Για είκοσι μόλις εκατοστά έχασαν την ζωή τους ο 34χρονος σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, το μεσημέρι της προηγούμενης Τρίτης 25 Ιουλίου στην Κάρυστο μετά την πτώση του Canadair με το οποίο επιχειρούσαν ρίψη νερού κοντά στο χωριό Πλατανιστός στην Εύβοια.

Το μοιραίο Canadair CL-215, είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Αγχιάλου με προορισμό την Κάρυστο.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, συνοδεία ενός ακόμη Canadair -μιας και όπως όλα τα αεροσκάφη έτσι και αυτά πετούν πάντα σε ζεύγη για λόγους ασφαλείας- προσέγγισαν την πυρκαγιά στον Πλατανιστό Ευβοία, έχοντας γεμάτες τις δεξαμενές τους με περίπου 5,5 τόνους νερό.

Όπως προβλέπεται, τα αεροσκάφη πέταξαν αρχικά πάνω από την περιοχή ενδιαφέροντος ώστε να αξιολογήσουν τις συνθήκες και να εντοπίσουν τον τόπο ρίψης και εν συνεχεία επέστρεψαν προκειμένου να αδειάσουν το φορτίο τους με την τραγική κατάληξη για το Canadair με τον 34χρονο κυβερνήτη και τον 27χρονο συγκυβερνήτη. 

Οι εμπειρογνώμονες του ΓΕΑ έχουν ήδη θέσει στο μικροσκόπιό τους το βίντεο που δείχνει την πτώση του πυροσβεστικού αεροσκάφους, εξετάζοντας ταυτόχρονα ένα ένα τα κομμάτια από τα συντρίμμια που έχουν συλλεχθεί, προκειμένου να εκδώσουν το σχετικό πόρισμα.

Πρόκειται για μία διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου δύο μήνες, οπότε και θα απαντηθούν και επίσημα πλέον τα κρίσιμα ερωτήματα για τις πραγματικές αιτίες και συνθήκες που οδήγησαν στην πτώση του Canadair. 

Πάντως, λόγω της καθαρότητας του βίντεο της ΕΡΤ οι ερευνητές έχουν ήδη μια σαφή και πλήρη εικόνα ως το προς τα στοιχεία που συντέλεσαν το παζλ μιας συγκλονιστικής τραγωδίας.

Εκεί που καταλήγουν είναι πως 20 πόντοι ήταν αυτοί που στοίχισαν τη ζωή στον Χρήστο Μουλά και τον Περικλή Στεφανίδη.

Όπως φαίνεται στο βίντεο, μετά τη ρίψη το Canadair προσπαθεί να πάρει ξανά ύψος και προσκρούει στην κορυφή ενός δέντρου. Από την σύγκρουση μάλιστα φαίνεται να φεύγει και φλεγόμενος ο δεξιός πλωτήρας του αεροσκάφους.

Ωστόσο, δεν ήταν η απώλεια του πλωτήρα που αλλοίωσε την πορεία του πυροσβεστικού αεροσκάφους, αλλά το πολύ ισχυρό τράνταγμα που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό  το Canadair την ώρα που αυτό έπαιρνε ύψος.

Οι δύο πιλότοι έκαναν ό,τι ήταν εφικτό για να βάλουν ξανά στη σωστή πορεία το αεροσκάφος, αλλά δεν τα κατάφεραν καθώς ο χρόνος αντίδρασης ήταν ελάχιστος ακόμα και για τους δύο πολύ εκπαιδευμένους χειριστές του Canadair. 

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!