(Ανανέωση – Αρχικό κείμενο 08.14): Προβληματισμός για την γενικότερη κατάσταση του Στόλου, επικρατεί στα ανώτερα κλιμάκια της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας μετά την σημερινό αδιανόητο συμβάν, εμβολισμού πολεμικού σκάφους του ΠΝ (του Ν/Θ Μ63 «Καλλιστώ», βρετανικής ναυπήγησης, κλάσης “Hunt”) έξω από τον λιμένα του Πειραιά από το αργοκίνητο cargo ship MAERSK LAUNCESTON.
To ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ», κυριολεκτικά «πατήθηκε» στην πρύμνη από το πλοίο που μετέφερε κοντέινερ.
Το ατύχημα έγινε γύρω στις 7:30 το πρωί και είναι απορίας άξιο πώς συνέβη η σύγκρουση.
Υπήρχε πλήρωμα μέσα στο ναρκοθηρευτικό;
Και αν υπήρχε πλήρωμα ήταν ξύπνιοι ή κοιμόντουσαν όλοι;
Είχε ξημερώσει και υπήρχε άπλετο φως. Επίσης υπήρχε άπνοια, δεν υπήρχε η παραμικρή θαλασσοταραχή.
Συν τοις άλλοις μιλάμε για ένα φορτηγό πλοίο που σημαίνει πως διαθέτει «ιδιαίτερο μέγεθος».
Άρα ακόμα και τυφλοί να ήταν θα άκουγαν την προειδοποιητική σειρήνα του cargo.
Εκτός από τυφλοί ήταν και κουφοί στο ναρκοθηρευτικό;
Να προσθέσουμε πως το φορτηγό πλοίο κινούνταν με μικρή ταχύτητα 4-5 κόμβων το πολύ μέχρι την Ψυττάλεια και αύξησε την ταχύτητά του μέχρι και τους 16 κόμβους λίγα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση με το Ν/Θ.
Δεν υπήρχε βάρδια σκοπούν στη γέφυρα του ναρκοθηρευτικού; Δεν «ένιωσε» κανείς το δεκάδων χιλιάδων τόνων cargo ship να πλησιάζει;
Η κατάσταση του ναρκοθηρευτικού είναι σα να έχει δεχθεί anti-ship βλήμα στην πρύμνη και όλοι εκτιμούν ότι το πλοίο είναι «μη επισκευάσιμο».
Πέρα από την απώλεια του ναρκοθηρευτικού, ερωτήματα υπάρχουν για την γενικότερη κατάσταση του Στόλου, δεδομένου ότι δεν είναι το πρώτο ατύχημα του είδους.
Όλα αυτά σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή για την ασφάλεια της χώρας.
Δέκα χρόνια Μνημονίων και συνεχείς περικοπές στις αποδοχές των στελεχών του ΠΝ, αλλά και γενικότερη αποδιοργάνωση των γραμμών υποστήριξης και συντήρησης του Στόλου, είναι αντιληπτά και υπαρκτά κρίσιμα προβλήματα.
Αλλά τόσο πολύ πια έχουν επηρεάσει το επίπεδο επιχειρησιακής ικανότητας του Στόλου που δεν μπορεί να διακρίνουν ένα cargo ship να πλέει καταπάνω σε ένα ναρκοθηρευτικό σε μια ημέρα πλήρους ηλιοφάνειας και κατάσταση θαλάσσης μόλις 3 Μποφόρ στα ανοικτά του λιμανιού του Πειραιά;
Στο φορτηγό πλοίο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.
Η ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τη σύγκρουση του ναρκοθηρευτικού ΚΑΛΛΙΣΤΩ με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” :
«Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.
Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας».
(Αρχικό κείμενο): Σοβαρό ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης έξω από τον Πειραιά, κοντά στη Σαλαμίνα καθώς φορτηγό πλοίο συγκρούστηκε με πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού με αποτέλεσμα το σκάφος του ΠΝ να υποστεί σοβαρότατες και εκτεταμένες ζημιές και να έχει πάρει κλιση!
Πρόκειται για το Ν/Θ «Καλλιστώ». Εκτιμήσεις αναφέρουν πως είναι τόσο μεγάλη η ζημιά που έχει υποστεί το «Καλλιστώ» που είναι πολύ πιθανό να βυθιστεί. Υπάρχει εκτεταμένη εισροή υδάτων.
Αυτή την στιγμή γίνονται τεράστιες προσπάθειες για να ισορροπήσει το σκάφος και να ρυμουλκηθεί για να σωθεί.
Ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk πέρασε κυριολεκτικά από πάνω του και έκοψε ένα μεγάλο κομμάτι της πρύμνης!
Δύο μέλη του πληρώματος έχουν τραυματιστεί και μεταφέρονται στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Στο λιμάνι του Πειραιά έσπευσαν αμέσως ρυμουλκά από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας ενώ έπεσαν και άτομα στην θάλασσα. Σε εξέλιξη είναι επιχείρηση από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό για την περισυλλογή των επιβαινόντων στο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού. Προς το παρόν έχουν περισυλλεγεί 27 άτομα.
Το ατύχημα έγινε λίγο πριν από τις 08:00 το πρωί και όπως όλα δείχνουν ήταν το φορτηγό πλοίο που έπεσε πάνω στο πλοίο του ΠΝ.
Αρχικώς στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία μετά απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό που ανέλαβαν την επιχείρηση.
Το Γραφείο Τύπου του ΓΕΝ εξέδωσε ανακοίνωση για την πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει αναλάβει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την αντιμετώπιση του περιστατικού της πρόσκρουσης εμπορικού πλοίου με το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού που σημειώθηκε περί τις 07:30 σήμερα το πρωί στον Σαρωνικό κόλπο
Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας. Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.
Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989.
Παρελήφθη από το βρετανικό Ναυτικό με το όνομα HMS BERKELEY και αριθμό Μ-40.
Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου από το ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας.
Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).
Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).