(Ανανέωση από αρχική δημοσίευση: 11:55): Πολύ ευχάριστα είναι τα νέα για τους Ρώσους καθώς πραγματοποιήθηκε το πρώτο σιδηροδρομικό δρομολόγιο από την Μαριούπολη στην Bολνοβάκχα, λίγο έξω από το Ντονέτσκ.
Σίγουρα η σιδηροδρομική γραμμή θα αποτελέσει κύριο στόχο των Ουκρανών από τη στιγμή που οι Δυτικοί τους έχουν δώσει τα μέσα για να την πλήξουν.
Όμως η καταστροφή μια σιδηροδρομικής γραμμής, δεν είναι εύκολη υπόθεση καθώς από μία χώρα που διαθέτει τα μέσα όπως η Ρωσία, μπορεί να επισκευάζεται διαρκώς.
Όσα πλήγματα κι αν δεχτεί ποτέ δε θα καταστραφεί στο σύνολο της.
Αντίθετα, εάν καταστρέφονταν η γέφυρα της Κριμαίας η ανακατασκευή της θα χρειαζόταν πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Σημειώνεται ότι οι Ρώσοι κατασκευάζουν μία μεγάλη σιδηροδρομική σύνδεση από το Ροστόφ επί του Ντον, μέχρι την Κριμαία.
Η κατασκευή της δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί κάτι που αναμένεται να συμβεί στο τέλος του έτους.
Για τους Ρώσους η σιδηροδρομική σύνδεση είναι απαραίτητη για να έχουν μία σοβαρή, σταθερή, εναλλακτική λύση στην περίπτωση που καταστραφεί η γέφυρα της Κριμαίας.
Πάντως η συγκεκριμένη σύνδεση της Μαριούπολης και ουσιαστικά με την πόλη του Ντονέτσκ, προσφέρει άμεση σύνδεση με το λιμάνι της πρώτης απ όπου εκφορτώνονται εφόδια, πυρομαχικά αλλά και στρατιωτικό προσωπικό και αποστέλλονται κατευθείαν στην μεγάλη πόλη του Ντόνμπας.
Από εκεί είναι εύκολη η ενίσχυση του μετώπου.
Τα οφέλη όμως δεν είναι μόνο στρατιωτικά αλλά και οικονομικά. Σε συνδυασμό με το λιμάνι της Μαριούπολης οι ρωσόφωνες περιοχές θα μπορέσουν να αναπτυχθούν αφού θα πραγματοποιούν εξαγωγές προϊόντων.
Ειδικότερα η πόλη του Ντονέτσκ, είναι γνωστή για την βαριά βιομηχανία της.
Για τους ίδιους λόγους οι Ρώσοι έχουν βάλει ως προτεραιότητα, στο επόμενο χρονικό διάστημα την κατάληψη του Χάρκοβο.
Η επιλογή του Χάρκοβου ως κεντρικού αντικειμενικού στόχου της νέας μεγάλης ρωσικής επίθεσης μετά τον Φεβρουάριο του 2022, εγκρίθηκε από τον ίδιο τον πρόεδρο της Ρωσίας Β.Πούτιν.
Το Χάρκοβο είναι το κέντρο των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών μεταξύ ανατολικής Ουκρανίας και Ρωσίας, καθώς το σιδηροδρομικό δίκτυο από τις ρωσόφωνες περιοχές (το Χάρκοβο κατά 70% κατοικείται από ρωσόφωνους) έχει καταστραφεί από τους Ουκρανούς πριν την έναρξη του πολέμου.
Οι Ρώσοι υπολογίζουν αύξηση στο ΑΕΠ της χώρας τουλάχιστον τρεις μονάδες ανά έτος από την οικονομική επανεκκίνηση των νέων περιοχών και πλέον γι αυτούς προϋπόθεση είναι να τεθεί το Χάρκοβο υπό ρωσικό έλεγχο.
Η πλήρης κατάληψή του είναι δύσκολη, οπότε στοχεύουν στην κύκλωσή του και στην απομόνωση από το Κίεβο και σταδιακά στην κατάληψή του με την παράδοση των Ουκρανών, χωρίς να χρειαστεί να καταστραφεί η πόλη. Τουλάχιστον σε αυτό ελπίζουν.
🇷🇺🇺🇦#Russia has initiated the first train service from #Mariupol to the #Volnovakha station in #Donetsk Oblast, traversing the occupied territories of #Ukraine.
Ukrainian media have released footage of this development. This new railway route is viewed as an alternative to the… pic.twitter.com/Q2Hn1iRJfl
— Off the Radar (@offoftheradar) May 3, 2024
The occupiers launched the first train from #Mariupol to #Volnovakha
We will remind you that the enemy wants to use the railway as an alternative to the #Crimeanbridge.
Insider UA https://t.co/I9OKOeMQaC pic.twitter.com/9bhdCP74iv
— Lew Anno Suport#Israel #Ukraine 24/2-22 (@anno1540) May 3, 2024
“Bad news for Kyiv”: Russia launched the first train on the new railway from the Mariupol port to Volnovakha
▪️This is reported by the adviser to the fake Ukrainian mayor of Mariupol P. Andryushchenko.
▪️The platform goes first to prevent the diesel locomotive from exploding.… pic.twitter.com/XOfsZcfPH7— — GEROMAN — time will tell – 👀 — (@GeromanAT) May 2, 2024