Στα λάθη που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη και φόβο που έχει δημιουργηθεί στους πολίτες για τον σιδηρόδρομο αναφέρθηκε ο ο μηχανολόγος, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, Επαμεινώνδας Μπούρας.
«Το ότι είναι ανθρώπινος παράγοντας είναι ξεκάθαρο και το έχουν πει όλοι όσοι έχουν επιληφθεί. Είναι δεδομένο ότι έγινε από ένα λάθος του σταθμάρχη.
Να δούμε όμως και τις αιτίες: Επιτρέπεται σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ΟΣΕ να αλληλογραφούν ότι “φταίτε εσείς και φταίνε οι άλλοι”; Δεν πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι όλοι μαζί για να ξανανοίξει ο σιδηρόδρομος, το βασικότερο μετά από το τραγικό γεγονός που έγινε. Δεν πρέπει να επανέλθει η εμπιστοσύνη στους επιβάτες;», είπε.
Ο κ. Μπούρας τόνισε ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών έχει κλονιστεί και δεν εμπιστεύονται τον σιδηρόδρομο για ένα ασφαλές ταξίδι.
«Αυτό είναι πιο σοβαρό από ότι ήταν πριν το ατύχημα. Τι εννοώ: Πριν το ατύχημα κάποιοι έλεγαν είναι ασφαλής γραμμή, έδιναν πιστοποιητικά. Ποιος άνθρωπος σήμερα, ή ποια αρχή θα δώσει πιστοποιητικό ότι η σιδηροδρομική γραμμή είναι ασφαλής;
Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι πριν 5 -10 χρόνια ήταν πιο ασφαλείς. Με μία γραμμή. Αυτή τη στιγμή η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, δηλαδή κινούνται σε ανεξάρτητη γραμμή ανόδου – καθόδου, μεγαλύτερη ασφάλεια.
Γι’ αυτό επαναλαμβάνω, πρέπει να σταματήσουν οι παθογένειες. Πρέπει να κάτσουν όλοι οι αρμόδιοι σ’ ένα τραπέζι και να αποφασίσουν αυτή την πιστοποίηση για να ξαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος».
Ο πραγματογνώμονας τόνισε ότι το θέμα του σιδηρόδρομου είναι εθνικό και αφορά τον τουρισμό καθώς τα ξένα κανάλια κάθε μέρα να λένε ότι η Ελλάδα δεν έχει σιδηρόδρομο….
Όσο για το τι μπορεί να γίνει ώστε οι πολίτες να εμπιστευτούν ξανά το τρένο είπε:
«Πρέπει να έχουν οι αρμόδιοι καλύτερη επίβλεψη, συνεχόμενη επίβλεψη, όχι δηλαδή από ένα άτομο. Πρέπει να είναι και δύο και τρία. Ας μειώσουμε και λίγο την ταχύτητα και μέχρι να μπει το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου ας μιλάνε με τα ραδιοτηλέφωνα, με τα VHF, με τα κινητά. Είναι πολύ εύκολο πιστεύω.
(…) Πιστεύω από τη στιγμή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση σε επίπεδο πρωθυπουργού, πρέπει να βγει λευκός καπνός και οι επιβάτες για να συνεχίσουν να έχουν την καθημερινή χρήση του τρένου, να νιώθουν ασφαλείς και όχι να κάνουν το σταυρό τους και λένε “τι θα γίνει τώρα”;».