Η υπόθεση της δολοφονίας του 36χρονου Αντώνη (ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση από κοινού σε τέσσερα άτομα), που τον έσπρωξαν στη θάλασσα μέλη του πληρώματος του πλοίου του πλοίο «Blue Horizon» και ενώ μάλιστα είχε πάνω του εισιτήριο (και να μην είχε τίποτε δεν δικαιολογεί αυτό που έγινε), φέρει ακέραια την ευθύνη, της πλοιοκτήτριας εταιρείας και του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, αφού τα διαδραματισθέντα γεγονότα έγιναν παρουσία στελέχους του αλλά… όχι μπροστά στον καταπέλτη!

">

Είναι τεράστιες οι ευθύνες του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ για αυτή την τραγωδία. Τι έκανε το Λιμενικό όταν διαδραματίζονταν αυτά τα γεγονότα;

Το Λιμενικό ευθύνεται για την ασφάλεια και την τάξη στο λιμάνι του Πειραιά. Η απόσταση των στελεχών του από το χώρο της τραγωδίας είναι ελάχιστη ή τουλάχιστον πρέπει να είναι ελάχιστη.

Ακόμα και αν δεν είχε συμβεί αυτό το πρωτοφανούς βιαιότητας περιστατικό, μόνο το γεγονός ότι ένα πλοίο αναχωρεί από το λιμάνι με ανοιχτό τον καταπέλτη, αποτελεί σαφέστατη παράβαση της νομοθεσίας και όλοι όσοι βρίσκονται στο λιμάνι πρέπει να λογοδοτήσουν γι’ αυτό.

Αυτό για να συμβεί σημαίνει ότι γίνεται πολλές φορές και είναι πλέον συνήθεια. Δηλαδή παραβιάζεται ο νόμος από… συνήθεια.

Αυτό επιπλέον σημαίνει πως υπάρχουν διαπλεκόμενες σχέσεις των λιμενικών με τους πλοιοκτήτες οι οποίοι τυγχάνουν ενός καθεστώτος ιδιότυπης, για να μην πούμε ολοκληρωτικής ασυλίας.

Τι άλλο να πρωτοπεί κάποιος γι’ αυτό που συνέβη χθες.

Δεν υπήρξε ούτε ένας λιμενικός για να δώσει άμεση εντολή στο πλοίο να σταματήσει την λειτουργία της προπέλας.

Σε ό,τι αφορά το πλήρωμα του πλοίου προκαλεί σοκ και δέος ότι έριξαν έναν άνθρωπο στη θάλασσα ανάμεσα στις προπέλες του πλοίου που λειτουργούσαν και δεν πέρασε ούτε στιγμή από το μυαλό τους ότι ο άνθρωπος αυτός μπορεί να σκοτωθεί ή να πνιγεί.

Πρώτον, τι άνθρωποι είναι αυτοί; Δεύτερον, τι επαγγελματίες ναυτικοί είναι αυτοί ώστε να μη γνωρίζουν πράγματα που τα κατανοούν ακόμα και παιδιά του δημοτικού;

Επίσης η δικαιολογία ότι το στέλεχος του λιμενικού βρισκόταν κάπου αλλού δεν είναι αποδεκτή. Σε κάθε αναχώρηση πλοίου οφείλει να βρίσκεται στέλεχος του εκεί. Εάν δεν επαρκούν τα στελέχη, αυτό είναι πρόβλημα του ίδιου του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και φυσικά του υπουργείου Ναυτιλίας.