Νέα στοιχεία για το έγκλημα των Τεμπών αποκαλύπτουν ότι μία καθυστέρηση σε δρομολόγιο του προαστιακού από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα απέτρεψε μια ακόμα μεγαλύτερη τραγωδία με ακόμα περισσότερους νεκρούς από τα 57 άτομα που έχασαν την ζωή τους μετά την φονική σύγκρουση των τρένων.
Όπως έγινε γνωστό πίσω από το εμπορικό τρένο που τελικά συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ακολουθούσε συρμός του προαστιακού με προορισμό τη Λάρισα ο οποίος μετέφερε 65 άτομα από τη Θεσσαλονίκη.
Επειδή, όμως, υπήρξε καθυστέρηση στο δρομολόγιο, η σταθμάρχης Νέων Πόρων έδωσε εντολή ο συρμός του προαστιακού να περιμένει και να ξεκινήσει πρώτο το εμπορικό τρένο με τους δύο μηχανοδηγούς.
Σημειώνεται ότι, τις περισσότερες φορές τα επιβατικά τρένα έχουν προτεραιότητα έναντι των εμπορικών.
Αποτέλεσμα της απόφασης αυτής ήταν ο συρμός του προαστιακού να παραμείνει στο Λιτόχωρο και μετά το δυστύχημα να υποχρεωθεί να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη καθώς η γραμμή δεν ήταν πλέον διαθέσιμη.
Στη συγκυρία αυτή είχε αναφερθεί πριν από ημέρες και ο μηχανοδηγός του δρομολογίου του προαστιακού, Μιχάλης Μπαγιώτης, ο οποίος είχε εξηγήσει ότι «φύγαμε με 20 λεπτά καθυστέρηση από τη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να είναι μπροστά από εμάς η εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία συνέβη και το δυστύχημα».
«Επειδή ήταν μπροστά αυτή η αμαξοστοιχία, ο σταθμάρχης υπηρεσίας μας κράτησε στο σταθμό του Λιτόχωρου, με αποτέλεσμα να προπορευτεί αυτή η αμαξοστοιχία.
Προφανώς αν δεν είχε συμβεί η καθυστέρηση θα είχαμε εμείς προτεραιότητα, θα ήμασταν στη θέση της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ίσως και να προλαβαίναμε, επειδή λογικά την αμαξοστοιχία την εμπορική θα τη κρατούσε στο προηγούμενο σταθμό, δηλαδή στο Πλατύ» είχε καταλήξει ο κ. Μπαγιώτης