπει να πάρει το ΠΝ!

Και ποια πλοία. Πλοία που δεν υπάρχουν, παρά μόνο στις οθόνες κάποιων υπολογιστών. Για άλλωστε και τις λένε ψηφιακές…

Ποια είναι η ακατανόητη αυτή επιμονή σε ένα σκάφος το οποίο έχει σχεδιαστεί για τις ανάγκες του γαλλικού Ναυτικού και όχι του ΠΝ;

Ποιος ή ποιοι είναι αυτοί που κρύβονται πίσω από αυτή την αυθαίρετη και αδιανόητη επιλογή;

Η κλάση FTI/Belh@rra σχεδιάζεται για την αντικατάσταση των ελαφρών φρεγατών Lafayette του γαλλικού Ναυτικού.

Που πήγαν τα σχέδια που μας ξεφούρνιζαν ότι τάχα θέλουν πλοίο αεράμυνας περιοχής ικανό για επιχειρήσεις στην Ν.Α.Μεσόγειο; Υπήρχε η λύση και αυτή ήταν η FREMM.

Πλοίο με 600 εκατ. € τη μονάδα στη μισή τιμή από τις «ψηφιακές». Παράλληλα οι Γάλλοι ήταν διατεθειμένοι να δώσουν και μια FREMM άμεσα για το ΠΝ και στην κατάσταση που είναι το τελευταίο σήμερα, μια μονάδα τέτοιων δυνατοτήτων μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά.

Τώρα το ΠΝ θέλει μια φρεγάτα 4.500 τόνων και με το ζόρι 120 μέτρα σε μήκος να το «πουσάρει» με ότι κυκλοφορεί και αυτό να «αγκομαχεί» με 20 κόσμους και αν.

Και αν οι Γάλλοι νομιμοποιούνται να σπρώξουν ένα νέο πλοίο για εξαγωγές για τα δικά τους συμφέροντα, η ευθύνη της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας είναι άλλη: Να διαφυλάξει την εθνική ανεξαρτησία και να δημιουργήσει δύναμη αποτροπής.

Και δεν κάνει με αυτή την επιλογή ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Πρόκειται για σκάφη που θα παραδοθούν (εάν παραδοθούν) το 2028 ενώ οι ανάγκες είναι για τώρα!

Οι Γάλλοι μπορούν να παραδώσουν άμεσα μια FREMM και σε 48 μήνες ένα καινούργιο σκάφος FREMM των 6.700 τόνων με το μισό κόστος της «ψηφιακής» των 120 μέτρων.

Και αυτό που λένε ότι είναι τάχα είναι υποεξοπλισμένες, είναι έτσι γιατί έτσι τις είχαν ζητήσει!

Το να μπουν άλλα 16 κελιά δεν είναι τίποτα για το μέγεθος του πλοίου, ενώ φυσικά δεν υπάρχουν προβλήματα εάν μπορεί να πάρει τον SYLVER A70 (εκτοξευτή των MdCN) ή όχι όπως είναι τώρα με τις «ψηφιακές» των 4.500 τόνων και που, σύμφωνα με πληροφορίες αναζητούν χώρο και ακόμη τον ψάχνουν, άσχετα του τι γράφεται, από εδώ και από εκεί.

Μα, λένε θέλαμε την γαλλική παραγγελία για πολιτικούς λόγους, στήριξης απέναντι στην Τουρκία και άλλα τέτοια.

Μα οι FREMM γαλλικές δεν είναι, ή μήπως γελιόμαστε;

Για να μην αναφέρουμε το τι έγινε με τις ιταλικές και την Αίγυπτο.

