ΚΛΕΙΣΙΜΟ
One we won! First we take Manhattan...
prodeals

Όταν η Sukhoi συνεργάστηκε με την Gulfstream για να δημιουργήσουν ένα υπερηχητικό επιχειρηματικό αεροσκάφος

Τελικά τα κόστη χρήσης αναχαίτισαν την όποια προσπάθεια

Όταν η Sukhoi συνεργάστηκε με την Gulfstream για να δημιουργήσουν ένα υπερηχητικό επιχειρηματικό αεροσκάφος

Μετά τον ψυχρό πόλεμο και την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης υπήρξε ένα παράθυρο μιας κάποιας προσέγγισης ρωσικών πλέον και αμερικανικών εταιριών.

Και μάλιστα σε έναν πολύ κρίσιμο τομέα, στην κατασκευή από κοινού ενός αεροπλάνου!

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η αμερικάνικη Gulfstream και η ρώσικη Sukhoi, συμφώνησαν στο να προχωρήσουν στην εξέλιξη ενός μικρού επιβατικού lear jet με δυνατότητα ταξιδιού με υπερηχητικές ικανότητες.

Η αμερικάνικη εταιρία θα έβαζε την μεγάλη εμπειρία της στην σχεδίαση και την άνεση της καμπίνας, του πιλοτηρίου και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Και οι Ρώσοι τις μεγάλες γνώσεις τους στην κατασκευή της ατράκτου και των κινητήρων που θα παρείχαν την ικανότητα για τις υπερηχητικές πτήσεις.

Το σχέδιο ονομάστηκε Sukhoi-Gulfstream S-21 και είχε έναν ευρύ χρονικό ορίζοντα εξέλιξης 20 ετών μέχρι να ξεκινήσει το πτητικό του έργο. Παρά το ότι εκείνη την εποχή η αγορά ήταν ακόμα μικρή, η άνοδος των Χρηματιστηρίων έφερε πολλούς νέους πελάτες στα ιδιωτικά jets, κάτι που έδωσε σημαντικές προοπτικές στο πρόγραμμα του S-21.

To μήκος του έφθανε τα 40,5 μέτρα και το άνοιγμα των φτερών του ήταν στα 20 μέτρα. Μάλιστα τα φτερά ήταν μεταβλητής γεωμετρίας με κλίση ανάμεσα σε 32 και 68 μοίρες ανάλογα με την ταχύτητα.

Το βάρος του με πλήρες φορτίο έφθανε τα 51.800 κιλά, και η αυτονομία του άγγιζε τα 7.400 χιλιόμετρα, με την μέγιστη ταχύτητά του να φθάνει τα 2 Mach. Εκείνη την εποχή, το σχέδιο έμοιαζε λογικό, με το κόστος να φθάνει τα 25 εκατομμύρια και την ώρα λειτουργίας να ξεπερνά τα 2.500 δολάρια.

Όμως η αγορά των ιδιωτικών jets δεν εξελίχθηκε με βάση τον σχεδιασμό, οπότε το αμερικανο-ρώσικο αεροπλάνο βρέθηκε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση. Ενώ την ίδια στιγμή, οι υπερηχητικές του ικανότητες το έκαναν ακόμα πιο ασύμφορο, καθώς ακόμα και το Concorde αντιμετώπιζε και αυτό σημαντικές δυσκολίες.

Κάποια στιγμή στην δεκαετία του 2000, η Gulfstream αποσύρθηκε οριστικά από το πρότζεκτ και την ιδέα κατασκευής ενός υπερηχητικού ιδιωτικού αεροπλάνου. Η Sukhoi συνέχισε να αναζητά επενδυτές όχι όμως με επιτυχία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η αποτυχία του S-21 δεν έχει αποθαρρύνει πάντως κάποιους άλλους από το να σχεδιάζουν υπερηχητικά αεροσκάφη ιδιωτικής χρήσης, όπως η εταιρία Boom Technologies με το δικό της πολύ εντυπωσιακό ΧΒ-1.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.