«Όπισθεν ολοταχώς» για τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν όχι μόνο σε ό,τι αφορά την αποστολή  χερσαίων στρατιωτικών δυνάμεων στην Ουκρανία αλλά και στην αποστολή/παράδοση μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000 στην ουκρανική Αεροπορία.

Να σημειωθεί ότι αν παραλάμβανε η ουκρανική Αεροπορία Mirage 2000 θα τα επιχειρούσαν Γάλλοι πιλότοι καθώς όπως αποδεικνύεται και στα F-16 απαιτείται πάνω από ένας χρόνος εκπαίδευσης σε δυτικά μαχητικά τρίτης γενιάς για να μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά.

">

Συγκριμένα, σύμφωνα με το The EurAsian Times, η Γαλλία απέρριψε το ενδεχόμενο να παραδώσει στο Κίεβο μαχητικά τύπου Mirage 2000.

Πρόσφατα, η Ουκρανία είχε στείλει το τέταρτο επίσημο αίτημά της στην Γαλλία, αίτημα το οποίο αφορούσε τα μαχητικά Mirage 2000.

Αλλά όπως και τις τρεις προηγούμενες φορές, η γαλλική κυβέρνηση αρνήθηκε την έγκρισή του.

Κατά την διάρκεια συνάντησης της γαλλικής Εθνικής Αμυντικής Επιτροπής, ο Γάλλος υπουργός άμυνας Σεμπαστιέν Λεκορνύ δήλωσε πως αντί να δώσει στο Κίεβο μαχητικά Mirage-2000, η Γαλλία σκοπεύει να προμηθεύσει τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις με βόμβες που εάν τροποποιηθούν θα μπορούν να ρίχνονται από τα σοβιετικής προέλευσης αεροσκάφη που επιχειρεί σήμερα η ουκρανική Αεροπορία.

«Για να είμαι όσο πιο ειλικρινής μπορώ, αντί να προμηθεύσουμε την Ουκρανία με μαχητικά Mirage-2000, τα οποία δεν έχουμε σε μεγάλη ποσότητα και δεν είναι εύκολη η συντήρησή τους, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε γενική εκπαίδευση πιλότων» δήλωσε στην επιτροπή.

Ο Λεκορνύ είπε πως η Γαλλία δεν θα σταματήσει εκεί, αφού «επενδύσαμε χρήματα και μηχανικές αναπτύξεις για να προσαρμόσουμε τις βόμβες αέρος-επιφάνειας τύπου A2SM στα αεροσκάφη σοβιετικής παραγωγής τύπου Su-24 και MiG-29 που έχει σήμερα η Ουκρανία».

Τα μεταχειρισμένα Mirage 2000 EGM/BGM που θα παραλάμβανε η Γαλλία ως μέρος της συμφωνίας για τα Rafale και τα οποία προοριζόντουσαν για την Ουκρανία, ίσως λόγω παλαιότητας δεν υλοποιηθεί το deal και μείνουν Ελλάδα αλλά αυτό θα κριθεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Να θυμίσουμε ότι το 1997 που είχαν έρθει τα Sukhoi 27 στην Τανάγρα για να δοκιμαστούν από Έλληνες πιλότους ενόψει της νέας αγοράς μαχητικών που τελικά αποφάσισε στις 30 Απριλίου του 1999 ο Κ.Σημίτης και αφορούσε τα F-16 Block 52+ (επρόκειτο για μία παραγγελία 50 + 10, με την option των 10 να ακυρώνεται από τον Κ.Καραμανλή ως αντίποινα για τις αμερικανικές παρακολουθήσεις στο σκάνδαλο της Vodafone).