Σύμφωνα με τα ιταλικά δημοσιεύματα, οι δύο φρεγάτες ‘Spartaco Schergat’ και ‘Emilio Bianchi’, οι τελευταίες της έως σήμερα ιταλικής παραγγελίας η ναυπήγηση των οποίων ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2019 και τον Ιανουάριο του 2020 αντίστοιχα, θα κατευθυνθούν τελικά στο Αιγυπτιακό Ναυτικό με κόστος 1.2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Δηλαδή όσο περίπου μια φρεγάτα FTI (που θέλει να πάρει η Ελλάδα αλλά χωρίς ούτε και αυτό να είναι σίγουρο) καθώς το κόστος των δύο πλοίων εκτιμάται στα 1,5 δισ.€ συν 500 εκατ. για τα όπλα με ένα συνολικό πακέτο που μπορεί να φτάσει και τα 2,2 έως 2,5 δισ.€!

Και δεν είναι μόνο αυτό βέβαια: Τα ιταλικά σκάφη είναι (για την ακρίβεια ήταν αφού τις πήρε η Αίγυπτος) έτοιμα προς παράδοση ενώ οι γαλλικές «ψηφιακές» φρεγάτες θα είναι, εάν είναι, σε 6 με 7 χρόνια από σήμερα.

Τι και αν το ΠΝ χρειάζεται επειγόντως ενδιάμεσο σκάφος επιφανείας. Ουδείς ασχολείται, ουδείς ενδιαφέρεται. Ούτε καν το ίδιο το ΓΕΝ.

Για αυτό ακριβώς το λόγο η Αίγυπτος προχώρησε στην απόκτηση των σκαφών. Γιατί υπήρξε ενδιαφέρον.

Προς το παρόν υπάρχει το αφήγημα των «διαπραγματεύσεων» για τις FTI οι οποίες θα ολοκληρωθούν ένας θεός ξέρει πότε.

Η FREMM ( Frégate Εuropéenne Μulti-Μission – Fregata Εuropea Μulti-Μissione) είναι ένα κοινό Γαλλο-Ιταλικής ανάπτυξης σχέδιο φρεγατών που μέχρι τώρα έχει αποδώσει πλοία σε δύο εκδόσεις: ανθυποβρυχιακή και πολλαπλών αποστολών.

H φρεγάτα FREMM έχει εκτόπισμα 6.700 τόνους, μήκος 144 μέτρα, πλάτος 19.7 μέτρα, ενδιαιτήσεις για πλήρωμα 200 ατόμων και φέρει οπλισμό από ένα πυροβόλο Oto Melara των 76 mm, αντιπλοϊκούς πυραύλους Teseo Mk2, κελιά για κάθετα εκτοξευόμενους πυραύλους ASTER-15 και -30, ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU90 και ελικοδρόμιο με δύο ελικόπτερα στο υπόστεγό τους. Είναι ικανή να αναπτύξει ταχύτητες 27 κόμβων.

Για να κάνουμε τα πράγματα απλά τγα δεδομένα είναι τα εξής:

– Η Ελλάδα είχε επιλέξει τις FREMM.

– Κάποιοι αποφάσισαν την απόρριψή τους και στη θέση τους να βάλουν τις «ψηφιακές».

– Οι «ψηφιακές» όμως έχουν την διπλάσια τιμή από τις FREMM και θα είναι έτοιμες προς τα τέλη της δεκαετίας και για το ΠΝ αρκετά αργότερα.

Το ΠΝ θέλει να φτιάξει μια κλάση (για να δικαιολογήσει την απόρριψη των FREMM) ΔΥΟ σκαφών μόνο (!) με ενισχυμένο οπλικό φορτίο, μια κλάση που ουδέποτε σχεδιάστηκε για τις ανάγκες του και κάποιοι αποφάσισαν, έτσι σε μια νύκτα και στα «μουλωχτά», να βαφτίσουν το «κρέας, ψάρι».

Να κάνουν την FREMM μια FTI.

Το τελικό σχέδιο θα είναι καταστροφή.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Προσπαθούν να βάλουν μια μηχανή Φεράρι σε ένα Φιατάκι. Και δυστυχώς (για τη χώρα) αυτό θα πάρουν και στο τέλος.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.