ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Παραλίγο νέα «Τέμπη» στο Μετρό Αθηνών: Τρένο του Προαστιακού μπήκε μέσα στην υπόγεια σήραγγα στην Δουκίσσης Πλακεντίας!

Νέο εγκληματικό λάθος ένα μήνα μετά το περιστατικό στους Αγίους Αναργύρους!

Παραλίγο νέα «Τέμπη» στο Μετρό Αθηνών: Τρένο του Προαστιακού μπήκε μέσα στην υπόγεια σήραγγα στην Δουκίσσης Πλακεντίας!

Παραλίγο να έχουμε νέα Τέμπη αυτή τη φορά μέσα στο Μετρό των Αθηνών καθώς τρένο, από αυτά που κινούνται στις σιδηροδρομικές γραμμές του Προαστιακού, βρέθηκε μέσα σε σήραγγα του!

Πλέον έχει καταστεί επίφοβη η οποιαδήποτε μετακίνηση για οποιοδήποτε λόγο και σκοπό πάνω σε… ράγες!

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών συρμός προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή.

Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη.

Τότε, πήρε την απόφαση που έσωσε ουσιαστικά την κατάσταση, καθώς ελάττωσε ταχύτητα προχωρώντας αργά ώστε να «πιάσει» το λάθος η τηλεδιοίκηση, όπερ και εγένετο.

 Τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από την σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν συνέχει για λίγο ακόμα!

Το έγγραφο που περιγράφει την είσοδο του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή, συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Το κείμενο του εγγράφου χωρίζεται σε δυο μέρη αφού, εκτός από το συμβάν με τον συρμό του Προαστιακού, καταγγέλλονται και οι σοβαρές καθυστερήσεις των δρομολογίων από τις βραδυπορίες που επιβάλλει ο ΟΣΕ λόγω της κακής κατάστασης του δικτύου.

«Την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας».

Έτσι περιγράφεται στο έγγραφο της ΠΕΠΕ το περιστατικό που συνέβη το απόγευμα της 9ης Σεπτεμβρίου.

Τα τρένα του Προαστιακού έχουν μεγαλύτερο εκτόπισμα («περιτύπωμα» είναι ο ακριβής όρος), είναι δηλαδή πιο ψηλά και δεν επιτρέπεται να μπουν στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό.

Ο συγκεκριμένος συρμός 4245 είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Άνω Λιόσια.

Στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας τα τρένα του Προαστιακού δεν στρίβουν για να μπουν στο υπόγειο δίκτυο (όπως οι συρμοί του Μετρό), αλλά συνεχίζουν ευθεία ακολουθώντας την πορεία της Αττικής Οδού.

Το σημείο όπου αλλάζουν οι πορείες ανάμεσα στα τρένα του Προαστιακού και τους συρμούς του Μετρό είναι γνωστό και όλοι οφείλουν να προσέχουν εκεί μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος.

Ο μηχανοδηγός του τρένου είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση.

Σε εκείνο το σημείο αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προ- βλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή.

Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.

Ακολούθησαν σκηνές παραλογισμού με τον ρυθμιστή να απολογείται για το λάθος και το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων για να ελευθερωθεί η γραμμή.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από έναν μήνα, στις 13 Σεπτεμβρίου 2024, δύο τρένα του Προαστιακού βρέθηκαν να κινούνται με αντίθετη πορεία στην ίδια γραμμή στους Αγίους Αναργύρους λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά από τον κεντρικό σταθμό Λαρίσης.

Η σύγκρουση αποφεύχθηκε καθώς ο μηχανοδηγός του ενός τρένου έτυχε να ακούσει από τον ασύρματο τη λάθος εντολή που είχε δοθεί και πάλι από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ στο ΣΚΑ.

Στο πιο πρόσφατο περιστατικό n Hellenic Train επέβαλε ποινή αφαίρεσης του πιστοποιητικού πλοήγησης στον μηχανοδηγό που μπήκε στη λάθος γραμμή έστω και με πολύ αργή ταχύτητα.

Όμως από τον ΟΣΕ δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ποινή για τον ρυθμιστή που δεν είχε διευθετήσει ορθά τα κλειδιά και δεν απαντούσε και στις κλήσεις του μηχανοδηγού.

Στο έγγραφο προς τη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ η ΠΕΠΕ ζητά την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και παρακαλεί για την αποστολή του πορίσματος, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της Hellenic Train n οποία «συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο μας».

Θυμίζει επίσης και ένα άλλο περιστατικό που είχε συμβεί στις 9/9/2014 στη Λιβαδειά με συρμό που ξεκίνησε, ενώ επιβάτης κρεμόταν από την πόρτα και κινδύνευσε να τραυματιστεί σοβαρά.

Για το περιστατικό της Λιβαδειάς η ΠΕΠΕ υποστηρίζει ότι οι μηχανοδηγοί είχαν τηρήσει στο ακέραιο τις διαδικασίες, αλλά n Hellenic Train προσπάθησε να μοιράσει τις ευθύνες γράφοντας σε δημόσια ανακοίνωσή της ότι «τόσο οι μηχανοδηγοί όσο και οι συνοδοί καμπίνας δεν συμμορφώθηκαν με τις προβλεπόμενες διαδικασίες».

Σε εκείνη την ανακοίνωση η Hellenic Train υποστήριζε ότι το συμβάν ερευνήθηκε «ενδελεχώς», όμως η πειθαρχική διαδικασία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ασκούνται πιέσεις και από πολιτικά πρόσωπα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.